23 October 2019 21:16
Translator
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Suchy
23.10.2019 19:02
W Kielcach wycenią: https://www.youtub
e.com/watch?v=IKg-
UWZoUBg&feature=you
tu.be&fbclid=IwAR0W
drMtvTR8GeC6BFBJsO
EmbRQq3-iYnIiwlQ-D
aCzeEict5tGkjU_JbM
U&app=desktop, ja wyceniam na 333,33 zł.

Krzysiek L
20.10.2019 14:21
Panowie jaka jest realna wartość blotnika przedniego do m10? Stan dobry,bez dziur,wgnieceń. Komplet z pałąkami

bank
17.10.2019 19:16
Kupie oprawke żarówki ???

marjew
13.10.2019 11:36
kogo polecacie od regeneracji iskrowników?

Czarny
18.09.2019 09:40
Mam prośbę, czy ktoś z kolegów ma kontakt do Wulkana. Pisałem na priv., ale zero odzewu.

bank
08.09.2019 11:53
Kupie automat zmiany biegów nowy typ regulowany dwoma śrubkami ktos ma ???

Suchy
27.07.2019 19:54
motorcyclesm10, zrób swoją spręzynkę do nowego ze szprychu rowerowej, tylko zeby oczko nie było za duże, u mnie chodzi malinowo

Vicia
20.07.2019 19:53
Dziękuję za podpowiedź. Wink[b]

Archiwum shoutboksa
Language Switcher
Przetłumacz stronę

Zobacz temat
SFM Junak » Garaż Fabryczny » Silnik .
 Drukuj temat
Przedmuchy a plucie z odmy.
Suchy
Mam ,, dziwne" pytanie. W tym sezonie zrobiłem 5 tys km, głownie dalsze wycieczki, np Międzyrzecz, czy Wrocław. W międzyczasie pokruszył się roczny tłok Allmotu, dlatego od wiosny jeżdże na nowym garze ,AK20 i Derda. Ale do rzeczy, ponieważ mój junak ostatnio coś zamulił to podejrzewam go o przedmuchy na pierścionkach. Jednak czy można taką opcję radykalnie odrzucić ponieważ tylne koło jest suche?

Do tej pory zawsze jak pierścionki nie trzymały kompresji to efekty było widać na tylnym kole, które było uchlapane olejem. Wiem wiem, że trzeba mierzyć kompresję, luz na zamku itp itd, ale zanim rozbiorę pół silnika.
 
arekba
a jeśli ponownie rozsypał się tłok ?
kompresja to nie rozbieranie, endoskopem z alledrogo za 3 dychy można zajrzeć na gładź, można zdjąć czapkę i unieść cylinder bez zdejmowania z pierścieni i obejrzeć zabezpieczenia sworznia.
w poprzednim sezonie jeden zestaw, w tym wyłapałem tłok z uszkodzonymi już rowkami zabezpieczeń, cylinder żyje - jestem przewrażliwiony.

A
 
Suchy
O ile mam Junaka większość tego czasu co żyję na świecie tak 1 raz w życiu w tym roku mi się ukruszył tłok w Junaku koło zabezpieczenia. Ale nie o tym , mam tylko pytanie zanim rozbiorę czy zawsze jak są przedmuchy na pierścionkach to pluje z odmy?
A jakie teraz dałeś tam zabezpieczenia? Ja te fabryczne grube.
 
arekba
teraz założyłem stary oryginalny tłok z kolistymi rowkami. zabezpieczenia podesłał mi Mineralny - nie wiem od czego ale strasznie twarde.
Mam też nowy tłok - kupiłem AK12 - wydaje się że może być mniej kruche, no i mam od Grzegow broki teflonowe, ale na razie boję się tego użyć. Na brokach teflonowych już kilka osób jeździ.
wydaje mi się, że w tłokach almotu problemem mogą być kwadratowe rowki i karb jaki tworzy dno rowka, a może i zbyt kruchy materiał.
K54 wysłał do almotu pismo i zdaje się 9 ich tłoków po rozpadzie - zwykle destrukcja zaszła tak daleko, że cały zestaw do kosza, i nie wiadomo co było pierwotną przyczyną.

Co do tych przedmuchów - nie wiem - mam problem z uszczelnieniem od strony sprzęgła i zawsze mokro - bicie nakrętki zębatki zdawczej - to zaciemnia sytuację.
W zeszłym roku pojawiło się dymienie z odmy, ale to już było ostatnie stadium rozpadu - zgarniający już pewnie był zniszczony, niedługo później padł najwyższy pierścień i całkiem wcięło kompresję.

A
 
rafi555
To sumie mam pytanie, jak są słabe pierścienie to po odkręceniu korka od oleju będzie leciał dym? Czy to inne objawy a może tak ma być.
 
arekba
a co ma zbiornik oleju do skrzyni korbowej ? w obu połączeniach - odpompowanie oleju z karteru i zasilaniu olejem są sekcje pompy oleju - innego połączenia tych przestrzeni nie ma więc i dymu tam być nie powinno

A
 
Tomek Sz
Jest jeszcze jeden punkt "diadgnostyczny" w takim przypadku. Śruba w lewym karterze, ta pod wyjściem oleju na głowicę.Jeśli wszystko jest o.k.,to przy zdrowym układzie po jej odkręceniu będzie w dziurze podciśnienie (działanie odmy) wyczuwalne po przyłożeniu palucha. Jak masz przedmuchy, to będzie widać.
 
rafi555
arekba napisał(a):

a co ma zbiornik oleju do skrzyni korbowej ? w obu połączeniach - odpompowanie oleju z karteru i zasilaniu olejem są sekcje pompy oleju - innego połączenia tych przestrzeni nie ma więc i dymu tam być nie powinno

A


No racja fakt, przez pompę dymy by nie puściło czyli coś jest nieszczelne. Kierowałem się tym się w samochodzie też tak się dzieje ale to znaczy że i Junak i samochód się popsuł Sad .
 
