15 September 2019 23:07
Translator
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

bank
08.09.2019 11:53
Kupie automat zmiany biegów nowy typ regulowany dwoma śrubkami ktos ma ???

Suchy
27.07.2019 19:54
motorcyclesm10, zrób swoją spręzynkę do nowego ze szprychu rowerowej, tylko zeby oczko nie było za duże, u mnie chodzi malinowo

Vicia
20.07.2019 19:53
Dziękuję za podpowiedź. Wink[b]

adam_r100gs
20.07.2019 17:16
Niechaj tamkoledzy pomierzą, ja tylko dodam, że musisz wsadzić w główkę wałek, bo ścianka się zapadnie:> Akurat wymiar wałka mi tu już kolega podawał...

Vicia
17.07.2019 23:08
Hey chłopy.-zapytanie jakie powinny być numeratory do numerów które są na główce ramy.Chodzi mi o rozmiar.Podrzuci ktoś?

motorcyclesm10
17.07.2019 10:02
Poszukuję zestawu naprawczego aparatu zmiany biegów nowy typ ktoś cos

Czarny
10.07.2019 14:50
Brać

CZESIO1958
10.07.2019 10:35
Brać Grin Nawet bez papieru Pfft

Archiwum shoutboksa
Language Switcher
Przetłumacz stronę

Zobacz temat
SFM Junak » Garaż Fabryczny » Silnik .
 Drukuj temat
Uszczelnienie filtra olejowego, czym?
ben6
witam
Mam zapytanie czym uszczelnić najlepiej filtr,podkładałem już uszczelkę gumowo-metalową,fibrę,tą uszczelkę co była oryginalnie i cały czas się poci i kropelka oleju się pojawia możecie napisać co sie sprawdza
pozdr
 
Marcin
Taśma lub sznurek teflonowe na gwint i powinno być ok. Smile chyba że gdzieś bokiem przecieka.
Scrambler 616 .349
 
Krzysiek L
A nie leci gdzieś obok tej stalowej tulei z gwintem która jest zalana w bloku?
 
ben6
a jest taka mozliwość ze bedzie leciało tą tuleją

Połączony z 21.08.2019 12:46:
Marcin napisał(a):

Taśma lub sznurek teflonowe na gwint i powinno być ok. Smile chyba że gdzieś bokiem przecieka.


rozumiem że nawijamy teflon odwrotnie do obrotów wkrecania filtra
Edytowane przez ben6 dnia 21.08.2019 12:46
 
Marcin
Tak Smile.
Scrambler 616 .349
 
Krzysiek L
ben6 napisał(a):

a jest taka mozliwość ze bedzie leciało tą tuleją

Spotkałem się z takim przypadkiem ze ruszała się ta tuleja ale nie od filtra tylko od wlewu oleju
 
Tomek Sz
Teflon lub sznurek na gwint filtra-absolutnie nie! Przyjrzyjcie się uważnie jak jest to skonstruowane. Gwint filtra jest między zbiornikiem oleju a magistralą, jest duże prawdopodobieństwo, że zastosowany tam teflon lub co innego pójdzie w kanał. Poza tym nic on nie uszczelni.
Pod filtr tylko porządna podładka. Sprawdz powierzchnię przylgową pod filtrem.
Podkładkę miedzianą kupisz w każdym "rolniku". Dobrze jest ją wyżarzyć.
 
rafi555
Moim zdaniem uszczelnienie gwintu nie ma sensu, bo pod gwintem mamy kanał olejowy czyli jak Tomek mówi trzeba dać dobrą podkładkę.
 
brzegorz
A ja robię jeszcze inaczej. Nie stosuję żadnych podkładek, myję śrubę filtra oraz gwint w bloku możliwie starannie jakimś rozpuszczalnikiem (najczęściej nitro) smaruję obie powierzchnie przylegania ( NIE GWINTY TYLKO POWIERZCHNIE PRZYLEGANIA) szarym silikonem VersaChem Mega Grey, wkręcam filtr i po sprawie. Olejem zalewam zazwyczaj na drugi dzień. Silikon rozprowadzam palcem tak aby przykleił się na całej powierzchni na której jest położony. Jeśli gdzieś jest tłuszcz silikon podczas nakładania się nie przylepi i tam może pojawić się potem mały wyciek. Filtr dokręcam niezbyt mocno (pewnie wystrczyło by nawet tylko palcami) i nie zdarzyło się aby to miejsce potem było brudne od oleju. Z odkręcaniem też nie ma problemu. Przy ponownym zakładaniu filtra trzeba tylko w miarę dokładnie usunąć pozostałości silikonu (a trzyma dobrze) najgrubsze warstwy usuwam nożykiem tapicerskim a potem dokładniej małą szczotką drucianą w "dremelu". Przyznaję, że trochę zabawy jest ale za to satysfakcja ogromna. Tak samo mam zresztą pouszczelniane inne miejsca i silnik jest praktycznie suchy. Poci się tylko nieznacznie w miejscu regulacji zaworów (pewnie oringi już trochę wytarte).
Edytowane przez brzegorz dnia 21.08.2019 22:37
Najbardziej szczęśliwi ludzie nie posiadają wszystkiego co najlepsze. Oni jedynie wydobywają wszystko, co najlepsze, z tego, co posiadają". Junak M10
 
Tomek Sz
Z uwagi na to, że kanał ssawny magistrali zaczyna się zaraz nad tą nieszczęsną powierzchnią przylgową filtra, trzeba być bardzo ostrożnym z wszelkimi "luźnymi" uszczelnieniami. Jeżeli ktoś da za dużą dawkę silikonu, to może powstać tam wypływka, też bardzo niebezpieczna.
 
Marcin
Ja mam na sznurku teflonowym i jest dobrze. Smarowanie jest i nic nie cieknie Smile
Scrambler 616 .349
 
Tomek Sz
Marcin napisał(a):

Ja mam na sznurku teflonowym i jest dobrze. Smarowanie jest i nic nie cieknie Smile


Sznurek nawinięty na gwint, czy na tą walcową powierzchnię w okolicach przylgni do kartera?
 
Marcin
Nie pamiętam teraz bo składalem ten silnik 4 lata temu a uruchomiłem 3 lata temu.
Scrambler 616 .349
 
ben6
zakupiłem dzisiaj podkładke miedzianą zobaczymy czy będzie się pociło
 
Przejdź do forum:

12,764,287 unikalne wizyty

Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2019 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.