18 Października 2021 01:12
Losowa Fotka
Translator
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

busa80
11.10.2021 22:00
Witam Panowie zaczynam remont wózka sum potrzebuje info czego mi brakuje a mo?e ma kto? cos do sprzedania a mo?e do oddania > Wink

Suchy
06.10.2021 10:57
???????/??????? ?????? Dobrze ?e ja tak nie mam ?????????????

Tomek Sz
06.10.2021 10:17
Ja te? tak mam.

axlrose
05.10.2021 10:17
U mnie to samo na ró?nych przegl?darkach. Pyta?em admina Junaktemple co si? dzieje, ale na razie brak odpowiedzi.

marjew
04.10.2021 23:39
Tylko u mnie ca?e forum ma przestawione polskie litery na znaki zapytania?

Andrzej Antoniak
04.07.2021 16:31
Na allegro pojawi?y si? t?oki do Junaka, wystawia je Almot, dost?pne ró?ne nadwymiary, wystawili po kilkana?cie sztuk z ka?dego rozmiaru, ciekawe czy wznowienie produkcji czy jakie? wietrzenie magazyn

Awokado
19.06.2021 18:24
Witam Jako nowy Chcia?bym si? przywita? z wszystkimi mi?o?nikami dawnej motoryzacji. Na imi? mam Adam a tu wyst?puj? jako awokado. Moje lokum znajduje si? 15km od Bielsku-Bia?ej.Na stare lata zat?sk

Suchy
18.06.2021 20:30
No to 1,25, wa?ne ?e ,,zwyk?y", a nie drobny. Ja jestem humanista, na technice si? nie znam.

Archiwum shoutboksa
Language Switcher
Przetłumacz stronę

Zobacz temat
SFM Junak » Gara? Fabryczny » Silnik .
 Drukuj temat
skrzynia biegów
rafi555
Witam, mam pytanie do tych co sami wymieniali i wytwarzali tulejki do skrzyni biegów, a mianowicie jaki powinien by? luz mi?dzy wa?kiem a tulejk?? Z instrukcji napraw wyczyta?em 0,02 ? Sk?adam silnik i skrzynia chodzi a w zasadzie nie chodzi tragicznie i zanim powi?ksz? luzy w tulejkach dobrze by?o by si? upewni? czy czasem nie s? taki jak powinny by? a problem nie le?y gdzie indziej.
 
bonjon
Je?eli masz dekiel skrzyni biegów(ten okr?g?y) z tego samego nr.technolog.co silnik albo skrzyni? porz?dnie wyosiowan? na maszynie to 0,02 bardzo ambitnie,ciasno ale mo?e ruszysz wybierakiem a je?eli to zbieranina to wybierak stanie d?ba i go m?otkiem nawet nie ruszysz.Daj 0,05 i b?dzie wtedy te? ksi??kowo a troch? lu?niej
 
rafi555
Wszystko od kompletu dekle i kartery maj? ten sam numer, tylko skrzynia biegów nie od niego i ju? pomieszania . Pomierz?, zobacz? ile mam.
 
Janek Z
Serwisówka informuje, ze nowe tulejki maja by? rozwiercane specjalnym rozwiertakiem, wspó?osiowo. Otwory w karterach i pokrywach sa zrobione na pale, równe ustawienie walków daje dopiero rozwiercanie w komplecie. Takie rozwiertaki zrobi?a kiedy? grupa DJ i s? one gdzies tam dostepne.
A ci, co je?d?? Junakami, twierdz?, ?e lepsze stare wylatane tulejki, ni? dorabiane nowe, ciasne.
 
Adam M
Po prostu remont jinakowskiego silnika trzeba zaczac od wyosiwania silnika i skrzyni co robi kilku fachowcow, chocby tutejszy Duel. A dopiero potem mozna robic cala reszte. Dlatego podnosi to bardzo koszty remontu, ale zapewnia pozniejsze wlasciwe dzialanie skrzyni i silnika.
 
rafi555
Janek Z napisa?(a):

Serwisówka informuje, ze nowe tulejki maja by? rozwiercane specjalnym rozwiertakiem, wspó?osiowo. Otwory w karterach i pokrywach sa zrobione na pale, równe ustawienie walków daje dopiero rozwiercanie w komplecie. Takie rozwiertaki zrobi?a kiedy? grupa DJ i s? one gdzies tam dostepne.
A ci, co je?d?? Junakami, twierdz?, ?e lepsze stare wylatane tulejki, ni? dorabiane nowe, ciasne.


