23 October 2019 21:20
Translator
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Suchy
23.10.2019 19:02
W Kielcach wycenią: https://www.youtub
e.com/watch?v=IKg-
UWZoUBg&feature=you
tu.be&fbclid=IwAR0W
drMtvTR8GeC6BFBJsO
EmbRQq3-iYnIiwlQ-D
aCzeEict5tGkjU_JbM
U&app=desktop, ja wyceniam na 333,33 zł.

Krzysiek L
20.10.2019 14:21
Panowie jaka jest realna wartość blotnika przedniego do m10? Stan dobry,bez dziur,wgnieceń. Komplet z pałąkami

bank
17.10.2019 19:16
Kupie oprawke żarówki ???

marjew
13.10.2019 11:36
kogo polecacie od regeneracji iskrowników?

Czarny
18.09.2019 09:40
Mam prośbę, czy ktoś z kolegów ma kontakt do Wulkana. Pisałem na priv., ale zero odzewu.

bank
08.09.2019 11:53
Kupie automat zmiany biegów nowy typ regulowany dwoma śrubkami ktos ma ???

Suchy
27.07.2019 19:54
motorcyclesm10, zrób swoją spręzynkę do nowego ze szprychu rowerowej, tylko zeby oczko nie było za duże, u mnie chodzi malinowo

Vicia
20.07.2019 19:53
Dziękuję za podpowiedź. Wink[b]

Archiwum shoutboksa
Language Switcher
Przetłumacz stronę

Zobacz temat
SFM Junak » Ogólny » Nasze Junaki
 Drukuj temat
Junak przejściowka 1959
Krzysiek L
Gdybym musiał komuś zlecić wykonanie instalacji filtra to pewnie bym zrezygnował ale wszystko moge zrobić sam a koszt to tylko zakup filtra oleju. Jakoś srednio podoba mi się oryginalny filtr i to że zbiornik oleju jest jednocześnie zbiornikiem na wszelki syf. Z tego co widziałem na forum to kilka osób zrobiło taką przeróbke ale pewnie robią spore przebiegi i wtedy na to sens. Co do skośnego rozrządu do przyznam szczerze że mnie kusi bo jego cena jest identyczna jak tego o zębach prostych
 
Adam M
Junak nie ma zadnego filtra oleju, te siatki ktore "robia" za filtr to srednie kamienie wylapuja. Jak mozesz sam to chwili bym sie nie zastanawial, filtr zdecydowanie przedluza zywotnosc silnika, nawet tego jezdzonego niedzielnie.
Jesli tego nie zrobisz to wymiana oleju co 1500 km, specjalnie jesli to olej mineralny.
 
Krzysiek L
Witam. Dość długo mnie tu nie było ale systematycznie staram sie coś zrobić przy Junaku. Prace przy silniku narazie stanęły w miejscu bo czekam na wał i głowice która w poniedziałek powinna wrócic do mnie od Pana Jarosława z Tucholii. Dorobiłem kilka częsci np blokady wałków głowicy bo moje były juz krzywe i miały rozwiercone otwory. Nowe są zrobione z nierdzewki i są troche grubsze. Wytoczyłem tez nowe korki dekli i tulejke uszczelniacza na wałek zdawczy. Tulejka jest zrobiona z tłoczyska od siłownika i myśle że simmering nie da jej tak szybko rady. Koła poskładałem i wycentrowałem ale zastanawiam sie czy napięcie szprych jest prawidłowe. Czy macie sposób na ich sprawdzenie? Czy powinny sie ugiąć pod naciskiem palca? W wsk da sie je ugiąc ale tam szprychy są długie i o mniejszej średnicy.Drugim problemem jest to że mimo kombinacji z ustawieniem,nie każda główka szprychy siedzi idealnie w otworze piasty. Na koła trafiły opony żużlowe prosto z Tarnowskiej Unii . Wiem że średnio sie na nich jezdzi ale przy następnej wymianie będą już takie jakie powinny.
www.sfm-junak.pl/images/photoalbum/useralbum_940/img_20190413_134124_t2.jpg
www.sfm-junak.pl/images/photoalbum/useralbum_940/img_20190426_093707_t2.jpg
www.sfm-junak.pl/images/photoalbum/useralbum_940/img_20190517_174345_t2.jpg
www.sfm-junak.pl/images/photoalbum/useralbum_940/img_20190621_173357_t2.jpg
 
Stary
Szprychy nie powinny sie uginac.
Te opony wyrzuc od razu. Zanim skonczysz sprzet, doskladasz kase na najprostsze chociazby Mitasy H02.
Fabryka Junaków
Zapraszamy na http://www.fabryk...
 
