15 September 2019 23:05
Translator
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

bank
08.09.2019 11:53
Kupie automat zmiany biegów nowy typ regulowany dwoma śrubkami ktos ma ???

Suchy
27.07.2019 19:54
motorcyclesm10, zrób swoją spręzynkę do nowego ze szprychu rowerowej, tylko zeby oczko nie było za duże, u mnie chodzi malinowo

Vicia
20.07.2019 19:53
Dziękuję za podpowiedź. Wink[b]

adam_r100gs
20.07.2019 17:16
Niechaj tamkoledzy pomierzą, ja tylko dodam, że musisz wsadzić w główkę wałek, bo ścianka się zapadnie:> Akurat wymiar wałka mi tu już kolega podawał...

Vicia
17.07.2019 23:08
Hey chłopy.-zapytanie jakie powinny być numeratory do numerów które są na główce ramy.Chodzi mi o rozmiar.Podrzuci ktoś?

motorcyclesm10
17.07.2019 10:02
Poszukuję zestawu naprawczego aparatu zmiany biegów nowy typ ktoś cos

Czarny
10.07.2019 14:50
Brać

CZESIO1958
10.07.2019 10:35
Brać Grin Nawet bez papieru Pfft

Archiwum shoutboksa
Language Switcher
Przetłumacz stronę

Zobacz temat
SFM Junak » Garaż Fabryczny » Silnik .
 Drukuj temat
Przedmuchy a plucie z odmy.
Suchy
Mam ,, dziwne" pytanie. W tym sezonie zrobiłem 5 tys km, głownie dalsze wycieczki, np Międzyrzecz, czy Wrocław. W międzyczasie pokruszył się roczny tłok Allmotu, dlatego od wiosny jeżdże na nowym garze ,AK20 i Derda. Ale do rzeczy, ponieważ mój junak ostatnio coś zamulił to podejrzewam go o przedmuchy na pierścionkach. Jednak czy można taką opcję radykalnie odrzucić ponieważ tylne koło jest suche?

Do tej pory zawsze jak pierścionki nie trzymały kompresji to efekty było widać na tylnym kole, które było uchlapane olejem. Wiem wiem, że trzeba mierzyć kompresję, luz na zamku itp itd, ale zanim rozbiorę pół silnika.
 
arekba
a jeśli ponownie rozsypał się tłok ?
kompresja to nie rozbieranie, endoskopem z alledrogo za 3 dychy można zajrzeć na gładź, można zdjąć czapkę i unieść cylinder bez zdejmowania z pierścieni i obejrzeć zabezpieczenia sworznia.
w poprzednim sezonie jeden zestaw, w tym wyłapałem tłok z uszkodzonymi już rowkami zabezpieczeń, cylinder żyje - jestem przewrażliwiony.

A
 
Suchy
O ile mam Junaka większość tego czasu co żyję na świecie tak 1 raz w życiu w tym roku mi się ukruszył tłok w Junaku koło zabezpieczenia. Ale nie o tym , mam tylko pytanie zanim rozbiorę czy zawsze jak są przedmuchy na pierścionkach to pluje z odmy?
A jakie teraz dałeś tam zabezpieczenia? Ja te fabryczne grube.
 
arekba
teraz założyłem stary oryginalny tłok z kolistymi rowkami. zabezpieczenia podesłał mi Mineralny - nie wiem od czego ale strasznie twarde.
Mam też nowy tłok - kupiłem AK12 - wydaje się że może być mniej kruche, no i mam od Grzegow broki teflonowe, ale na razie boję się tego użyć. Na brokach teflonowych już kilka osób jeździ.
wydaje mi się, że w tłokach almotu problemem mogą być kwadratowe rowki i karb jaki tworzy dno rowka, a może i zbyt kruchy materiał.
K54 wysłał do almotu pismo i zdaje się 9 ich tłoków po rozpadzie - zwykle destrukcja zaszła tak daleko, że cały zestaw do kosza, i nie wiadomo co było pierwotną przyczyną.

Co do tych przedmuchów - nie wiem - mam problem z uszczelnieniem od strony sprzęgła i zawsze mokro - bicie nakrętki zębatki zdawczej - to zaciemnia sytuację.
W zeszłym roku pojawiło się dymienie z odmy, ale to już było ostatnie stadium rozpadu - zgarniający już pewnie był zniszczony, niedługo później padł najwyższy pierścień i całkiem wcięło kompresję.

