23 October 2019 21:18
Translator
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Suchy
23.10.2019 19:02
W Kielcach wycenią: https://www.youtub
e.com/watch?v=IKg-
UWZoUBg&feature=you
tu.be&fbclid=IwAR0W
drMtvTR8GeC6BFBJsO
EmbRQq3-iYnIiwlQ-D
aCzeEict5tGkjU_JbM
U&app=desktop, ja wyceniam na 333,33 zł.

Krzysiek L
20.10.2019 14:21
Panowie jaka jest realna wartość blotnika przedniego do m10? Stan dobry,bez dziur,wgnieceń. Komplet z pałąkami

bank
17.10.2019 19:16
Kupie oprawke żarówki ???

marjew
13.10.2019 11:36
kogo polecacie od regeneracji iskrowników?

Czarny
18.09.2019 09:40
Mam prośbę, czy ktoś z kolegów ma kontakt do Wulkana. Pisałem na priv., ale zero odzewu.

bank
08.09.2019 11:53
Kupie automat zmiany biegów nowy typ regulowany dwoma śrubkami ktos ma ???

Suchy
27.07.2019 19:54
motorcyclesm10, zrób swoją spręzynkę do nowego ze szprychu rowerowej, tylko zeby oczko nie było za duże, u mnie chodzi malinowo

Vicia
20.07.2019 19:53
Dziękuję za podpowiedź. Wink[b]

Archiwum shoutboksa
Language Switcher
Przetłumacz stronę

Zobacz temat
SFM Junak » Ogólny » Różne
 Drukuj temat
Spełniać marzenia.
PiotrC
Kompresją za bardzo się nie przejmuj. Wszystko nowe? Jeżeli tak to sprawdzisz ją po dotarciu, odłożeniu się nagaru na zaworach i ich ostatecznym dopasowaniu z gniazdami. Zresztą nawet "kłapciate" silniki działają jeżeli wszystko maja w miarę ok. Mój uruchamiałby się sam pod ciężarem dźwigni startera gdyby nie sprężyna, która trzyma ją w pozycji do góry :-)

Tylko nie zapomnij o gaźniku! Napisałeś o iskrowniku, zapłonie, rozrządzie więc na wszelki wypadek przypominam :-)

Trzymam kciuki za sukces!!!
 
Mkfly
Dzięki, wszystko nowe, no i siła z jaką można kopnąć Junaka kroksach też jest ograniczona Wink
Na pewno jak pochodzi i wszystko się ułoży to będzie pod 8 bar.
Więc luz.

Przed remontem odpalał na dotyk, ale stan w jakim był silnik, to jest, tłok luźny na 0,5mm, tuleje zaworowe wywalone na prawie 1mm, zapłon jakieś 3mm przed GZ i tańcząc lambadę ośka wirnika i skrownika nakazuje mi przypuszczać, że ten silnik generalnie prawie zawsze powinien rechnąć Smile

Aha, zapomniałem że brakowało jakieś 2 cm jednego pierścienia i uszczelki pod głowicą. Grin
 
Junaktemple
"Aha, zapomniałem że brakowało ...... i uszczelki pod głowicą"
Czyli zgodnie z oryginalemWink
''słabość jest wielka, a siła jest niczym. W chwili narodzin człowiek jest słaby i wiotki, w chwili śmierci - twardy i sztywny. Gdy drzewo rośnie, jest delikatne i łamliwe, kiedy usycha i marnieje,umiera. Twardość i siła to towarzysze śmierci. Giętkość i słabość są przejawami życia. To, co zatwardziałe, nigdy nie wygrywa.''
Stalker, A. Tarkowsky
 
PiotrC
Mkfly napisał(a):

Aha, zapomniałem że brakowało jakieś 2 cm jednego pierścienia i uszczelki pod głowicą. Grin


Pierścienie trzeba dać, ale uszczelka pod głowicą nie jest potrzebna, chyba że będziesz miał chłodzenie wodą. Warto dotrzeć w głowicy powierzchnię styku z cylindrem i nic tam nie kłaść. Ja w tym celu stosuję starą tuleję z cylindra Almotowego obraną z żeberek plus pastę do docierania zaworów.
 
rafi555
Uszczelka pod głowicą jest zbędna jeżeli jest połączenie że żeliwna tuleja wchodzi w głowicę aluminium. Tak samo jest w ogarze 200 i w ciągniku władymircu.

A z kompresją jest tak PiotrC pisał, z resztą u mnie jest podobnie wystarczy nacisnąć na kopniak i samo się odpala Smile.
 
Mkfly
Sukces!!!!
 
brzegorz
No to będziesz miał bezsenną noc Smile GRATULACJE.
Najbardziej szczęśliwi ludzie nie posiadają wszystkiego co najlepsze. Oni jedynie wydobywają wszystko, co najlepsze, z tego, co posiadają". Junak M10
 
PiotrC
Super. Teraz szybkie docieranie. Pogoda jak na zamowienie. Chlodno, ale sucho.
 
Mkfly
Dzięki,

Tak na szybko. Aktualnie gaszę emocje drinkiem. Jestem szczęśliwy i wzruszony, bo spełnia się marzenie z dzieciństwa.

Krótki raport z odpalenia, był mały problem z rozruchem, bo brakowało paliwa. Bałem się żeby go nie zalać, do tego kopnik nie odbija bo ciut ciasno go spasowałem, mam nadzieję że niebawem się ułoży.

