22 November 2018 12:43
Losowa Fotka
Translator
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

mprojekt
29.10.2018 21:06
Dzięki kolego

Junaktemple
28.10.2018 14:17
https://plus.googl
e.com/110692947032
667146167

mprojekt
28.10.2018 10:28
Ma ktoś schematy skrzyni ze strony ataman bo strona juz nie działa. Na Google wyświetla grafiki z niej ale slaba rozdzielczość

zbyszek
08.10.2018 12:42
http://www.motory.
hg.pl/katalog/pols
kie/junak

ropsonn
04.10.2018 15:45
dla ciekawości dziś grzebiąc na alledrogo faktycznie znalazłem hartmanowy tłumik rybkę z nierdzewki za 320 zyla

zbyszek
03.10.2018 19:18
Hartmann kupiłem i są OK

CZESIO1958
03.10.2018 09:55
W zasadzie w grę wchodzi Hartmann. Mam i jest OK

Antyk
03.10.2018 09:36
Od kogo najlepiej kupić tłumik rybkę ?kogo polecacie?

Archiwum shoutboksa
Language Switcher
Przetłumacz stronę

Zobacz temat
SFM Junak » Strefa Luzu » Hyde Park
 Drukuj temat
NSU bison 2000
Marcin
Fajny "wynalazek".
Silnik wolnobrotowy skok 118mm. Czy ten skok tłoka jest chamulcem obrotów? czy porostu głowica jest za "cieka"?

https://youtu.be/...
Scrambler 616 .349
 
Junaktemple
A po co Ci wiecej obrotow?Wink
Moze ten wal przy swojej wadze nie ma czasu sie rozpedzicGrinGrinGrin
Edytowane przez Junaktemple dnia 03.11.2018 21:38
''słabość jest wielka, a siła jest niczym. W chwili narodzin człowiek jest słaby i wiotki, w chwili śmierci - twardy i sztywny. Gdy drzewo rośnie, jest delikatne i łamliwe, kiedy usycha i marnieje,umiera. Twardość i siła to towarzysze śmierci. Giętkość i słabość są przejawami życia. To, co zatwardziałe, nigdy nie wygrywa.''
Stalker, A. Tarkowsky
 
Marcin
Myślę że jeśli można by uzyskać tak z 4500 obr/min można by tym jeździć. Smile Tłok pewnie z 1,5kg waży. Smile
Scrambler 616 .349
 
Junaktemple
nie wiem czy to by sie dalo utrzymac w ryzach przy takich obrotach...
''słabość jest wielka, a siła jest niczym. W chwili narodzin człowiek jest słaby i wiotki, w chwili śmierci - twardy i sztywny. Gdy drzewo rośnie, jest delikatne i łamliwe, kiedy usycha i marnieje,umiera. Twardość i siła to towarzysze śmierci. Giętkość i słabość są przejawami życia. To, co zatwardziałe, nigdy nie wygrywa.''
Stalker, A. Tarkowsky
 
Marcin
Zastanawiam się czy 34kg wal nie jest czasami za lekki do tej pojemności i skoku wału. Smile
Scrambler 616 .349
 
Wulkan
Marcin napisał(a):

Myślę że jeśli można by uzyskać tak z 4500 obr/min można by tym jeździć. Smile Tłok pewnie z 1,5kg waży. Smile



Czesc,

Zadaj sobie pytanie, ile taki, powiedzmy 1,5kg tłok bedzie wazyl przy 4500 obr/min.
Nie chcialbym na tym siedziec Wink
Pozdrawiam
Wulkan
 
gaznikjunak
Sprawa techniki to jedno, a zabawa to drugie. Popatrzcie ilu widzów zgromadziły wyścigi. U nas na razie to mało realne, ale rynek "weteraniarski" rośnie z roku na rok więc może kiedyś w przyszłości i w Polsce będziemy mogli uczestniczyć w takich imprezach. Już są pierwsze przebłyski np. cross country :-)
 
