21 July 2019 22:26
Losowa Fotka
Translator
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Vicia
20.07.2019 19:53
Dziękuję za podpowiedź. Wink[b]

adam_r100gs
20.07.2019 17:16
Niechaj tamkoledzy pomierzą, ja tylko dodam, że musisz wsadzić w główkę wałek, bo ścianka się zapadnie:> Akurat wymiar wałka mi tu już kolega podawał...

Vicia
17.07.2019 23:08
Hey chłopy.-zapytanie jakie powinny być numeratory do numerów które są na główce ramy.Chodzi mi o rozmiar.Podrzuci ktoś?

motorcyclesm10
17.07.2019 10:02
Poszukuję zestawu naprawczego aparatu zmiany biegów nowy typ ktoś cos

Czarny
10.07.2019 14:50
Brać

CZESIO1958
10.07.2019 10:35
Brać Grin Nawet bez papieru Pfft

Junaktemple
08.07.2019 21:28
Bez kratki junaki sportowe, ale tez nie wszystkie. To byl inny zbiornik.

CZESIO1958
08.07.2019 08:06
Raczej wszystkie miały kratkę

Archiwum shoutboksa
Language Switcher
Przetłumacz stronę

Zobacz temat
SFM Junak » Strefa Luzu » Hyde Park
 Drukuj temat
Moja "cegla".
Adam M
Nigdy nie podobaly mi sie te motocykle, ale zona zdopingowala mnie do kupienia BMW po probach wspolnej jazdy w Polsce, no i trafila sie prawdziwa okazja - zadbany motocykl z wysokiem przebiegiem w b.ladnym stanie, wiec kupilismy.

Po blizszym zapoznaniu sie z nia stwerdzilem ze jest dosc niesamowita.
Ogolnie identyczna z moim Tridentem pod wzgledem specyfikacji i osiagow - 3 cylindrowe 750 o podobnej mocy z suchym sprzeglem i 5 biegowo skrzynia. Tu podobienstwa sie koncza a zaczynaja szczegoly robiace z niej o wiele przyjemniejszy motocykl w codziennym uzytkowaniu :
- 3 cylindrowy, 2 zaworowy silnik DOHC pedzony lancuchem z nikasiloymi cylindrami, prostym wtryskiem paliwa i chlodzeniem ciecza jest cichy, b.efektywny i prawie niezniszczalny, przebiegi ponad 100 tys mil sa normalne, 300 tys sie zdarzaja. Pali ponizej 5l / 100 km przy jezdzie ponizej 120 km/h i nie zuzywa oleju przy przebiegu 83 tys km.

- skrzynia chodzi jeszcze lepiej niz moja w Tridencie, a naped walem wymaga przesmarowania wielowypustow raz na 2 lata,

- dobre zawieszenia ( ktore mozna dalej udoskonalic ) i dobre hamulce ( tez mozna poprawic ) czynia jazde po dziurawych torontonskich ulicach znosna, a jazde w trasie b.przyjemna,

- jest dosc dluga, ale nie za dluga, wlasnie rozmiar i waga Tridenta wiec wygodna do jazdy we dwojke + podwojne kufry boczne daja mozliwosc wziecia sporej ilosci bagazu i np przebrania sie w lzejsze ciuchy po przyjechaniu na miejsce. Zbiornik z duralu nie rdzewieje, pompa paliwa umozliwia brak kranikow

- cala obsluga polega na spawdzeniu luzow zaworowych moze raz w roku i wymianie oleju. Poza tym wsiadasz, naciskasz guzik i jedziesz.

Najlepsza czesc to jej cena ktora rownala sie kosztowi przerobienia przedniego zawieszenia w Tridencie, tak zeby moc zamontowac drugi zacisk przy przednim kole Smile.
Co mnie zaskoczylo w eksploatacji to niezla ochrona przed deszczem mimo braku wielkiej szyby.
Moze ktos jeszcze sie skusi ?

s26.postimg.cc/d8q7fs4mh/P8270001.jpg
 
Tomek Sz
Adam M napisał(a):



Moze ktos jeszcze sie skusi ?

s26.postimg.cc/d8q7fs4mh/P8270001.jpg


Byłem blisko, ale padło na F650, bo i w pole wjedzie.
 
