15 September 2019 23:07
Losowa Fotka
Translator
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

bank
08.09.2019 11:53
Kupie automat zmiany biegów nowy typ regulowany dwoma śrubkami ktos ma ???

Suchy
27.07.2019 19:54
motorcyclesm10, zrób swoją spręzynkę do nowego ze szprychu rowerowej, tylko zeby oczko nie było za duże, u mnie chodzi malinowo

Vicia
20.07.2019 19:53
Dziękuję za podpowiedź. Wink[b]

adam_r100gs
20.07.2019 17:16
Niechaj tamkoledzy pomierzą, ja tylko dodam, że musisz wsadzić w główkę wałek, bo ścianka się zapadnie:> Akurat wymiar wałka mi tu już kolega podawał...

Vicia
17.07.2019 23:08
Hey chłopy.-zapytanie jakie powinny być numeratory do numerów które są na główce ramy.Chodzi mi o rozmiar.Podrzuci ktoś?

motorcyclesm10
17.07.2019 10:02
Poszukuję zestawu naprawczego aparatu zmiany biegów nowy typ ktoś cos

Czarny
10.07.2019 14:50
Brać

CZESIO1958
10.07.2019 10:35
Brać Grin Nawet bez papieru Pfft

Archiwum shoutboksa
Language Switcher
Przetłumacz stronę

Zobacz temat
SFM Junak » Strefa Luzu » Hyde Park
 Drukuj temat
Bitsa.
Adam M
Tak nazywamy motocykle zlozone z czesci roznych modeli i rocznikow, najlepszym tlumaczeniem byloby chyba slowo "kawalkowiec'.
Cala historia zaczela sie w momencie sprzedazy BSA, jako ze sprzedawalem ja w oryginale jako model 70 Thunderbolt, w zwiazku z czym zostalo mi duzo roznych kawalkow ktore dodawalem przez 10 lat jezdzenia na niej, a niektore czesci musialem zdjac, jako ze nie byly czesciami tego modelu.
Wowczas wymyslilem ze zamiast sprzedawac niepotrzebne czesci postaram sie zbudowac jeszcze jedna BSA, podobna w charakterze do mojej, ale tym razem zbudowana z czesci ktore mi zostaly + jakiejs ramy ktora uda mi sie dokupic.
Jednak przez dluzszy czas zakup ramy jakos nie mogl sie zmaterializowac az do ostatniego weekendu, gdy niespodziewanie dla siebie zobaczylem i kupilem ta kupke zlomu :

i.postimg.cc/htCv8B0p/P7200001.jpg

Bylismy ze Stevem na corocznym zlocie weteranow w Paris, ON i tam wlasnie ktos wylozyl na sprzedaz to cudo.
Cudo, bo wcale nie jest to gola rama, ale czego moze nie widac jest tam kompletne tylne kolo z rozbierana piasta, bebnem hamulcowym i caly mechanizmem tylnego hamulca, do tego zbiornik oleju, tylny blotnik i kanapa.
Ta ostatnia wyglada czerstwo ale gdy dotknalem jej reka to zadziwila mnie miekka gabka i okladzina z dwoma malymi przecieciami. Moja oryginalna kanapa z poprzedniej BSA byla 3 x twardsza i pekala na kazdym szwie.
Posuwajac sie do przodu mamy tam oryginalne podnozki kierowcy, centralna podstawke i lacznik z grubego plaskownika wspawany i laczacy dolne rury ramy przechodzacy w solidna podstawe bocznej podstawki, co wszystko jest inwencja ktoregos z poprzednich wlascicieli. Calos wiencza polki przedniego zawieszenia z kompletnym mechanizmem ciernego amortyzatora w srodku.
Jako kwiatek do kozucha jest oska z dystansami tylnego kola i napedem szybkosciomierza + linka, oraz lampa z oryginalnym przelacznikiem swiatel z 67r i cala wewnetrzna instalacja elektryczna. Jest nawet resztka instalacji idaca do tylnej lampy i automatu stop, razem z tym oryginalnym automatem.
Calosc jest z 67r i wyglada jakby co najmniej kilka lat spedzila na swierzym powietrzu.

