22 April 2019 11:02
Losowa Fotka
Translator
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Junaktemple
19.03.2019 22:46
Krzysiek L: http://www.sfm-jun
ak.pl/forum/viewth
read.php?thread_id
=3604&highlight=gal
eria&pid=39555#post
_39555

Krzysiek L
19.03.2019 18:14
Witam. Panowie jak dodac zdjecie w poście?

Junaktemple
12.03.2019 09:20
Czyli jednoznaczny wniosek ze trzymac nie warto, tylko co robic z kolejna zawartoscia bo moze sie okazac (niejeden juz sie przekonal) ze to bledne kolo beer post-3626

adam_r100gs
11.03.2019 21:08
No taaa, plastir, plastir. jak trzymasz taką latami, to paruje przez ściankę:>

Junaktemple
10.03.2019 21:56
Nie chodzi o zawartosc tylko material. No chyba ze sa platiczane Wink Bardzo mi sie kodoba ta maskotka. Trzeba bedzie pomyslec o czym u mnie Smile

adam_r100gs
10.03.2019 21:37
No jak nie ma, skoro to Dragon Rally - zlotowa maskotka przecie. A butelki - przy obowiązujących limitach mógłbym to chlapnąć i dalej jechać bez strachu.

Junaktemple
09.03.2019 10:11
¨ostatnia,bo mówię stanowcze "nie" kolejnym¨ buhahahahaha!!!! No juz mnie przekonales:-))))
A ten smok ma jakies specjalne znaczenie? Poli sie nie czepia do tych butelek?

adam_r100gs
09.03.2019 00:58
Taaa, ostatnia wyduma. Znaczy ostatnia bo najświeższa i ostatnia,bo mówię stanowcze "nie" kolejnym...

Archiwum shoutboksa
Language Switcher
Przetłumacz stronę

Zobacz temat
SFM Junak » Ogólny » Nasze Junaki
 Drukuj temat
Junak przejściowka 1959
Krzysiek L
Będę miał jakieś problemy z tym wałem czy nie robi to różnicy?
 
Czarny
Ja mam taki sam w zapasie. Bedzie git po regeneracji.
 
Krzysiek L
Wał już pewnie dotarł do Duella i mam nadzieję że będzie nadawał się do regeneracji. Potrzebuje dokładne wymiary śruby rzymskiej do mocowania silnika więc jeżeli któryś z kolegów bedzie tak miły zrobić mały rysunek to bardzo prosze
 
Czarek
Stary napisał(a):

Krzysiek L napisał(a):

Prawde mówiąc to trudno było mi stwierdzić czy ta ośka była ocynkowania czy nie ale to nic sie nie dziejeWink
Panowie takie szybkie pytanie... jak sciągnąć te szalki z wału? Jutro mam wysłać wał do regeneracji a sciągacz się nie łapie za te kołnierzyki
www.sfm-junak.pl/images/photoalbum/useralbum_940/img_20190324_161201_t2.jpg


To bardzo wczesny wał, jeszcze z odrzutnikiem oleju na prawym czopie. Wydawało mi się, ze występowały tylko w M07.
Ktoś może potwierdzić że występowały pod koniec 1959?


Karol mam silnik, który teraz robię do rajdowego, wyglądał na nie rozbierany wcześniej
i miał odrzutnik numery lekko ponad 10000
https://scontent-...e=5D06351B

Czarek.
 
http://czarekmotocykle.republika.pl/
Stary
Czarek dzieki za info.
Fabryka Junaków
Zapraszamy na http://www.fabryk...
 
Krzysiek L
Jaka jest odległość między półkami przedniego zawieszenia w modelu przejściowym? Chce zastosować łożyska stożkowe i zrobić ich odbudowy ale muszę zachować odpowiednie wymiary
 
Junaktemple
Poczekasz do srody to pomierze.
Pamietaj ze wczesne Junaki mialy gorne dolna bieznie lozyska sterowego o jakies 30% nizsza...
Ps. Bardzo profesjonalne podejscie do tematu. Wymiary musisz zachowac bo w przeciwnym wypadku zmienisz geometrie motocykla.
''słabość jest wielka, a siła jest niczym. W chwili narodzin człowiek jest słaby i wiotki, w chwili śmierci - twardy i sztywny. Gdy drzewo rośnie, jest delikatne i łamliwe, kiedy usycha i marnieje,umiera. Twardość i siła to towarzysze śmierci. Giętkość i słabość są przejawami życia. To, co zatwardziałe, nigdy nie wygrywa.''
Stalker, A. Tarkowsky
 
adam_r100gs
Junaktemple napisał(a):

Ps. Bardzo profesjonalne podejscie do tematu. Wymiary musisz zachowac bo w przeciwnym wypadku zmienisz geometrie motocykla.


