18 January 2019 13:57
Losowa Fotka
Translator
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

baczek79
16.12.2018 17:14
Potrzebuję kupić podłogę,boczki do wózka W03A.Ktoś,coś ma?

mprojekt
29.10.2018 21:06
Dzięki kolego

Junaktemple
28.10.2018 14:17
https://plus.googl
e.com/110692947032
667146167

mprojekt
28.10.2018 10:28
Ma ktoś schematy skrzyni ze strony ataman bo strona juz nie działa. Na Google wyświetla grafiki z niej ale slaba rozdzielczość

zbyszek
08.10.2018 12:42
http://www.motory.
hg.pl/katalog/pols
kie/junak

ropsonn
04.10.2018 15:45
dla ciekawości dziś grzebiąc na alledrogo faktycznie znalazłem hartmanowy tłumik rybkę z nierdzewki za 320 zyla

zbyszek
03.10.2018 19:18
Hartmann kupiłem i są OK

CZESIO1958
03.10.2018 09:55
W zasadzie w grę wchodzi Hartmann. Mam i jest OK

Archiwum shoutboksa
Language Switcher
Przetłumacz stronę

Zobacz temat
SFM Junak » Garaż Fabryczny » Silnik .
 Drukuj temat
Gaznik GM26U przepustnica 30 stopni
jacekniemiec
Witam,

napisałem wczoraj post z zapytaniem o przepustnicę 30stopni, ale mój post został usunięty bez żadnego komentarza - nie wiem dlaczego ..

Wracając do mojego problemu - zakupiłem gażnik do Junaka GM26U jednak z przepustnicą 30 stopni. Jak Junak będzie pracował na takiej przepustnicy - miał ktoś z Was jakieś doświadczenia w tej sprawie ?
Czy iglica do takiej przepustnicy będzie inna ;dłuższa, krótsza ?
Proszę o odpowiedz , bo chciałbym wysłać gazior do regeneracji , ale nie wiem co z tą przepustnicą ..

Jeśli Admin chce ten post usunąć, niech poda powód lub przeniesie do innego działu, który mu przypasuje, gdyż ja nie mogłem się zdecydować, w którym dziale moje zapytanie umieścić.
Wszystkim Kolegom za odpowiedzi z góry dziękuję.
 
Junaktemple
GM26U co dalej?
Bo miedzy U1 i U3 sa jeszcze inne roznice niz tylko kat podciecia przepustnicy...
''słabość jest wielka, a siła jest niczym. W chwili narodzin człowiek jest słaby i wiotki, w chwili śmierci - twardy i sztywny. Gdy drzewo rośnie, jest delikatne i łamliwe, kiedy usycha i marnieje,umiera. Twardość i siła to towarzysze śmierci. Giętkość i słabość są przejawami życia. To, co zatwardziałe, nigdy nie wygrywa.''
Stalker, A. Tarkowsky
 
jacekniemiec
To jest gażnik GM26 U3
 
Junaktemple
Czyli WSK 175.
Do wymiany: dysze, mosiezny ¨dzyndzel¨ z korpusu gardzieli no i przepustnica.
http://junakrider.../index.htm
Junaktemple
''słabość jest wielka, a siła jest niczym. W chwili narodzin człowiek jest słaby i wiotki, w chwili śmierci - twardy i sztywny. Gdy drzewo rośnie, jest delikatne i łamliwe, kiedy usycha i marnieje,umiera. Twardość i siła to towarzysze śmierci. Giętkość i słabość są przejawami życia. To, co zatwardziałe, nigdy nie wygrywa.''
Stalker, A. Tarkowsky
 
gaznikjunak
Junaktemple napisał(a):
Do wymiany: dysze, mosiezny ¨dzyndzel¨ z korpusu gardzieli no i przepustnica.
Junaktemple


No i jeszcze być może wewnętrzny korpus, bo i one się różnią kształtem kanału powietrznego. Jeżeli U3 jest w dobrym stanie to też powinien spełniać swoją rolę. Żeby na zlotach koledzy się nie czepiali można wymienić górną nakrętkę na taką jaka była w U1 i nikt nie pozna z kilku kroków. Zarówno przy U3 jak i U1 warto pobawić się i dobrać optymalną dyszę, bo fabrycznie przepływ 140 ccm3/min nie zawsze jest najlepszy.
 
Junaktemple
¨No i jeszcze być może wewnętrzny korpus, bo i one się różnią kształtem kanału powietrznego.¨
Oczywiscie. Ale pies jest juz pogrzebany i kolega ma taki gaznik i potrzebuje go do Junaka...
''słabość jest wielka, a siła jest niczym. W chwili narodzin człowiek jest słaby i wiotki, w chwili śmierci - twardy i sztywny. Gdy drzewo rośnie, jest delikatne i łamliwe, kiedy usycha i marnieje,umiera. Twardość i siła to towarzysze śmierci. Giętkość i słabość są przejawami życia. To, co zatwardziałe, nigdy nie wygrywa.''
Stalker, A. Tarkowsky
 
gaznikjunak
"Oczywiscie. Ale pies jest juz pogrzebany i kolega ma taki gaznik i potrzebuje go do Junaka..."

