22 July 2019 10:49
Translator
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Vicia
20.07.2019 19:53
Dziękuję za podpowiedź. Wink[b]

adam_r100gs
20.07.2019 17:16
Niechaj tamkoledzy pomierzą, ja tylko dodam, że musisz wsadzić w główkę wałek, bo ścianka się zapadnie:> Akurat wymiar wałka mi tu już kolega podawał...

Vicia
17.07.2019 23:08
Hey chłopy.-zapytanie jakie powinny być numeratory do numerów które są na główce ramy.Chodzi mi o rozmiar.Podrzuci ktoś?

motorcyclesm10
17.07.2019 10:02
Poszukuję zestawu naprawczego aparatu zmiany biegów nowy typ ktoś cos

Czarny
10.07.2019 14:50
Brać

CZESIO1958
10.07.2019 10:35
Brać Grin Nawet bez papieru Pfft

Junaktemple
08.07.2019 21:28
Bez kratki junaki sportowe, ale tez nie wszystkie. To byl inny zbiornik.

CZESIO1958
08.07.2019 08:06
Raczej wszystkie miały kratkę

Archiwum shoutboksa
Language Switcher
Przetłumacz stronę

Zobacz temat
SFM Junak » Ogólny » Nasze Junaki
 Drukuj temat
Junak przejściowka 1959
Krzysiek L
Gdybym musiał komuś zlecić wykonanie instalacji filtra to pewnie bym zrezygnował ale wszystko moge zrobić sam a koszt to tylko zakup filtra oleju. Jakoś srednio podoba mi się oryginalny filtr i to że zbiornik oleju jest jednocześnie zbiornikiem na wszelki syf. Z tego co widziałem na forum to kilka osób zrobiło taką przeróbke ale pewnie robią spore przebiegi i wtedy na to sens. Co do skośnego rozrządu do przyznam szczerze że mnie kusi bo jego cena jest identyczna jak tego o zębach prostych
 
Adam M
Junak nie ma zadnego filtra oleju, te siatki ktore "robia" za filtr to srednie kamienie wylapuja. Jak mozesz sam to chwili bym sie nie zastanawial, filtr zdecydowanie przedluza zywotnosc silnika, nawet tego jezdzonego niedzielnie.
Jesli tego nie zrobisz to wymiana oleju co 1500 km, specjalnie jesli to olej mineralny.
 
Krzysiek L
Witam. Dość długo mnie tu nie było ale systematycznie staram sie coś zrobić przy Junaku. Prace przy silniku narazie stanęły w miejscu bo czekam na wał i głowice która w poniedziałek powinna wrócic do mnie od Pana Jarosława z Tucholii. Dorobiłem kilka częsci np blokady wałków głowicy bo moje były juz krzywe i miały rozwiercone otwory. Nowe są zrobione z nierdzewki i są troche grubsze. Wytoczyłem tez nowe korki dekli i tulejke uszczelniacza na wałek zdawczy. Tulejka jest zrobiona z tłoczyska od siłownika i myśle że simmering nie da jej tak szybko rady. Koła poskładałem i wycentrowałem ale zastanawiam sie czy napięcie szprych jest prawidłowe. Czy macie sposób na ich sprawdzenie? Czy powinny sie ugiąć pod naciskiem palca? W wsk da sie je ugiąc ale tam szprychy są długie i o mniejszej średnicy.Drugim problemem jest to że mimo kombinacji z ustawieniem,nie każda główka szprychy siedzi idealnie w otworze piasty. Na koła trafiły opony żużlowe prosto z Tarnowskiej Unii . Wiem że średnio sie na nich jezdzi ale przy następnej wymianie będą już takie jakie powinny.
www.sfm-junak.pl/images/photoalbum/useralbum_940/img_20190413_134124_t2.jpg
www.sfm-junak.pl/images/photoalbum/useralbum_940/img_20190426_093707_t2.jpg
www.sfm-junak.pl/images/photoalbum/useralbum_940/img_20190517_174345_t2.jpg
www.sfm-junak.pl/images/photoalbum/useralbum_940/img_20190621_173357_t2.jpg
 
Stary
Szprychy nie powinny sie uginac.
Te opony wyrzuc od razu. Zanim skonczysz sprzet, doskladasz kase na najprostsze chociazby Mitasy H02.
Fabryka Junaków
Zapraszamy na http://www.fabryk...
 
Krzysiek L
Stary napisał(a):

Szprychy nie powinny sie uginac.
Te opony wyrzuc od razu. Zanim skonczysz sprzet, doskladasz kase na najprostsze chociazby Mitasy H02.

Dla pewności pojade do jakiegoś serwisu sprawdzić napięcie szprych ale wydaje mi się że jest lux. Te opony są aż tak złe? Prawdę mówiąc to chciałem zobaczyć jak będą wyglądały te koła z oponami a te żużlowe szczególnie mi się podobają na Junaku
 
axlrose
Cześć.
Mam takie założone i jazda jest nieciekawa. Na asfalcie przy szybszej jeździe tył motoru "ucieka" na zakrętach.Jest to niebezpieczne i trudne do opanowania. Może nadają się w teren, ale ja tam nie próbowałem. Na pewno zmienię te opony na dedykowane asfaltowi.
Pozdrawiam.
 