Junaktemple
i"ale rynek "weteraniarski" rośnie z roku na rok"
Jest akurat dokladnie odwrotnie Kolego.
No chyba ze do weteranow zaliczysz japoñczyki z lat 70-80GrinGrinGrin
Edytowane przez Junaktemple dnia 06.11.2018 11:33
''słabość jest wielka, a siła jest niczym. W chwili narodzin człowiek jest słaby i wiotki, w chwili śmierci - twardy i sztywny. Gdy drzewo rośnie, jest delikatne i łamliwe, kiedy usycha i marnieje,umiera. Twardość i siła to towarzysze śmierci. Giętkość i słabość są przejawami życia. To, co zatwardziałe, nigdy nie wygrywa.''
Stalker, A. Tarkowsky
 
Czarek
gaznikjunak napisał(a):

Sprawa techniki to jedno, a zabawa to drugie. Popatrzcie ilu widzów zgromadziły wyścigi. U nas na razie to mało realne, ale rynek "weteraniarski" rośnie z roku na rok więc może kiedyś w przyszłości i w Polsce będziemy mogli uczestniczyć w takich imprezach. Już są pierwsze przebłyski np. cross country :-)


I to jest pozytyw, że nas zauważacie :-))))
Postaramy się o rozwój naszej imprezy jeszcze bardziej
choć i tak w tym roku było już sporo motocykli a i lata 70 i 80
to już weterany. Pamiętam jak w połowie lat 90 Junak nie był
poważnie traktowany na zlotach zabytków o WSK-ach nawet nie było mowy.

Czarek.
 
http://czarekmotocykle.republika.pl/
gaznikjunak
Junaktemple napisał(a):

i"ale rynek "weteraniarski" rośnie z roku na rok"
Jest akurat dokladnie odwrotnie Kolego.
No chyba ze do weteranow zaliczysz japoñczyki z lat 70-80GrinGrinGrin


Maleje? Wg mnie rośnie. Wskazują na to rosnące ceny części i motocykli. Wydaje mi się, że zainteresowanych posiadaniem "starego" motocykla jest coraz więcej. Świadczy też o tym popyt na usługi i wykonawstwo części. Np. w Osiecku mimo usprawniania procesu produkcji i regeneracji przy wzrastającej liczbie wykonywanych usług terminy ciągle są dość długie. Gdyby rynek kurczył się wał czy głowica robiona byłaby z dnia na dzień, a tak nie jest :-(

Co do japończyków z lat 70 i 80 to już niemal pełną gębą "weterany". Te z lat 70'tych są tylko kilka lat młodsze niż junaki, a są równolatkami z niektórymi WSK'ami.

Jakie są argumenty za twierdzeniem, że rynek "weteraniarski" kurczy się?
 
Junaktemple
Moze ja najzwyczajniej pamietam inne weterany i Weteranow...
Junaktemple
''słabość jest wielka, a siła jest niczym. W chwili narodzin człowiek jest słaby i wiotki, w chwili śmierci - twardy i sztywny. Gdy drzewo rośnie, jest delikatne i łamliwe, kiedy usycha i marnieje,umiera. Twardość i siła to towarzysze śmierci. Giętkość i słabość są przejawami życia. To, co zatwardziałe, nigdy nie wygrywa.''
Stalker, A. Tarkowsky
 
Marcin
Wulkan napisał(a):

Marcin napisał(a):

Myślę że jeśli można by uzyskać tak z 4500 obr/min można by tym jeździć. Smile Tłok pewnie z 1,5kg waży. Smile



Czesc,

Zadaj sobie pytanie, ile taki, powiedzmy 1,5kg tłok bedzie wazyl przy 4500 obr/min.
Nie chcialbym na tym siedziec Wink


Wiec jaka może być maksymalna.waga tłoka w singlu żeby jako tako nadawał się do jazdy? Smile

W rosyjskim ducati tłoki ważą po 940gr. A kręci zdaje się wysoko.
Największy Wpływ na wibracje ma sama masa tłoka czy np wielkość wykorbienia tez jest tu istotna?

Połączony z 06.11.2018 17:01:
http://baddogcycl...conrod.jpg
Wariatów nie brakuje Smile

Połączony z 06.11.2018 17:04:
http://baddogcycl.../build.php
Ten link działa.
Edytowane przez Marcin dnia 06.11.2018 17:04
Scrambler 616 .349
 
Tomek Sz
Tak teoretycznie to można w dużym stopniu zrównoważyć pracę takiego tłoka, ale pozostałe elementy układu tez musiałyby mieć proporcjonalnie dużą wagę, a z uwagi na siły w układzie i duże przekroje. Przy takich archaicznych konstrukcjach jednocylindrowca cały bajer jest w pracy na wolnych obrotach. Lanz Bulldog- moment 486 Nm!
 