No i po jakichś 5 minutach kopania, ożył. Gratulacje od Teścia i Wuja, którzy byli przy komisyjnym rozruchu. Tak musiało być, bo temat Junaka jest w naszej rodzinie aktualnie na topie, wszyscy razem przeżywamy powrót króla szos do życia.

Co do silnika, wszystko ustawiłem tak jak w serwiówce, wszystko sprawdziłem, wszystko na spokojnie i bez nerwów. I zadziałał.
Cieszę się jak cholera, choć wiem, że pewnie jeszcze sporo roboty przede mną.

Aha, nigdy nie robiłem 4 suwu, mam dwie MZ TS 250, miałem WSKĘ.
Jakoś się udało. Z Waszą tu, pomocą między innymi. Zaraz puszczę jeszcze filmik z rozruchu. Sory za ubiór, ale na roboczo.

Połączony z 07.10.2019 23:22:
https://youtu.be/...

Połączony z 07.10.2019 23:25:
Piotr, jeszcze brakuje OC i rejestracji, ale gwarantuję Ci, że nie odpuszczę Smile
Tak przy okazji, dziękuję Ci za inspirację i kopa do realizacji zakupu Junaka, ta myśl kiełkowała w mojej głowie od 12 roku życia i min. dzięki Twoim filmikom z YouTube się zrealizowała. Jestem szczęśliwy. Smile
Edytowane przez Mkfly dnia 07.10.2019 23:25
 
Suchy
Gratulacje! Takich przeżyć się nie zapomina. Ale szkoda, że tak późno się zmobilizowałeś, bo jak mieliśmy kilkanaście lat to Junaki kosztowały kwoty trzycyfrowe, a dzisaj pięcio. :-p Ja na szczęście się załapałem na końcówkę tamtych pięknych czasów. ;-)
 
Tomek Sz
Gratulacje! To do zobaczenia na najbliższym Dzikowisku.
 
Suchy
Tylko jedna sprawa na początek. Sprawdź, czy po odkręceniu śruby magistrali olejowej w głowicy kapie olej. Jak nie kapie to nie jeździj, tak samo sprawdź jak zdejmiesz dekiel czy otwór w czopie wału korbowego jest drożny.
 
Mkfly
To wiem, magistralą olej idzie rurkę czyściłem bo była zawalona i na koniki iolej idzie bo odpaliłem że zdjętymi osłonami.
Drożności otworu w czopie nie sprawdzałem, ale wierze ze jest drożny po regeneracji w Dor Mar Wink
Jak zdejmę lewą pokrywę to tam zerknę.
 
PiotrC
Mkfly napisał(a):
Drożności otworu w czopie nie sprawdzałem, ale wierze ze jest drożny po regeneracji w Dor Mar Wink
Jak zdejmę lewą pokrywę to tam zerknę.


Tam nie ma co zerkać tylko trzeba dmuchnąć. Wystarczy ustami - da się wyczuć czy jest przepływ.
 
Mkfly
Dokładnie to miałem na myśli pisząc zerknę.

Połączony z 09.10.2019 10:58:
Jest lekki zonk bo przy wyższych obrotach mnie więcej w 1/4 zakresu czuć że motocykl wchodzi w rezonans i teraz nie wiem czy to wina ze nie mam założonej śruby rzymskiej czy to ze na postoju go przegazowuje czy po prostu wał się rozcentrował przy montażu...

Połączony z 12.10.2019 17:14:
Śruba rzymska zamknęła temat drgań.

Tymczasem dziś osiedle zagrzmiało.
Jeszcze kwestia regulacji, poprowadzenia linek, instalacji i trochę ciasno mi chodzi wodzik, tulejka ciut za ciasno spasowana...



https://youtu.be/...
Edytowane przez Mkfly dnia 12.10.2019 17:14
 
Suchy
Jak się wałek zmieniacza kręci to olej sprawę, byle by działał. Ponieważ każdy Junak ma inną ramę to warto też poza łapaniem głowicy do ramy pomontować podkładki pomiędzy tulejki przedniej szpilki a aluminium oraz na dwie dolne szpilki między ramę a silnik tak aby po dokreceniu szpilek siła opierała się na tych podkładkach i silnik nie latał na Żyd po sklepie nawet niezauważalnie, bo z czasem powoduje to, że otwory szlilek się wybijają.
 
Mkfly
Jeździć, obserwować.... rock

Połączony z 21.10.2019 13:25:
https://youtu.be/...

No to marzenia spełnione.
Co teraz. Wink
Edytowane przez Mkfly dnia 21.10.2019 13:25
 
CZESIO1958
Brawo Grin
Teraz drugi Junak. Pfft
 
brzegorz
No to miodzio, piękne pyrkanie. Może wpadniemy gdzieś na siebie - ja okolice Poznania LwG
Najbardziej szczęśliwi ludzie nie posiadają wszystkiego co najlepsze. Oni jedynie wydobywają wszystko, co najlepsze, z tego, co posiadają". Junak M10
 
Mkfly
Kurde, drugi Junak i kolejne 3 miesiące w garażu. Dobre hehe.
Jeden, ale porządny wystarczy.
W kolejce jeszcze dwie MZ TS250 do uogarnięcia.

Ja wam powiem tylko jedno. Jak mam na prawdę ujowy dzień, idę do garażu, odprężnik, kop i od razu jest morale +100.

Hehe, dźwięk pracy silnika Junaka jest moim ideałem motocyklowego brzmienia. I tyle. Hej!
 
Przejdź do forum:

12,897,916 unikalne wizyty

Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2019 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.