Krzysiek L
Stary napisał(a):

Szprychy nie powinny sie uginac.
Te opony wyrzuc od razu. Zanim skonczysz sprzet, doskladasz kase na najprostsze chociazby Mitasy H02.

Dla pewności pojade do jakiegoś serwisu sprawdzić napięcie szprych ale wydaje mi się że jest lux. Te opony są aż tak złe? Prawdę mówiąc to chciałem zobaczyć jak będą wyglądały te koła z oponami a te żużlowe szczególnie mi się podobają na Junaku
 
axlrose
Cześć.
Mam takie założone i jazda jest nieciekawa. Na asfalcie przy szybszej jeździe tył motoru "ucieka" na zakrętach.Jest to niebezpieczne i trudne do opanowania. Może nadają się w teren, ale ja tam nie próbowałem. Na pewno zmienię te opony na dedykowane asfaltowi.
Pozdrawiam.
 
Stary
Z przegladem tez bedzie problem, jest wyraznie na oponie oznaczenie "not for highway use". Do smieci niestety Smile
Fabryka Junaków
Zapraszamy na http://www.fabryk...
 
axlrose
Cześć.
Gdzie Kolego Stary znajdziesz takiego diagnostę, który by o to się przyczepił? Robiłem już kilkanaście przeglądów PRL-owskich motocyklów i zawsze jest tylko zachwyt. Musiałby być wyjątkowy służbista bez serca,albo bez sentymentu. Większość przeglądu to luźna gadka: Pali, świeci, trąbi? To dziękuję.
Pozdrawiam.
 
Krzysiek L
W moich okolicach raczej bym się nie martwił o przegląd a o bezpieczeństwo. Rozwierciłem tulejki skrzyni biegów i jedna z tulejek w prawej połowie silnika wyszła chyba za luźno,tzn w zasadzie wymiar w głąb tulejki jest okk ale wprowadzenie do otworu jest na tyle rozjechane że wałkiem można kiwać. Dokładnie chodzi o tulejke wałka pośredniego. Zastanawiam się czy to zostawić czy robić od nowa. Obawiam się że tulejka nie będzie pracowała na całej długości i szybko się wypracuje
 
Junaktemple
¨Mam takie założone i jazda jest nieciekawa. Na asfalcie przy szybszej jeździe tył motoru "ucieka" na zakrętach.Jest to niebezpieczne i trudne do opanowania. Może nadają się w teren, ale ja tam nie próbowałem. Na pewno zmienię te opony na dedykowane asfaltowi.¨

¨Z przegladem tez bedzie problem, jest wyraznie na oponie oznaczenie "not for highway use". Do smieci niestety¨

¨Gdzie Kolego Stary znajdziesz takiego diagnostę, który by o to się przyczepił? Robiłem już kilkanaście przeglądów PRL-owskich motocyklów i zawsze jest tylko zachwyt. Musiałby być wyjątkowy służbista bez serca,albo bez sentymentu. Większość przeglądu to luźna gadka: Pali, świeci, trąbi? To dziękuję.¨

No to moze diagnosta chociaz z uwagi na moto a nie na kierowce by podszedl z wieksza troska do przegladu>:)
Junaktemple
''słabość jest wielka, a siła jest niczym. W chwili narodzin człowiek jest słaby i wiotki, w chwili śmierci - twardy i sztywny. Gdy drzewo rośnie, jest delikatne i łamliwe, kiedy usycha i marnieje,umiera. Twardość i siła to towarzysze śmierci. Giętkość i słabość są przejawami życia. To, co zatwardziałe, nigdy nie wygrywa.''
Stalker, A. Tarkowsky
 
Stary
Zmartwilbym sie szczegolnie podczas kolizji, gdy na miejsce przyjada Panowie policjanci. Oni w pierwszej chwili sprawdzaja opony Smile A jesli stluczka nie bedzie z Twojej winy to moze sie okazac, ze jednak byla bo nie miales odpowiednich opon.

Cena bezpieczenstwa - 3 stowki za komplet podstawowych mitasow.
Fabryka Junaków
Zapraszamy na http://www.fabryk...
 
axlrose
Cześć.
Mylisz się Kolego Stary. Policjanici zwykle zaczynają od pomiaru trzezwości. To jest dla nich główny wyznacznik.
Pozdrawiam.
 
Stary
Jesli bedzie jeszcze co zbierac z Junakowca jadacego na tych oponach, to moze zbadaja trzezwosc Grin
Fabryka Junaków
Zapraszamy na http://www.fabryk...
 