Wulkan
Marcin napisał(a):

Wulkan napisał(a):

Marcin napisał(a):

Myślę że jeśli można by uzyskać tak z 4500 obr/min można by tym jeździć. Smile Tłok pewnie z 1,5kg waży. Smile



Czesc,

Zadaj sobie pytanie, ile taki, powiedzmy 1,5kg tłok bedzie wazyl przy 4500 obr/min.
Nie chcialbym na tym siedziec Wink


Wiec jaka może być maksymalna.waga tłoka w singlu żeby jako tako nadawał się do jazdy? Smile

W rosyjskim ducati tłoki ważą po 940gr. A kręci zdaje się wysoko.
Największy Wpływ na wibracje ma sama masa tłoka czy np wielkość wykorbienia tez jest tu istotna?

Połączony z 06.11.2018 17:01:
http://baddogcycl...conrod.jpg
Wariatów nie brakuje Smile

Połączony z 06.11.2018 17:04:
http://baddogcycl.../build.php
Ten link działa.



Czesc,

Chyba nigdzie nie ma tak po prostu podanej maskymalnej masy tloka itd. Dąży sie do zminimalizowania mas z wiadomych wzgledow.
A tylko dla zobrazowania ile masa rosnie wraz ze wzrostem obrotow, taki tloczek 1.5kg moze "ważyć" przy 5000obr/min ,,pi razy oko" 3.5T. To daje do myslenia.
Apropos obrotow, patrzcie jaki gaziorek ma ten NSU Bizon 2000ccm. Adekwatny do obrotow, ktore osiaga.
Czy ten rozyjski Ducati kreci wysoko? Smiem watpic. "Wkrecalnosc" bez obciazenia a pod obciazeniem to takze dwa rozne swiaty. Poczekajmy na testy praktyczne.
A na odczuwalne wibracje singla, bo chyba tego tyczylo sie pytanie, ma wplyw przede wszystkim cykl pracy co 720stopni. Poza tym na poziom wibracji ma wplyw tak wiele czynnikow, ze truno je na szybko wymienic. Bo na doswiadczalnie dobrany % wywazeniem mas zredukowanych na osi sworznia (posuwuisto zwrotnych) ma wplyw wiele dodatkowych spraw, jak chociazby zorientowanie cylindra wzgledem ukladu odniesienia jakim jest rama, mocowanie silnika do ramy (ten nasz,,fundament), akumulator energii kinetycznej w postaci kola zamachowego, statyczny i dynamiczne stpien sprezania (patrz fazy rozrzadu), a nawet uklad wydechowy czy ustawienie odmy.
Pozdrawiam
Wulkan
 
Marcin
Cześć



Apropos obrotow, patrzcie jaki gaziorek ma ten NSU Bizon 2000ccm. Adekwatny do obrotow, ktore osiaga.
Czy ten rozyjski Ducati kreci wysoko? Smiem watpic. "Wkrecalnosc" bez obciazenia a pod obciazeniem to takze dwa rozne swiaty. Poczekajmy na testy praktyczne.
A na odczuwalne wibracje singla, bo chyba tego tyczylo sie pytanie, ma wplyw przede wszystkim cykl pracy co 720stopni. Poza tym na poziom wibracji ma wplyw tak wiele czynnikow, ze truno je na szybko wymienic. Bo na doswiadczalnie dobrany % wywazeniem mas zredukowanych na osi sworznia (posuwuisto zwrotnych) ma wplyw wiele dodatkowych spraw, jak chociazby zorientowanie cylindra wzgledem ukladu odniesienia jakim jest rama, mocowanie silnika do ramy (ten nasz,,fundament), akumulator energii kinetycznej w postaci kola zamachowego, statyczny i dynamiczne stpien sprezania (patrz fazy rozrzadu), a nawet uklad wydechowy czy ustawienie odmy.