Ja do tego projektu mam prawie caly silnik 650 z moja bardzo specjalna glowica i gaznikami Amal 32 mm w b.dobrym stanie ( co wazne w przypadku tych gaznikow ), 1.5 skrzyni biegow, swietny duzy zbiornik z modelu Rocket Lightning i plastikowe boczki. Nie mam przodu i przedniego kola, ale mam najwazniejsza czesc przodu czyli nowe slidery ( golenie) od przodu z 70r. W zwiazku z tym ze przod z 67r byl na poziomie mniej wiecej junakowskim chce zbudowac duzo lepszy przod z 69 / 70r z podwojnym tlumieniem i porzadnym przednim hamulcem, takim jak mialem w poprzedniej BSA. Oprocz tego projekt bedzie mial uklad ladowania z prawdziwego zdarzenia oparty o 3 fazowy alternator i nowoczesny regler i halogen H4 w przedniej lampie.
 
CZESIO1958
Trzymam kciuki Grin
 
Adam M
Aha, motocykl bedzie robiony na sprzedaz i kazdy bedzie mogl sobie wlasnorecznie sprawdzic co i jak bylo robione. Po skonczeniu motocykl bedzie odpalony, dotarty i postaram sie przejechac na nim jakies 1000 km.
Cena na polski rynek gdyby ktos byl zainteresowany 15 tys + przesylka.
 
mariuszm10
ciekwy projekt i cena jak za motocykl po remacie całkiem przyzwoita.
 
adam_r100gs
H4 - no zaszalałeśSmile Chylę czoła przed tymi, co się grzebią w calowych.
 
Adam M
Szybka akcja to nie bedzie, wczoraj udalo mi sie odkrecic 3 sruby w ciagu 2 godzin Smile.
 
Marcin
Cenę podałeś w złotych polskich czy dolarach kanadyjskich? Smile
Scrambler 616 .349
 
Adam M
Nie w zlotych polskich.
W CAD cena bedzie kolo $5 tys. jezeli uda mi sie zmiescic koszty w $4 tys.
Swoja prace wycieniam na tysiaka, chyba ze wszystko bedzie szlo tak z kamienia jak dotychczas przy tej ramie Smile.

Połączony z 12.07.2019 03:08:
Niewiele sie zmienilo, ale kilka elementow dalo sie odkrecic :

i.postimg.cc/hj6sRWWd/P8110004.jpg

Ucieszylo mnie ze w tym zdekompletowanym i zaniedbanym motocyklu zostaly elementy oryginalne, ktorych nie mialem w poprzedniej BSA jak sruby mocujace podstawe alumulatora, ktore maja okragle lby z chwytem na klucz plaski, laczniki ciegla w hamulcu tylnym, ktore rowniez nie sa sworzniem z dziurka na przelot ale bardzo fikusnym instrumentem z cienkiej sprezynowej blachy - ot takie smaczki.
Drugi problem radosci ze moj blotnik tylny jest na pewno oryginalny BSA, tyle ze z powodu jego stnu bedzie musial byc pewnie malowany.

Połączony z 12.08.2019 19:15:
No i juz prawie po miesiacu dokupilem nastepna kupke zlomu, przednie kolo z ktorego wykorzystam tylko piaste, kompletna pokrywe hamulca przedniego, osprzet kierownicy, sprezyny przedniego zawieszenia, rure wydechowa z lacznikiem a nawet bebenek zamka z kluczem do wlacznika zaplonu.
Do tego okazalo sie ze moj kolega Steve ma kompletne chromowane blotniki i duzo czesci przodu, ktore mi odstapi.
Rama jest rozebrana i moze isc do spawacza jako ze udalo mi sie kupic brakujacy kawalek tzn podstawe nozki bocznej urwany w mojej ramie.
Jednoczesnie spawacz bedzie mogl usunac ten dziwny wspornik dospawany do mojej ramy:

i.postimg.cc/mrBDVLt9/P9120012.jpg

To rama z pokazanym nieprawilnym lacznikiem, jak rowniez dokupionym kawalkiem z podstawa nozki bocznej.

i.postimg.cc/mgQkQz2R/P9120015.jpg

A to uszy do lampy, rura wydechowa.

