18 Października 2021 00:46
Losowa Fotka
Translator
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

busa80
11.10.2021 22:00
Witam Panowie zaczynam remont wózka sum potrzebuje info czego mi brakuje a mo?e ma kto? cos do sprzedania a mo?e do oddania > Wink

Suchy
06.10.2021 10:57
???????/??????? ?????? Dobrze ?e ja tak nie mam ?????????????

Tomek Sz
06.10.2021 10:17
Ja te? tak mam.

axlrose
05.10.2021 10:17
U mnie to samo na ró?nych przegl?darkach. Pyta?em admina Junaktemple co si? dzieje, ale na razie brak odpowiedzi.

marjew
04.10.2021 23:39
Tylko u mnie ca?e forum ma przestawione polskie litery na znaki zapytania?

Andrzej Antoniak
04.07.2021 16:31
Na allegro pojawi?y si? t?oki do Junaka, wystawia je Almot, dost?pne ró?ne nadwymiary, wystawili po kilkana?cie sztuk z ka?dego rozmiaru, ciekawe czy wznowienie produkcji czy jakie? wietrzenie magazyn

Awokado
19.06.2021 18:24
Witam Jako nowy Chcia?bym si? przywita? z wszystkimi mi?o?nikami dawnej motoryzacji. Na imi? mam Adam a tu wyst?puj? jako awokado. Moje lokum znajduje si? 15km od Bielsku-Bia?ej.Na stare lata zat?sk

Suchy
18.06.2021 20:30
No to 1,25, wa?ne ?e ,,zwyk?y", a nie drobny. Ja jestem humanista, na technice si? nie znam.

Archiwum shoutboksa
Language Switcher
Przetłumacz stronę

Zobacz temat
SFM Junak » Strefa Luzu » Hyde Park
 Drukuj temat
Bitsa.
Junaktemple
Sie smiejecie a moze Adam trzyma tam powietrze z epokipompuje
''s?abo?? jest wielka, a si?a jest niczym. W chwili narodzin cz?owiek jest s?aby i wiotki, w chwili ?mierci - twardy i sztywny. Gdy drzewo ro?nie, jest delikatne i ?amliwe, kiedy usycha i marnieje,umiera. Twardo?? i si?a to towarzysze ?mierci. Gi?tko?? i s?abo?? s? przejawami ?ycia. To, co zatwardzia?e, nigdy nie wygrywa.''
Stalker, A. Tarkowsky
 
CZESIO1958
Junaktemple napisa?(a):

Sie smiejecie a moze Adam trzyma tam powietrze z epokipompuje

Dok?adnie. Pfft
 
Adam M
Ano trzymam.
I nawet na nim siedze czasami, zeby przypomniec sobie jak sie siedzialo na powietrzu z lat 50 tych.
A serio to czesc mego sprzetu gimnastycznego, jako ze czym starszy sie robie tym bardziej musze pracowac nad moja forma fizyczna i ruchliwoscia stawow by dalej moc odpalac takiego 200 kg Triumpha na kopa.
Cwiczymy razem z zona, ktora jest o wiele lepsza w roznych cwiczeniach mobilno jogistycznych. Co widac tu np:

i.postimg.cc/SspD3t1D/20190822-131956.jpg

A to ja cwiczacy z duzym napieciem proste ( w miare ) plecy przy przysiadach i martwym ciagu:

i.postimg.cc/yYWXyhhJ/20190907-130408.jpg

Nasza grupa zaczyna cwiczenia mobilnosci w pierwsza rocznice otwarcia klubu:
i.postimg.cc/rpGSwfTH/20190907-121755.jpg

Po??czony z 06.12.2019 01:05:
Co do BSA, to wlasnie skonczylem 3-ci dziec bardzo mozolmej pracy przygotowujac stare zardzewiale elementy tylnego blotnika do malowania, a zardzewiale sruby, nakretki i rozne inne lelmenty do cynkowania.
Jutro wyprawa do pracowni cynkujacej czesci z pytaniem o cene tej uslugi.