A
 
rafi555
To sumie mam pytanie, jak są słabe pierścienie to po odkręceniu korka od oleju będzie leciał dym? Czy to inne objawy a może tak ma być.
 
arekba
a co ma zbiornik oleju do skrzyni korbowej ? w obu połączeniach - odpompowanie oleju z karteru i zasilaniu olejem są sekcje pompy oleju - innego połączenia tych przestrzeni nie ma więc i dymu tam być nie powinno

A
 
Tomek Sz
Jest jeszcze jeden punkt "diadgnostyczny" w takim przypadku. Śruba w lewym karterze, ta pod wyjściem oleju na głowicę.Jeśli wszystko jest o.k.,to przy zdrowym układzie po jej odkręceniu będzie w dziurze podciśnienie (działanie odmy) wyczuwalne po przyłożeniu palucha. Jak masz przedmuchy, to będzie widać.
 
rafi555
arekba napisał(a):

a co ma zbiornik oleju do skrzyni korbowej ? w obu połączeniach - odpompowanie oleju z karteru i zasilaniu olejem są sekcje pompy oleju - innego połączenia tych przestrzeni nie ma więc i dymu tam być nie powinno

A


No racja fakt, przez pompę dymy by nie puściło czyli coś jest nieszczelne. Kierowałem się tym się w samochodzie też tak się dzieje ale to znaczy że i Junak i samochód się popsuł Sad .
 
Suchy
Dziękuję za odpowiedzi. Dzisiaj zmierzyłem ciśnienie sprężania na zimnym przy użyciu miernika do opon z wysuwaną skalą. Miernik ma taką wadę, że mierzy tylko ciśnienie z 1 kopa. Najwięcej udało mi się nabić ponad 8 atm. Po odkręceniu śrubki z lewej strony silnika faktycznie jest podciśnienie i zero dymu. Pierścienie Derdy ok 2000 km. Jednak najbardziej mnie przekonuje, że jak wracałem przedwczoraj w upale z Siedlec to opona była sucha, pomimo, że temperatury wysokie a ja w palnik nie żałowałem. Zatem na razie nie będę rozbierał cylindra. Kolejną przyczynę tego, że Junak zamula widzę w gaźniku, dzisiaj eksperymentalnie dałem większą dyszę i zobaczymy.
 
arekba
Mam wrażenie i kilkukrotnie spotkałem podobne opinie iż w gorącym i suchym powietrzu silniki jakby słabną, a Junak najlepiej idzie o chłodnym wilgotnym poranku.
 
Suchy
Dzisiaj byłem polatać do sklepu po picie. Na dyszy 180 trochę się poprawiło, ale raczej regulaminowego 125 nie jechałem. Uspokojony, że kompresja jest na razie nie będę dalej tego rozkminiał. Poza tym WRO klakson mi się urwał na blaszkach, czy to zawsze tak się dzieje, czy to ja mam takie szczęście?
 
Marcin
Starsze silniki preferują chłodne wilgotne powietrze Wink.
Scrambler 616 .349
 
Suchy
Biorąc pod uwagę, że sprężanie ma jak napisałem gaźnik palił 5,0, czyli paliwa nie brakowało, zapłon różnie ustawiałem 1,25-2,0. Ale w żanej konfiguracji nie wyciągał tych mitycznych 125. Ma ktoś pomysł co może być?
 
Stary
Suchy napisał(a):

Biorąc pod uwagę, że sprężanie ma jak napisałem gaźnik palił 5,0, czyli paliwa nie brakowało, zapłon różnie ustawiałem 1,25-2,0. Ale w żanej konfiguracji nie wyciągał tych mitycznych 125. Ma ktoś pomysł co może być?


Silnik do remontu Grin No i waga jezdzca.
A tak na powaznie, w rzeczywistosci w miare dobre Junaki 350ccm osiagaja 110-115km/h na standardowych zebatkach. Sztuki z dobrymi glowicami, dotarte po rozbujaniu przekraczaja 120km/h. I tu wlasnie powyzej tych 120 opory wszelakie ostro wzrastaja.
Fabryka Junaków
Zapraszamy na http://www.fabryk...
 
Suchy
,,Niestety" głowicę mam po remoncie , zawory nie zapadnięte a przed remontem zrobiłem porting dolotu. Czego niestety efektów nie czuję. Zębatkę mam 21z. Oczywiście, testy przeprowadzam na równej jezdni, nie np pod górę, czy z góry. Krzywki rozrządu też mają wysokość regulaminową. :-( Jak żyć Panie Premierze?
 
Przejdź do forum:

12,764,252 unikalne wizyty

Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2019 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.