Stary
Z przegladem tez bedzie problem, jest wyraznie na oponie oznaczenie "not for highway use". Do smieci niestety Smile
Fabryka Junaków
Zapraszamy na http://www.fabryk...
 
axlrose
Cześć.
Gdzie Kolego Stary znajdziesz takiego diagnostę, który by o to się przyczepił? Robiłem już kilkanaście przeglądów PRL-owskich motocyklów i zawsze jest tylko zachwyt. Musiałby być wyjątkowy służbista bez serca,albo bez sentymentu. Większość przeglądu to luźna gadka: Pali, świeci, trąbi? To dziękuję.
Pozdrawiam.
 
Krzysiek L
W moich okolicach raczej bym się nie martwił o przegląd a o bezpieczeństwo. Rozwierciłem tulejki skrzyni biegów i jedna z tulejek w prawej połowie silnika wyszła chyba za luźno,tzn w zasadzie wymiar w głąb tulejki jest okk ale wprowadzenie do otworu jest na tyle rozjechane że wałkiem można kiwać. Dokładnie chodzi o tulejke wałka pośredniego. Zastanawiam się czy to zostawić czy robić od nowa. Obawiam się że tulejka nie będzie pracowała na całej długości i szybko się wypracuje
 
Junaktemple
¨Mam takie założone i jazda jest nieciekawa. Na asfalcie przy szybszej jeździe tył motoru "ucieka" na zakrętach.Jest to niebezpieczne i trudne do opanowania. Może nadają się w teren, ale ja tam nie próbowałem. Na pewno zmienię te opony na dedykowane asfaltowi.¨

¨Z przegladem tez bedzie problem, jest wyraznie na oponie oznaczenie "not for highway use". Do smieci niestety¨

¨Gdzie Kolego Stary znajdziesz takiego diagnostę, który by o to się przyczepił? Robiłem już kilkanaście przeglądów PRL-owskich motocyklów i zawsze jest tylko zachwyt. Musiałby być wyjątkowy służbista bez serca,albo bez sentymentu. Większość przeglądu to luźna gadka: Pali, świeci, trąbi? To dziękuję.¨

No to moze diagnosta chociaz z uwagi na moto a nie na kierowce by podszedl z wieksza troska do przegladu>:)
Junaktemple
''słabość jest wielka, a siła jest niczym. W chwili narodzin człowiek jest słaby i wiotki, w chwili śmierci - twardy i sztywny. Gdy drzewo rośnie, jest delikatne i łamliwe, kiedy usycha i marnieje,umiera. Twardość i siła to towarzysze śmierci. Giętkość i słabość są przejawami życia. To, co zatwardziałe, nigdy nie wygrywa.''
Stalker, A. Tarkowsky
 
Stary
Zmartwilbym sie szczegolnie podczas kolizji, gdy na miejsce przyjada Panowie policjanci. Oni w pierwszej chwili sprawdzaja opony Smile A jesli stluczka nie bedzie z Twojej winy to moze sie okazac, ze jednak byla bo nie miales odpowiednich opon.

Cena bezpieczenstwa - 3 stowki za komplet podstawowych mitasow.
Fabryka Junaków
Zapraszamy na http://www.fabryk...
 
axlrose
Cześć.
Mylisz się Kolego Stary. Policjanici zwykle zaczynają od pomiaru trzezwości. To jest dla nich główny wyznacznik.
Pozdrawiam.
 
Stary
Jesli bedzie jeszcze co zbierac z Junakowca jadacego na tych oponach, to moze zbadaja trzezwosc Grin
Fabryka Junaków
Zapraszamy na http://www.fabryk...
 
Krzysiek L
Panowie,opony oponami ale doradzcie co zrobić z tymi tulejkami skrzynii. Jak to wyglądało w Waszych silnikach?

Połączony z 24.06.2019 20:58:
Od samego początku nie podobały mi się tulejki które dorobiłm ,mimo że wszystkie wymiary mieściły się w tolerancjach to i tak nie pasowało mi to jak obraca się skrzynia. Dzisiaj dojrzałem do tej decyzji i usunąłem wszystkie tulejki a jutro blok silnika wędruje na stół frezarki. Dotarła do mnie dzisiaj głowica od Pana z Tucholii i chyba to mnie tak zmotywowało do poprawki skrzynii bo wykonanie naprawde piękne
Edytowane przez Krzysiek L dnia 24.06.2019 20:58
 
merh
i co bedziesz tą frezarką robił?
>:)
 
Merfi
merh napisał(a):

i co bedziesz tą frezarką robił?


Też mnie to zastanawia Smile
 
Krzysiek L
Wyosiuje wszystkie otwory pod tulejki skrzyni
 
rafi555
Lepiej, przynajmniej na moje tulejki wyosiować.
 
Przejdź do forum:

12,575,228 unikalne wizyty

Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2019 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.