Po??czony z 13.12.2019 23:05:
No i ocynkowali czesc drobnych elementow i srub z tego zardzewialca czyli kawalka motocykla ktory kupilem. Nioslo to z soba dodatkowe problemy i niebezpieczenstwa jak sie okazalo, bo nie dosc ze zbili sloik w ktorym dostarczylem srubki i male elementy to jeszcze przy okazji zgubili 2 male sruby i jeden pin do ciegna przedniego hamulca.
Potem wszystkie gwinty tych srub musze jeszcze raz czyscic bo jesli ocynkowane sa sruba i nakretka to juz nie mozna ich skrecic w kupe. Tak ze kupa roboty nie mowiac o cenie cynkowania, ktora byla jednak stosunkowo niska. Dalej czekam na szprychy do kol i wiele malych czesci ale na brak pracy nie moge narzekac. Oprocz srubkowania czeka mnie czyszczenie i malowanie puszki akumulatora i najtrudniejsze zadanie - czyszczenie w srodku i na zewnatrz zbiornika paliwa, ktory byl nie tylko zardzewialy jako ze stal otwarty na dworze przez dlugi czas, ale rowniez tak zafafloniony starym, zeskorupialym olejem ze ledwo udalo mi sie odkrecic zakretke spustowa bedaca jednoczesnie filtrem olejowym.
Mialem nadzieje ze uda mi sie pokazac pierwszy calkowicie skonczony element motocykla - tylny hamulec nad ktorym dzisiaj pracowalem, ale sie to nie udalo, bo jak spojrzalem na stan szczek hamulcowych to okazalo sie ze sa zjechane do nitow i grubosci papieu na srodku szczek - ktos musial niezle jezdzic tym motocyklem i to czesto korzystajac z tylnego hamulca zanim zostal zardzewialcem stojacym obok jakiejs stodoly.
W kazdym razie to pierwszy nieskonczony kawalek motocykla, beben hamulcowy z oska i zebatka

i.postimg.cc/k54Q89n8/20191213-163415.jpg

A tutaj widac inne elementy w trakcie powstawania z popiolow:

i.postimg.cc/MGFym4TL/20191213-163431.jpg

Dla porowniania warto zerknac okiem na pierwsze zdjecie tego watku.Smile

Po??czony z 23.12.2019 01:28:
Dalsze robotki, ktorych prawde mowiac nie musialem w ogole przechodzic przy remoncie poprzedniej BSA.
Tak np wyglada oryginalny automat swiatla STOP po rozebraniu.
Czy na pewno sa tam jakies styki?

i.postimg.cc/zXgNQTg0/20191222-155848.jpg

A to drugi juz zlozony po przegladzie i sprawdzeniu mechanicznym i elektrycznym ( czyli ze zlacza i rozlacza )

i.postimg.cc/7Zr4rb1D/20191222-155910.jpg

Tylko jeszcze trzeba pozaginac blaszana obudowe zeby sie nie rozsypal.
Rownie zaczalem prace z korbowodami i tlokami, mam 3 do wyboru:

i.postimg.cc/Y2yNMrNy/20191221-160745.jpg

Umyte i przygotowane do pomiarow i ew polerowania.
Tloki czyscilem dzisiaj, ale nie mam jeszcze zdjecia.
Edytowane przez Adam M dnia 23.12.2019 01:28
 
CZESIO1958
B?dzie jak Feniks z popio?u Grin
Odrodzona po prostu.

Po??czony z 23.12.2019 09:48:
A i tak zazdroszcz? ?e w tych dalekich krainach jest dost?p do takich motocykli
Kumpel kupi? teraz szcz?tki Junaka z W?gier.
Za 3tys ma klamotów na prawie dwa Junaki
Oczywi?cie bez kwitów. U nas za co? podobnego inny wyp?aci? ok 8 tys Pfft
Edytowane przez CZESIO1958 dnia 23.12.2019 09:48
 
Adam M
Zrobilem kilka zdjec podczas prob pasowania poszczegolnych elementow do ramy i pracuje dalej nad instalacja elektryczna. Oryginalna instalacja przetrwala w niezlym stanie i postanowilem zostawic jej glowna czesc, jako ze przewody przewodza a przelaczniki dzialaja co sprawdzilem multimetrem.