Suchy
Dziękuję za odpowiedzi. Dzisiaj zmierzyłem ciśnienie sprężania na zimnym przy użyciu miernika do opon z wysuwaną skalą. Miernik ma taką wadę, że mierzy tylko ciśnienie z 1 kopa. Najwięcej udało mi się nabić ponad 8 atm. Po odkręceniu śrubki z lewej strony silnika faktycznie jest podciśnienie i zero dymu. Pierścienie Derdy ok 2000 km. Jednak najbardziej mnie przekonuje, że jak wracałem przedwczoraj w upale z Siedlec to opona była sucha, pomimo, że temperatury wysokie a ja w palnik nie żałowałem. Zatem na razie nie będę rozbierał cylindra. Kolejną przyczynę tego, że Junak zamula widzę w gaźniku, dzisiaj eksperymentalnie dałem większą dyszę i zobaczymy.
 
arekba
Mam wrażenie i kilkukrotnie spotkałem podobne opinie iż w gorącym i suchym powietrzu silniki jakby słabną, a Junak najlepiej idzie o chłodnym wilgotnym poranku.
 
Suchy
Dzisiaj byłem polatać do sklepu po picie. Na dyszy 180 trochę się poprawiło, ale raczej regulaminowego 125 nie jechałem. Uspokojony, że kompresja jest na razie nie będę dalej tego rozkminiał. Poza tym WRO klakson mi się urwał na blaszkach, czy to zawsze tak się dzieje, czy to ja mam takie szczęście?
 
Marcin
Starsze silniki preferują chłodne wilgotne powietrze Wink.
Scrambler 616 .349
 
Suchy
Biorąc pod uwagę, że sprężanie ma jak napisałem gaźnik palił 5,0, czyli paliwa nie brakowało, zapłon różnie ustawiałem 1,25-2,0. Ale w żanej konfiguracji nie wyciągał tych mitycznych 125. Ma ktoś pomysł co może być?
 
Stary
Suchy napisał(a):

Biorąc pod uwagę, że sprężanie ma jak napisałem gaźnik palił 5,0, czyli paliwa nie brakowało, zapłon różnie ustawiałem 1,25-2,0. Ale w żanej konfiguracji nie wyciągał tych mitycznych 125. Ma ktoś pomysł co może być?


Silnik do remontu Grin No i waga jezdzca.
A tak na powaznie, w rzeczywistosci w miare dobre Junaki 350ccm osiagaja 110-115km/h na standardowych zebatkach. Sztuki z dobrymi glowicami, dotarte po rozbujaniu przekraczaja 120km/h. I tu wlasnie powyzej tych 120 opory wszelakie ostro wzrastaja.
Fabryka Junaków
Zapraszamy na http://www.fabryk...
 
Suchy
,,Niestety" głowicę mam po remoncie , zawory nie zapadnięte a przed remontem zrobiłem porting dolotu. Czego niestety efektów nie czuję. Zębatkę mam 21z. Oczywiście, testy przeprowadzam na równej jezdni, nie np pod górę, czy z góry. Krzywki rozrządu też mają wysokość regulaminową. :-( Jak żyć Panie Premierze?
 
Stary
Sprobuj na Z20, albo nawet Z19. Z21 moze byc za duza.
Fabryka Junaków
Zapraszamy na http://www.fabryk...
 
Tomek Sz
Wydaje mi się, że użytkowo te 125 nie jest tak istotne jak to , co się dzieje przy dochodzeniu do maksymalnej prędkości (115-120). Jeżeli dojście do 100 i przejście dalej nie jest wymęczone, to dla oryginalnego Junaka jest to dobry wynik. Tak jak Stary radzi, zmniejszenie zębatki spowoduje że do maksymalnej prędkości dojdziesz łatwiej i na wyższych obrotach, które tam są potrzebne.
 
Suchy
Dziękuję za rady nt z20, jeszcze wpadł mi do głowy pomysł sprawdzenia jak to pojedzie na innej głowicy którą mam. Ten temat to trochę niepotrzebne rozbijanie g... na atomy bo ,,niestety" mój Junak jest w dobrej kondycji osobiście już nie wiem do czego się przyczepić. Dlatego też nie panikuję skoro niskie v-max jest jedynym objawem. Ale z trzeciej strony taka mała moc może też mieć zalety, np małe obciążanie silnika i układu przeniesienia. Chociaż na ekspresówkach nie mam kompleksów, a jazda na cały gaz non stop przy tej mocy nie robi na motocyklu wrażenia.
 
grzegow
Czytam co piszesz i widzę że bardzo uwierzyłeś w tłoki Almotu . Niestety bardzo duży jest problem z zabezpieczeniami . Wypadają bardzo szybko a w szczególności w AK20 .
kanałki pod zabezpieczenia są prostokątne i za głęgoko nacięte . Zabezpieczenie potrafi już po tysiącu km robić szkodę . Rysunek fabryczny podaje fi 23,2 w plusie 0,2 a Almot nacina 24,2...24,5 . To zabezpieczenie lepiej wyrzucić i dać korki aluminiowe .
 
Suchy
To się stało w AK12, albo 16, ale chyba zerknę na tłok, puki czas. ;-)
 
Przejdź do forum:

12,897,889 unikalne wizyty

Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2019 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.