Co drzesz łacha z kolegi, geometria, no proszę Cię. Przerabiałem to w Gruzie, raczej nie uniknie sie "rozjechania" półek i o ile w Gruzie to się da skompensować extra gumowymi pierścieniami w których się obsadza lapy trzymające lampę, to w przejściówce... no jak tam będzie? łapa pójdzie w dół, i pod korkiem trochę zabraknie, dobrze mówię? W małych Gruzach kolego popularny patent jest taki, że dolne łożysko zamieniasz na stożkowe a górne zostawiasz kulkowe. Wtedy rozjazd jest akceptowalny. Co ciekawe, jak się przyjrzeć zużyciu, to górne lecą wcześniej, ale chyba nie od obciążenia statycznego, tylko dynamicznego, przy hamowaniach. W swoim gwałcie mam stożkowe od 20 lat i raz do nich nawet nie zarzałem, ale miski jak strugałem, to od razu z oringami, więc jest nawet pyłoszczelność. No ale gwałt to gwałt, żadnych chwytów na lampy, a widelec od Jawy.
 
Junaktemple
Nie wiem moze bedzie dorabial lozyska stozkowe, staczal polki.
Opcji ma wiele, nie wszystkie ekonomicznie uzasadnione:-)
''słabość jest wielka, a siła jest niczym. W chwili narodzin człowiek jest słaby i wiotki, w chwili śmierci - twardy i sztywny. Gdy drzewo rośnie, jest delikatne i łamliwe, kiedy usycha i marnieje,umiera. Twardość i siła to towarzysze śmierci. Giętkość i słabość są przejawami życia. To, co zatwardziałe, nigdy nie wygrywa.''
Stalker, A. Tarkowsky
 
Krzysiek L
Geometria to jest dla mnie sprawa mniej istotna bo w zasadzie kilka mm nie zrobi mi różnicy. Chodzi o to żeby nie zrobić luzu między chorągiewkami no i żebym nie musiał przerabiać pręta od amortyzatora skrętu. Widziałem na forum że Wujcio to przerabiał ale to był m10 więc wszystko zamkniete w lampie. Chce to przerobic bo mam dostęp do obrabiarek i moge to zrobić sam. W moim junaku miski łożysk są już w stanie tragicznym więc i tak musze je wymienić a jednak łożyska stożkowe są dla mnie najlepszym rozwiązaniem.
 
Tomek Sz
Też to przerabiałem i niestety nie ma czarów- nie unikniesz rozjechania półek. W moim przypadku dorabiałem też nową sztycę, pręt amortyzatora skrętu to szczegół. Mimo wszystko uważam że warto (w odniesieniu do walorów użytkowych, restauratorsko nie bardzo).
 
adam_r100gs
Mozesz spróbować tak - łożysko 6202 ostatnio zastępowałem stożkowym które o dziwo miało tą samą wysokość. Tam jest 35 OD, więc niewiele, no i 15 czy 17 ID, więc tym bardziej. Ale popytaj szpeniów w sklepach z łożyskami, jak sami nie wiedzą to wyciągną katalog i kto wie? Ostatecznie nabędziesz oporowe klasyczne i będziesz się nim cieszył długie lata...
 
Krzysiek L
Może dobiore jakieś wąskie łożysko a jeżeli nie to będę musiał kupić oryginalne lożysko. Troche mnie ciągnie do tej przeróbki bo jestem w stanie sobie to wszystko sam ogarnąć ale z drugiej strony nie chce dużej zmianu wizualnej a szczególnie odstrasza mnie bezpowrotne przerobienie jednej z półki.
 
Tomek Sz
Krzysiek L napisał(a):

szczególnie odstrasza mnie bezpowrotne przerobienie jednej z półki.


W którym miejscu?
 
Krzysiek L
Tomek Sz napisał(a):

Krzysiek L napisał(a):

szczególnie odstrasza mnie bezpowrotne przerobienie jednej z półki.


W którym miejscu?


Górna półka w miejscu gdzie przechodzi sztyca
 
Stary
Półkę górną przerabiałem tylko przez lekkie podtoczenie bo łożysko było za wysokie. Poza tym bez przeróbek. Łożyska bodaj z XJ 600.
Fabryka Junaków
Zapraszamy na http://www.fabryk...
 
Krzysiek L
Oba łożyska z XJ600 ? Sztyca bez przeróbek? No i czy półki się nie rozjechały?
 
Stary
Tak, gorna polka byla za wysoko jakies 3,5mm, wiec stoczylem ją od dolu ok 1,8mm. Loze pod kierownice musialem liznac 1,5mm zeby kierownica ladnie siadla pod zabe.
Fabryka Junaków
Zapraszamy na http://www.fabryk...
 
Przejdź do forum:

12,174,687 unikalne wizyty

Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2019 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.