Udalo mi sie wymienic bebenek z kluczykiem we wlaczniku zaplonu oraz uruchomic rotacyjny przelacznik swiatel, podoba mi sie on o wiele bardziej od pozniejszego przelacznika, ktory jest chamskim przelacznikiem 3 pozycyjnym przelaczanym kawalkiem prostego preta i oczywiscie kosztuje o wiele mniej niz dosc skomplikowany przelacznik rotacyjny. Oto on:

i.postimg.cc/nc0Jx8kY/20200121-121631.jpg

Przelacznik na kierownicy obejmujacy zmiane swiatel i sygnal bedzie musial byc nowy, jako ze oryginal przedstawia sie podobnie do wlacznik swiatla tylnego hamulca. To jego smetnie wiszace resztki:

i.postimg.cc/QdCrx6YL/20200121-121640.jpg

Nowy razem z oryginalna lampa z wmontowanym amperomierzem leza i czekaja na reszte przymiarek:

i.postimg.cc/fRPQ3x1V/20200121-121652.jpg

Niestety jakosc nowych przelacznikow i przewodow w nich stosowanych nie umywa sie do oryginalnej instalacji Lucasa na ktorych wszyscy od lat psy wieszali obwiniajac ja za roznorakie problemy elektryczne swoich motocykli.
Zas sama nazwa przesmiewczo okreslana byla jako "Lucas - ksiaze ciemnosci".
Prawda jest taka ze to brak swiadomosci uzytkownikow oraz ich "rzeznickie" umiejetnosci naprawcze odpowiedzialne byly za ich problemy.
Brak swiadomosci, przede wszystkim jak taka instalacja dziala i ze jak kazda inna czesc motocykla wymaga okresowej obslugi i biezacych napraw.

Jezeli wezmiemy pod uwage ze oryginalne przewody byly podwojnej grubosci w porownaniu do obecnie uzywanych, w dodatku po 50 latach od wyprodukowania sa dalej mieksze i latwiejsze do ulozenia od wspolczesnych a kazda koncowka "kulista" ( bullet ) byla zagniatana i do tego lutowana, a stalowa zlaczka w ktore wchodzily 2 koncowki miala gumowa oslone to ciezko wyobrazic sobie cos lepszego. Wystarczylo traktowac raz na kilka lat te stalowe zlaczki smarem zeby zapobiec ich rdzewieniu i instalacja mogla dzialac bez problemu przez te 50 lat.
Jednak nie spotkalem tak pielegnowanek instalacji pomiedzy wszystkimi starymi anglikami z ktorymi mialem stycznosc. W obecnej bede musial dodac trzeci przewod miedzy altkiem a regulatorem z powodu uzycia 3 fazowego altka, krotki przewod masowy miedzy reglerem a bateria i 2 nowe przewody idace pod tylnym blotnikiem do tylnej lampy, jako ze oryginalne ulegly przetarciu w wielu miejscach przez tylna opone.
I to wszystko.
Przednia lampa ma 2 otwory na rotacyjny przelacznik i lampke pokazujaca wlaczenie swiatel, natomiast miedzy szybkosciomierzem a obrotomierzem na osobnej polce alu dla tych przyrzadow bedzie wielokolorowa dioda mowiaca o ladowaniu akumulatora. Na szczycie polki miedzy zegarami bedzie wmontowany cisnieniomierz oleju silnikowego.

Dosc sporo czasu zajelo mi pasowanie tylnego blotnika i dobranie srub do chyna 6 roznych czxesci utrzymujacych go, laczacych z tylnym uchwytem i mocujacych do ramy:

i.postimg.cc/9X1bYNS4/20200119-190754.jpg

Podczas przykrecania podstawki cewek i pokryw bocznych wynikl pewien problem:

i.postimg.cc/vHBzqtF0/20200119-190834.jpg

Ktory jednak jak mysle da sie rozwiazac.
Caly przod wlasciwie moglbym zlozyc, brakuje mi dwoch plaskich podkladek o duzej srenidcy bedacych podstawami sprezyn glownych. Tylny blotnik jak widac jest wyspawany i gotowy do malowania. Postanowilem zostawic go w czarnym kolorze ktory pasuje do chromowanego zbiornika ze srebrnym srodkiem i czarnych pokryw bocznych. Zrobilem takie pogladowe zdjecie i mysle ze jest dobrze:

i.postimg.cc/kMNCjRRH/20200121-115552.jpg
Rownie
 
CZESIO1958
Podoba mi si? Grin
 
adam_r100gs
Podczas przykrecania podstawki cewek i pokryw bocznych wynikl pewien problem:

... i o tym w?a?nie bez ogródek teraz si? mówi w angielskiej prasie wetera?skiej - te motory nie mog?y wygra? wy?cigu zbroje? z japoni?, bo ich filozofia monta?u to by?o kowalstwo i manufaktura( dok?adnie takich s?ów si? u?ywa). A ?e Ksi??? Ciemno?ci... no przecie? sk?d? si? to wzi??o, podobnie jak z?a opinia o Junaku. To nie tylko m?otek i gazrurka jako g?ówne narz?dzia w szopie u?ytkownika, to tak?e NIEPROSTE rozwi?zania...
 