Tam gaźnik jest około 42mm z tego co czytałem.
Czyli jest porostu za mały i z tąd tak niskie obroty? Zawór ssący jest 70mm a wydechowy około 50mm.
Stopień sprężania myślę że jest nie wielki w tym silniku 2000ccm

Pozdrawiam
Marcin
Scrambler 616 .349
 
Junaktemple
Gaznik do tych obrotow jest idealny:-)))
Junaktemple
''słabość jest wielka, a siła jest niczym. W chwili narodzin człowiek jest słaby i wiotki, w chwili śmierci - twardy i sztywny. Gdy drzewo rośnie, jest delikatne i łamliwe, kiedy usycha i marnieje,umiera. Twardość i siła to towarzysze śmierci. Giętkość i słabość są przejawami życia. To, co zatwardziałe, nigdy nie wygrywa.''
Stalker, A. Tarkowsky
 
Wulkan
Marcin napisał(a):

Cześć



Apropos obrotow, patrzcie jaki gaziorek ma ten NSU Bizon 2000ccm. Adekwatny do obrotow, ktore osiaga.
Czy ten rozyjski Ducati kreci wysoko? Smiem watpic. "Wkrecalnosc" bez obciazenia a pod obciazeniem to takze dwa rozne swiaty. Poczekajmy na testy praktyczne.
A na odczuwalne wibracje singla, bo chyba tego tyczylo sie pytanie, ma wplyw przede wszystkim cykl pracy co 720stopni. Poza tym na poziom wibracji ma wplyw tak wiele czynnikow, ze truno je na szybko wymienic. Bo na doswiadczalnie dobrany % wywazeniem mas zredukowanych na osi sworznia (posuwuisto zwrotnych) ma wplyw wiele dodatkowych spraw, jak chociazby zorientowanie cylindra wzgledem ukladu odniesienia jakim jest rama, mocowanie silnika do ramy (ten nasz,,fundament), akumulator energii kinetycznej w postaci kola zamachowego, statyczny i dynamiczne stpien sprezania (patrz fazy rozrzadu), a nawet uklad wydechowy czy ustawienie odmy.



Tam gaźnik jest około 42mm z tego co czytałem.
Czyli jest porostu za mały i z tąd tak niskie obroty? Zawór ssący jest 70mm a wydechowy około 50mm.
Stopień sprężania myślę że jest nie wielki w tym silniku 2000ccm

Pozdrawiam
Marcin




Czesc,
To system naczyn polączonych. Ale potencjalnym restryktorem bedzie tutaj wlasnie przepustowosc gaznika. Teoretyczny maks mocy gdzies kolo 2000obr/min. Z zaworku fi70mm (o slusznej masie) mozna by troszke wiecej wyciagnac (przeplywu).
Pozdrawiam
Wulkan
 
Junaktemple
Po co rozwazac moc skoro ewidentnie widac ze ten motocykl zostal zbudowany do momentu?
I wlasnie moze on ma ciagnac juz od minimalnych obrotow?
''słabość jest wielka, a siła jest niczym. W chwili narodzin człowiek jest słaby i wiotki, w chwili śmierci - twardy i sztywny. Gdy drzewo rośnie, jest delikatne i łamliwe, kiedy usycha i marnieje,umiera. Twardość i siła to towarzysze śmierci. Giętkość i słabość są przejawami życia. To, co zatwardziałe, nigdy nie wygrywa.''
Stalker, A. Tarkowsky
 
Wulkan
Junaktemple napisał(a):

Po co rozwazac moc skoro ewidentnie widac ze ten motocykl zostal zbudowany do momentu?
I wlasnie moze on ma ciagnac juz od minimalnych obrotow?



Witam,
Bez watpienia moment obrotowy to tutaj glowny gracz. A co do przeznaczenia motocykla, idei przewodniej, to mysle ze powstal z pasji tworzenia, dla podziwiania (w ruchu), dla inspiracji i ... dla zabawy Smile
Pozdrawiam
Wulkan
 
Tomek Sz
A co do przeznaczenia motocykla, idei przewodniej, to mysle ze powstal z pasji tworzenia, dla podziwiania (w ruchu), dla inspiracji i ... dla zabawy Smile


I to jest chyba sedno sprawy. Fajnie że ludzie mają takie zajawki.
 
Przejdź do forum:

10,615,861 unikalne wizyty

Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2018 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.