W?a?nie tak zrobi?em, rozwierci?em tymi rozwiertakami. Z tymi lu?nymi tulejkami si? nie zgodz? serwisówka poda?a wymiary których powinno si? trzyma?.W drugim junaku mam w???nie wszystko lu?ne i po pierwsze cieknie wszystko, uszczelniacze mimo ?e nowe nie pomagaj? bo i tak wszystko lata Smile wypadaj? biegi na ?rodku skrzy?owania, p?kaj? tryby 1 biegu, biegi zmienia si? kopi?c w wajch? od biegów bo inaczej nie wchodz? i wypadaj? i najlepsze czyli wchodz? nam 2 biegi na raz podczas redukcji co skutkuje nag?ym zatrzymaniem tylnego ko?a Smile . ?eby nie by?o wszystko dystansowane zgodnie z serwisówk? i dekielki od pary Smile Wiec tak powinno by? jak si? domy?lam Smile .


Adam M napisa?(a):

Po prostu remont jinakowskiego silnika trzeba zaczac od wyosiwania silnika i skrzyni co robi kilku fachowcow, chocby tutejszy Duel. A dopiero potem mozna robic cala reszte. Dlatego podnosi to bardzo koszty remontu, ale zapewnia pozniejsze wlasciwe dzialanie skrzyni i silnika.


Problem w tym w?a?nie ?e wszystko jest z jednego kompletu czyli trzyma o?, nie ma uszkodze? które by wskazywa?y ?e co? jest nie tak jak powinno by? Smile .
 
zaprzegowiec
Witam, ewidentnie 'cos' za ciasno / luzno [ do wyboru / skreslic ] spasowane - albo walki skrzyni przesuniete wzgledem siebie, bo np. w NSU OS/OSL 351 / 501 skrzynia jest praktycznie 'identyczna' wewnatrz, a takie zjawiska nie wystepuja w niej w ogole ?
Nie do pomyslenia jest skleszczenie sie dwoch biegow jednoczesnie w NSU - byc moze tez dlatego, ze wybierak w NSU ma ksztalt symetrycznej tarczy umieszczonej z boku walkow ?
Tutaj, w Junaku - moze byc cos 'skopane / napawane' na walku/labiryncie wodzika w przeszlosci lub kolki wodzikow ktos nieumiejetnie 'naprawial / napawal', itp..?
Pozdrawiam.
 
Adam M
To ze jest z jednego kompletu nie zapewnia osiowego wykonania otworow w karterach, to nalezy dopiero sprawdzic. Wypadanie biegow to zuzyte sprzegla klowe, natomiast wchodzenie 2-ch biegow od razu jest mozliwe tylko w przypadku mocnego przesuniecia jednego z walkow skrzyni co w Junaku nie wydaje mi sie mozliwe, jesli kola zebate i walki sa wlasciwie spasowane.
 
rafi555
Doszed?em o co chodzi i napisz? o co mniej wi?cej chodzi?o , pomierzy?em wszystko, posprawdza?em wszystko i w tulejce wa?ka kopniaka mia?em owal, czu? by?o, ?e wa?ek mia? luz w drugim wa?ku ale w ?rodku tulejki by?o zero a na pocz?tku i ko?cu luz, podczas obracania skrzyni cofa? si? kopniak. Kolejna sprawa to dystansowanie, ?eby by?o super pi?knie dzi?ki i biegi wchodzi?y palcami po poradzie starego mechanika wszystko wydystansowa?em i dopiero kr?ci?em, te? zauwa?y?em ?e nie nale?y si? sugerowa? tym ?e w drugim silniku podk?adki daj? tu czy tam szczególnie w wa?ku przesówek. Zauwa?y?em ?e sprz?g?a k?owe na trybach owszem zaz?biaj? si? ale k?y dotykaj? i do k?ów i do kó? zebatych, pod?o?y?em podk?adki (oczywi?cie w moim przypadku) pod wa?ek w prawym karterze i problem znik?, k?y dotyka?y tylko k?ów wi?c w pewnym sensie dochodzi?y do ko?ca a nie zapiera?y si? o tryby.

Jak na razie jest dobrze zobaczymy jak to b?dzie jak odpal? czy czasem nie trzeba b?dzie znów gdzie? w trasie skrzyni rozbiera? Smile.
 
Przejdź do forum:

15,925,008 unikalne wizyty

Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2021 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.