Adam M
Adamie podejrzewam ze ta podstawa cewek jest po prostu z innego modelu BSA i dlatego sruby nie pasuja w otwory ramy. Podejrzewam Victora 441.
Dzieki Czesiu.
Oczywiscie ze te motocykle nie mogly wygrac z japonczykami, pan H.Honda stworzyl nowa filozofie budiwy motocykli i mial wsparcie japonskich bankow.
Ale to temat na osobny, dlugi post na ktory w tej chwili nie mam czasu.

Po??czony z 17.02.2020 05:10:
No wiec do polowy marca bede czekal na wal dopiero potem bede mogl dopasowac do niego lozysko od strony rozrzadu. To samoz kolami i tylnym blotnikiem.
Z drugiej strony ciezko uwierzyc ze to wszystko zlozy siw w jeden motocykl:

i.postimg.cc/593g84n6/20200216-185628.jpg

i.postimg.cc/nhs18vZD/20200216-185646.jpg

i.postimg.cc/Nfj443zb/20200216-185720.jpg

i.postimg.cc/zG9FqVXP/20200216-185739.jpg

i.postimg.cc/GhgjSM0R/20200216-185803.jpg

i.postimg.cc/0NDdjPz5/20200216-185817.jpg
Edytowane przez Adam M dnia 17.02.2020 05:10
 
CZESIO1958
Trzeba by to zkomentowa? Grin
Kupa roboty i stara? ot co
A? ?al. Bo nie sta? mnie na zakup tego sprz?tu Pfft
Ale i tak kapelusz z g?owy...
 
pawel_sz
Pi?kny projekt Smile.
Przyjemnie si? czyta i ogl?da dokumentacj? fotograficzn?
p.
iron i junak
 
Adam M
Istatni post byl w lutym przsed naszym wyjazdem na Kube woec wypada na[isac co sie dzieje w miedzyczasie.
Po powrocie z wakacji pod koniec lutego ( ktore tym razem spedzalismy w naprawde luksusowych warunkach za luksusowa cene Smile ) natychmiast zachorowalem, a po mnie corka i jej kolezanka spedzajaca u nas czas, po czym po ich wyleczeniu zachorowala moja prawie 100 letnia tesciowa.
I w tych wszystkich przypadkach nie byl to Covid, ktory w marcu juz dobrze sie u nas rozszalal tylko jakies slabsze grypy.
Zamkniete zosstaly zaklady obrobki skrawaniem i mojj wal od BSA lezal w jednym z nich do maja, az wreszcie zostal zrobiony i poszedl do nastepnego na zrobienie tulei podpierajacej wal gdzie lezy do tej pory,
W miedzyczasie pracowalem nad roznymi podzespolami, zlozony zostal przid ( prawie ) i oba hamulce z nowymi szczekami, kola maja nowe lozyska, obrecze i szprychy, silnik skrzynia i sprzeglo sa przygotowane do skladania gdy tylko kartery silnika pojawia sie z walem i nowa tuleja.
Rama zlozona jest z przodem, instalacja elektryczna, podwojna cewka, puszka do aku i tylnym blotnikiem, ktory ma probnie zamontowana tylna lampe. Wyglada troche jak na zdjeciach w poprzednich postach tyle ze teraz wszystko juz wylakierowane i dopasowane. Tylny wahacz tez juz gotowy z zamontowana probnie oslona lancucha. Zostaly tylne mocowania silnika do przerobki i malowania bo musze do nich zamontowac uchwyt filtra oleju, ktorego jeszcze nie mam.
Poznbiej zrobie pare zdjec.