Krzysiek L
Panowie,opony oponami ale doradzcie co zrobić z tymi tulejkami skrzynii. Jak to wyglądało w Waszych silnikach?

Połączony z 24.06.2019 20:58:
Od samego początku nie podobały mi się tulejki które dorobiłm ,mimo że wszystkie wymiary mieściły się w tolerancjach to i tak nie pasowało mi to jak obraca się skrzynia. Dzisiaj dojrzałem do tej decyzji i usunąłem wszystkie tulejki a jutro blok silnika wędruje na stół frezarki. Dotarła do mnie dzisiaj głowica od Pana z Tucholii i chyba to mnie tak zmotywowało do poprawki skrzynii bo wykonanie naprawde piękne
Edytowane przez Krzysiek L dnia 24.06.2019 20:58
 
merh
i co bedziesz tą frezarką robił?
>:)
 
Merfi
merh napisał(a):

i co bedziesz tą frezarką robił?


Też mnie to zastanawia Smile
 
Krzysiek L
Wyosiuje wszystkie otwory pod tulejki skrzyni
 
rafi555
Lepiej, przynajmniej na moje tulejki wyosiować.
 
Krzysiek L
rafi555 napisał(a):

Lepiej, przynajmniej na moje tulejki wyosiować.

To zależy bo jeżeli jest duża różnica między osiami otworów w prawej połowie silnika a w lewym dekielku skrzyni to po rozwierceniu rozwiertakiem zespolonym wałki nie musza być względem siebie równoległe i prostopadłe względem czoła tulejek. Załóżmy że luz międzyzębny przy wałku zdawczym jest okk a przy kole pierszego biegu praktycznie go nie ma. Pisze o tym bo dokładnie taka sytuacja była u mnie w silniku. Koło zębate pierwszego biegu było w kawałkach a to które z nim współpracuje miało dziwnie wypracowane zęby... Kiedy osiowałem blok i zabazowałem się na prawej połowie siknika to byłem w szoku jak wiele musiałem zabielić w dekielku skrzyni biegów. Tyle o ile wałek wodzikow był względnie to wałek pośredni masakra...Potem dotoczyłm tulejki ale nie robiłem dużego wcisku żeby ich nie ścisnąć. Całość osadzałem na kleju loctite. Po tym zabiegu skrzynia kręci się pięknie bez rozwiercania a nawet jeżeli będę musiał wymienić tulejke to po prostu wbije w gniazdo i będzie lux. Jak znajdę chwilę to dodam kilka zdjęć. Silnik powoli się składa ale zastanawiam się czy zakładanie pierścieni motusa jest dobrym pomysłem. Pierścienie były w komplecie z tłokiem Almota ak 20 ale słyszałem różnie opinie. Jak to wygląda na dzień dzisiejszy? Można to zakładać czy lepiej nie ryzykować?

Połączony z 31.07.2019 11:36:
Jeszcze jest sprawa zabezpieczenia sworznia tłokowego... Mam tłok almota z głębokim rowkiem o kwadratowym przekroju i za cholere nie podoba mi się zabezpieczenie z kompletu. Jest twarde i jak już uda się go wcisnąć w rowek to się odkształca i na spory luz. Macie na to jakiś sposób? Dodam że zabezpieczenia od yamahy jest za cienkie. Rowek ma szerokość ok 2mm w plusie
Edytowane przez Krzysiek L dnia 31.07.2019 11:36
 
arekba
zabezpieczenie sworznia - była długa dyskusja na DJ, jest znanych wiele przypadków "wypadnięcia zabezpieczenia" i katastrofy (u mnie po tysiącu kilometrów od zamontowania nowego zestawu).
Jednym z rozwiązań jest propozycja Mateusza
cytuję jego post:
******************************************************
UWAGA
Podaję gotowe rozwiązanie problemu sprezystosci pierscieni
zabezpieczajacych sworzen.

Pojsc do Intercars, podac haslo FIAT BRAVA 1.6
Kupić oryginalne pierścienie zabezpieczające sworzeń (wymiar sworznia 22
mm).

--
Pozdrawiam
Mateusz - h3r0
*******************************************************
Nie stosowałem i nie ręczę ale przerabiałem pierścienie Almota które po włożeniu w rowek są luźne i takie pozostawienie jest niedopuszczalne, więc ....

BTW koledzy testują też wkładki z jakiegoś plastiku (teflonu czy cuś) - takie grzybki również zabezpieczające sworzeń przed wysunięciem
Arek
 
Przejdź do forum:

12,897,951 unikalne wizyty

Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2019 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.