Połączony z 12.08.2019 19:21:
Czesci sinikowe kartery glowica z gaznikami, skrzynia i sprzeglem tez czekaja :

i.postimg.cc/YSHRGGF7/P8280005.jpg

A niektore czesci sa juz gotowe do zalozenia:

i.postimg.cc/rmhNPfPy/P8280010.jpg

Połączony z 17.08.2019 21:18:
Po calym dniu pracy tyle zostalo z moich kol i hamulcow:

i.postimg.cc/K8tTjFd0/P9150016.jpg

Nie rozkladalem kol w poprzedniej BSA, bo byly w dobrym stanie, wymienilem tylko w jednym lozyska wiec nie mialem pojecia jaka ilosc pracy trzeba odwalic zeby te stare i zardzewiale kola rozebrac. Bez grzania i wlaenia ciezkim mlotkiem sie nie obylo.
Teraz "tylko" wymiana lozysk, szprych i obreczy, malowanie piast i sprawdzenie/toczenie bebnow, cynkowanie elementow przedniego hamulca i srub i wreszcie budowa kol. A jeszcze opony ( jedna na przod mam ) i nowa zebatka na tylna piaste.
Edytowane przez Adam M dnia 17.08.2019 21:18
 
CZESIO1958
Widać postępy Grin
U nas nie ma takiego dostępu do części tak egzotycznych motocykli Pfft
 
Junaktemple
¨U nas nie ma takiego dostępu do części tak egzotycznych motocykli¨
Tak samo jak w CA do JunakaWink
''słabość jest wielka, a siła jest niczym. W chwili narodzin człowiek jest słaby i wiotki, w chwili śmierci - twardy i sztywny. Gdy drzewo rośnie, jest delikatne i łamliwe, kiedy usycha i marnieje,umiera. Twardość i siła to towarzysze śmierci. Giętkość i słabość są przejawami życia. To, co zatwardziałe, nigdy nie wygrywa.''
Stalker, A. Tarkowsky
 
rafi555
Piasta całkiem podobna do Junaczej M07. Smile
 
Junaktemple
Kola z BSA 350 byly wzorem dla kol Junaka M07 (w zasadzie kopia). Tak samo jak (przypuszczam) kolo przednie od Nortona ES2 bylo wzorem dla kol do M10 (bryla). Co juz niestety nie do koñca sie im udalo (pomijam oczywiscie wykonanie, materialy, etc-chociaz i w Nortonie jest ten sam problem z tarcza kotwiczna). No ale zamysl mieli jaki mieli, caly swiat wowczas juz szedl w kierunku dwoch roznych kol a w M 10 brnieto w kola ¨wspolnie wymimenne¨. W podwoziu wlasnie najbardziej widac nalecialosci brytyjskich motocykli.
Junaktemple
''słabość jest wielka, a siła jest niczym. W chwili narodzin człowiek jest słaby i wiotki, w chwili śmierci - twardy i sztywny. Gdy drzewo rośnie, jest delikatne i łamliwe, kiedy usycha i marnieje,umiera. Twardość i siła to towarzysze śmierci. Giętkość i słabość są przejawami życia. To, co zatwardziałe, nigdy nie wygrywa.''
Stalker, A. Tarkowsky
 
rafi555
Coś w tym jest Smile. Chociaż mi te bębny od M10 jakoś kojarzą się z jakimś starym motocyklem wyścigowym, takie duże i opływowe, i przede wszystkim te piękne otwory na szprychy.
 
Junaktemple
https://www.googl...28_ofTB4M:
Nawet wymiary okladzin sie w zasadzie zgadzajaSmile
''słabość jest wielka, a siła jest niczym. W chwili narodzin człowiek jest słaby i wiotki, w chwili śmierci - twardy i sztywny. Gdy drzewo rośnie, jest delikatne i łamliwe, kiedy usycha i marnieje,umiera. Twardość i siła to towarzysze śmierci. Giętkość i słabość są przejawami życia. To, co zatwardziałe, nigdy nie wygrywa.''
Stalker, A. Tarkowsky
 
Adam M
No tak, do tego rama z AJS 7R ( ksztalt bo nie technologia produkcji rur ) przod jest dokladna kopia BSA B31/33 z lat 50 tych, zbiornik z kratka i lampa z M10 to z kolei wplyw Triumpha.
Natomiast silnik / skrzynia i sprzeglo to polskie pomysly, niektore lepsze, inne gorsze, ja osobiscie wolalbym zeby konstrukcja walu korbowego i glowicy byla blizej BSA B31/33 - prawdziwego wola roboczego z jednej strony, ktory jednak po zastosowaniu kilku czesci z GoldStara stawal sie motocyklem o wiele zwawszym.
 
Przejdź do forum:

12,764,289 unikalne wizyty

Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2019 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.