Po??czony z 27.07.2020 15:45:
Tak to w tej chwili wyglada:

i.postimg.cc/6qWVDnwz/20200726-195355.jpg
Edytowane przez Adam M dnia 27.07.2020 15:45
 
CZESIO1958
Mimo wszystko nabiera kszta?tów Grin
 
Adam M
Dawno nic nie pisalem o remoncie BSA, ktory z oznych powodow wlecze sie jak...nie wiadomo co. Ostatnio odebralem swoj dol silnika z warsztatu mechanicznego gdzie czekal na poprawke tuleji od strony rozrzadu i oddalem do kolegi mechanika dla zrobienia dokladnych pomiarow. Okazalo sie ze tuleja jest na tyle dobra ze poprawka nie bedzie potrzebna i po pomiarach udalo sie wydystansowac wal korbowy w bloku z czego niestety nie robilem zdjec. Duzym ruchem okazalo sie sprzedanie pracowniczego vana, co zwolnilo garaz do ktorego teraz trafily wszystki motocykle i rowery.

i.postimg.cc/rFvBNBVR/20210607-152137.jpg

Tak, tam z tylu stoi rowniez rama od BSA obecnie z zalozonym przodem z kierownica, do ktorego wkrotce dolaczy przedni blotnik z przednim kolem. Tu wynikl pewien problem bo zalozenie nowej detki do tego kola juz drugi raz nie zakonczylo sie sukcesem, wiec postanowilem oddac to do fachowcow a w okresie wisny i lata fachowcy maja terminy raczej odlegle. Tak ze moze sprobuje toz robic z ktoryms z kolegow.
W miedzyczasie okazalo sie ze glowica, ktora planowalem zalozyc wymagala drobnych poprawek, oczyszczenia nalotu z zaworow wydechowych i lekkiego lizniecia gniazd, do tego jedna z prowadnic okazala sie zbyt ciasna. Teraz jest juz zlozona i sprawdzona na szczelnosc i czeka na reszte silnika

i.postimg.cc/sxTzYh5J/20210608-103041.jpg

Oprocz glowicy zrobione zostalo mocowanie filtra oleju na tylnych blachach trzymajacych silnik:

i.postimg.cc/Y0rkL3L9/20210608-103115.jpg

Jeszcze przed przeniesieniem ramy BSA do garazu stwierdzilem, ze uzywane lozyska kulkowe glowki ramy ktore pracowicie wybralem jako najlepsze to zlom uzytkowy, wiec zakupilem i wmontowalem lozyska stozkowe. Teraz przedni widelec wreszcie opada pod wlasnym ciezarem z polozenia srodkowego bez zaciec wiec wreszcie moglem zalozyc cierny amor skretu i kierownice. Ostatnim na razie krokiem zrobionym wczoraj bylo sprawdzenie luzow korbowodow na wale, ktore wyszly prawidlowo czyli 15 tysiecznych cala.

i.postimg.cc/VLBqQG7S/20210625_193417.jpg

i.postimg.cc/0ykp8Y3V/20210625_193439.jpg

No i dzisiaj, jak wszystko dobrze pojdzie zakladam korbowody na wal, tak ze nastepny podzespol bedzie gotowy. Musze zakupic lozyska skrzyni i uszczelniacze do karterow silnika i po ich zamontowaniu bede mogl zlozyc dol silnika i zaczac przymiarki z jego wsadzeniem do ramy. Wlasciwe zrobienie tego ograniczy nieco wibracje silnika w czasie pracy.

Po??czony z 04.08.2021 00:15:
No i juz po miesiacu z okladem wyzej wymienione prace sa mozna powiedziec zakonczone a nawet posuniete dalej. Skladanie dolu silnika zakonczylo sie pozytywnie:

i.postimg.cc/nLBcwQk9/20210727_125419.jpg

i.postimg.cc/gkbqpb96/20210803_175806.jpg

A rama tez posuwa sie do przodu:

i.postimg.cc/02GG2XxX/20210803_172323.jpg

Jak ktos sie mocno przypatrzy to znajdzie tam mocowanie filtra oleju i elementow zaplonu elektronicznego fmy Boyer, ktory dobrze spisywal sie w poprzedniej BSA.
Edytowane przez Adam M dnia 04.08.2021 00:15
 
CZESIO1958
Normalnie zazdroszcz? ?e masz czas na budow? tego motocykla.
Ja na razie tylko zbieram cz??ci do drugiego Junaka Grin
Ram? mam od dawna. Ko?a , bak te?
Na dniach b?d? kartery silnika
I tak po ma?y do przodu
Powodzenia.
 