Dlatego napisałem, że wewnętrzny korpus należałoby wymienić, o ile wymienia się przepustnicę. Te dwa elementy powinny być z "jednej parafii". Świadomie nie piszę, że muszą, bo w junaku nic nie musi być tak jakby z pozoru mogło się wydawać. Na tym polega jego urok :-)

Jeżeli jest to kompletny GM U3 to sądzę, że albo nic w nim nie zmieniać, a jeżeli zmieniać to parę przepustnica/korpus wewnętrzny co w efekcie da gaźnik GM U1. Niezależnie od tego dobrać najlepiej działającą dyszę. Co do korpusu wewnętrznego należy też upewnić się czy szczelnie łączy się z korpusem gaźnika (powierzchnia cylindryczna z kanałem powietrznym). Tam wystarczy drobna nieszczelność i gaźnik nie działa.

Kolega jacekniemiec napisał, że chce posłać gaźnik do regeneracji. Kto ma ją wykonać i co będzie wchodziło w jej zakres?
Edytowane przez gaznikjunak dnia 31.12.2018 18:19
 
Junaktemple
¨Dlatego napisałem, że wewnętrzny korpus należałoby wymienić, o ile wymienia się przepustnicę. Te dwa elementy powinny być z "jednej parafii".¨
Jak rowniez kadlub gaznika i kadlub gardzieli.
Raz to wybijesz i jest spore ryzyko ze stracisz szczelnosc.
Oczywiscie temat jest nieaktualny gdy gaznik przechodzil juz przez raczki ¨fachowcow¨Smile
Junaktemple
''słabość jest wielka, a siła jest niczym. W chwili narodzin człowiek jest słaby i wiotki, w chwili śmierci - twardy i sztywny. Gdy drzewo rośnie, jest delikatne i łamliwe, kiedy usycha i marnieje,umiera. Twardość i siła to towarzysze śmierci. Giętkość i słabość są przejawami życia. To, co zatwardziałe, nigdy nie wygrywa.''
Stalker, A. Tarkowsky
 
gaznikjunak
Junaktemple napisał(a):
Raz to wybijesz i jest spore ryzyko ze stracisz szczelnosc.
Oczywiscie temat jest nieaktualny gdy gaznik przechodzil juz przez raczki ¨fachowcow¨Smile
Junaktemple


Nie wolno tego wybijać. Rozmontować trzeba po solidnym nagrzaniu (opalarka do drewna będzie tu sojusznikiem, plus dopasowany kawałek twardego drewna lub rurka aluminiowa. Wtedy ryzyko, że starci szczelność jest bardzo małe, oczywiście zgadzam się, że nic nie poradzi się na wcześniejsze działania "fachowych" rączek. A rozmontować tak czy tak trzeba, bo inaczej nie wyczyści się dyszy wolnych obrotów i okolicznych kanałów.
 
kriskr
To ja sie zapytam. Dlaczego koniecznie korpus wewnetrzny Wink
Czym takim istotnym mechanicznie sie rozni. ???
Fryderyk przyjzyj sie uwaznie planszy.
Imho w pozniejszej produkcji poprawili to, co zkiepscili na samym poczatku i w pozniejszym czasie czesto pokutuje przy regeneracjach.
FOS nawet nie zmienil numerow rysunkowych w kompletacji w stosunku do ZMB

Połączony z 03.01.2019 08:38:
W '77 jednoczesnie wycofano przepustnice 30 stopni a 35 zaprzestano sygnowac.
Korpusy wewnetrzne roznia sie tylko gm 24 i 26. GM 24 U1 i U3 sa wspolne dokumentacyjnie gdzies od '63 az do '79. To ze 'zmienil' sie kanal to zmiana imho in plus na pozniejsza szczelnosc. Na eksport przepustnice powinny byc chromowane. Szkoda ze wspolczesnie absolutnie zaden rzemieślnik nie proponuje

Połączony z 03.01.2019 08:40:
takiego wykonania :/.
Gdzies juz podawalem te informacjr przy okazji opracowywania planszy gaznikowej.
Edytowane przez kriskr dnia 03.01.2019 08:40
kkr

nulla dies sine linea
 
Adam M
Albo chociaz z nakladka z brazu.
Wolniej sie zuzywa zarowno korpus jak przepustnica.
 
Przejdź do forum:

11,187,280 unikalne wizyty

Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2019 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.