Adam M
I nawzajem Czesiu, jako ze ceny i czesci i calych Junakow powedrowaly w stratosfere to mysle ze masz wiecej trudnosci niz ja w znalezieniu ich w rozsadnym stanie i cenie. U mnie tez ceny czesci drastycznie wzrosly w ostatnich epidemicznych latach i czesto jest tak ze musze $50 wydac za 2 simmeringi ze Stanow.

Po??czony z 16.09.2021 15:09:
No i znowu po jakims czasie i dlugiej walce dol silnika zostal przymocowany do ramy co nie bylo takim hop siup jako ze na poczatku tylko jedno przednie mocowanie pasowalo, jak rowniez cylinder zostal spasowany z karterami ( z tym tez byly pewne problemy ). Teraz montuje do konca przewody olejowe laczace silnik zr zbiornikiem oleju w przygotowaniu do zalozenia pompy i zalania ukladu olejem ze sprawdzeniem czy pompa dziala prawidowo i napelnieniem fitra w wale korbowym, tak zeby nie bylo niespodzianek ( korkow powietrznych ) w momencie uruchomienia silnika.

i.postimg.cc/K86Dc4SS/20210915-191251.jpg

Po??czony z 18.09.2021 01:51:
Dzien pozniej okazalo sie ze z tym zalozeniem pompy oleju to jeszcze poczekam, jako ze brakuje mi kulki i sprezynki do zaworu zwrotnego pompy. Za to zebym sie zbytnio nie zalamywal znalazlem torebke z kupka czesci do skrzyni biegow ktora szukalem od tygodnia, gdzie kazde gowienko kosztowaloby teraz krocie nie mowiac o trudnoscich z dostaniem tego. Tzn kulke 1/4 cala chyba mam, sprezynki na pewno mi brakuje.
W zwiazku z tym znowu zrobilem liste brakujacych drobiazgow dla skonczenia slabnika i wyszlo mi tylko 9 pozycji. Widocznie zblizam sie do konca, mimo ze na razie tego jeszcze nie widac.

Po??czony z 23.09.2021 17:59:
No i historyczny moment gdy BSA dostala wreszcie wahacz i tylne kolo i zaczela wygladac bardziej jak motocykl a nie zbior roznych czesci. Oczywiscie okazalo sie ze wahacz z 67r nie pasuje do oski i dystansow z 68/70 tak ze musze z lekka je przetoczyc, tak ze nie moge powiedziec ze motocykl "stoi na kolah" ale wyglada jakby stal. Smile

i.postimg.cc/9MbXWcRT/20210922-191536.jpg

Po??czony z 30.09.2021 02:16:
Sprawa z tylnym kolem zalatwiona, oska przetoczona a zebatka wyrownana.
Zrobilem probe ukladu olejowego krecac pompa oleju z pomoca wiertarki co pokazalo kilka rzeczy z ktorych najwazniejsza to zapchany zbiornik oleju. Znowu pol motocykla rozebrane, zbiornik wyjety a inny kupiony za grosze wlasnie sie czysci. Ten ma chociaz drozne przewody ale kiepski uchwyt mocowania do ramy.

Po??czony z 16.10.2021 23:02:
A tu filmik z proby systemu olejenia motocykla z zona zatrudniona jako operator, czyli dialogi na 4 nogi. Olej wraca do zbiornika, idzi na glowice a nawet pokazuje cisnienie na cisnieniomierzu jak sie troche pompa pokreci.

https://www.youtu...fsYS8NLzqA
Edytowane przez Adam M dnia 16.10.2021 23:02
 
rafi555
Jak to jest ?e ?rubami do tego typu motocykli ? On Ma calowe ze skokiem angielskim ?
 
Adam M
Tak ma sruby i nakretki calowe w dodatku z gwintami angielskimi z roznych okresow i roznych systemow, CEI, UNF i Whitworth.
 
rafi555
Nie ma problemów z dost?pno?ci? takich ?rub ? Mo?e to i g?upie pytanie ale wsadzasz gdzie? metryczne dla uproszczenia czy ca?y co do ?rubki jest skr?cony na calówkach ?
 
Przejdź do forum:

15,924,942 unikalne wizyty

Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2021 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.