CZESIO1958
Kumpel ma K75,
Kilka razy miałem okazję przejechać się.
I byłem przyjemnie zdzwonimy Grin
 
grzebacz
są bardzo tanie ale mnie ta przeplywka zmartwiła jak zobaczyłem,chociaż kto wie może kupię?? ale porównując do r90 bez szans ,aha f650to nie w teren ,nie ten silnik!!
pomoge junakowcowi,warsztat ,możliwy nocleg,
 
Adam M
Nie bardzo rozumiem jaka przeplywka cie zmartwila.
I pod jakim wzgledem do R90 bez szans ?
R90 3 x drozsza i osiagi znacznie gorsze, ma naprawde jeden plus - jest duzo ladniejsza ( w mojej opinii ) Smile.
 
adam_r100gs
Cegły i boksery to inne światy, po cóż nam porównywać kilogram i sekundęSmile O bokserze mogę cośkolwiek powiedzieć i jest według mnie szalenie przereklamowany, zwłaszcza Paralever, a cegła prócz pompy wody ponoć nie ma słabych punktów, tyle że jako skrajny konserwatysta nie trawię chłodzenia cieczą, więc choć bywało już, żem się witał z gąską - do dziś nie nabyłem kasety. Ale nie wątpię, że swoje zadanie w Twoich rękach spełni, zresztą tam masz gdzie latać, na Europę starczy coś co ma 30KM, no chyba że masz za małego i koniecznie musisz sobie go przedłużyć jakimś tam XYVZ 2800. I potem latasz tym po bułki...
 
Tomek Sz
grzebacz napisał(a):

,aha f650to nie w teren ,nie ten silnik!!


A co mu jest?
 
Adam M
Adam, te chlodzenie ciecza jest w cegle naprawde dyskretne - silnik tak daje goracym powietrzem w kolana kierowcy ze nie wiem ktory bardziej grzeje, moj stary Trident czy cegla ? Smile.
Paralever moze przereklamowany ale w porownaniu z Tridentem jade jak na puchowym lozku Smile.

Połączony z 06.09.2018 22:39:
Nie moge edytowac wiec wpisze tutaj :
Prawdziwym slabym punktem cegly jest polaczenie wielowypustu walu napedowego z dyfrem, trzeba smarowac co roku co moj sprzedajacy zrobil :

s26.postimg.cc/72vozhms9/bmw_pics_1.jpg

Zdjecie zrobione kilka dni przed zakupem.
Edytowane przez Adam M dnia 06.09.2018 22:39
 
adam_r100gs
Smarujesz co 10 tys mil, więc nie tak od razu co rok - za to nie tylko wpusty wałka, ale i wałek sprzęgłowy, stąd to foto. Z drugiej strony, co 10 tys mil czy co rok to masz jakieś dwadzieścia ustawień zapłonualbo zmieniacza biegów, już nie będę jątrzył, w czym konkretnieSmile
 
Adam M
Dlatego wole zaplon elektroniczny.
Ale musze przyznac ze w mojej "Kasce" z lat 70 tych ( rama Kaski, przod AJS, przerobiony silnik Sahary ), ktora wyposazona byla w iskrownik samolotowy Scintilla zaplon, choc mechaniczny nigdy sie nie przestawil ( w czasie mojego uzytkowania czyli przez 4 sezony i jakies 40 - 50 tys km ).
Po prostu zaplon zawsze byl.
Mysle ze gdy iskrowniki byly nowe to tez zaplon byl ustawiony na czas dluzszy.
 
grzebacz
Tomek Sz napisał(a):

grzebacz napisał(a):

,aha f650to nie w teren ,nie ten silnik!!


A co mu jest?

lubi obroty niestety a poniżej 2000 nie da rady jechać spokojnie
pomoge junakowcowi,warsztat ,możliwy nocleg,
 
Tomek Sz
grzebacz napisał(a):

Tomek Sz napisał(a):

grzebacz napisał(a):

,aha f650to nie w teren ,nie ten silnik!!


A co mu jest?

lubi obroty niestety a poniżej 2000 nie da rady jechać spokojnie


Spoko, radzi sobie. Bardzo go zamula fabryczny wydech z katalizatorem, po zmianie całkiem inny motocykl. Te silniki Rotaxa jezdza w quadach.
 
grzebacz
Tomek Sz napisał(a):

grzebacz napisał(a):

Tomek Sz napisał(a):

grzebacz napisał(a):

,aha f650to nie w teren ,nie ten silnik!!


A co mu jest?

lubi obroty niestety a poniżej 2000 nie da rady jechać spokojnie


Spoko, radzi sobie. Bardzo go zamula fabryczny wydech z katalizatorem, po zmianie całkiem inny motocykl. Te silniki Rotaxa jezdza w quadach.

radzi sobie na autostradzie gdzie mogłem gnać 160 przez 2 czy 3 godziny ,ale w teren porażka i ciężki do tego,trzeba porównać go z innymi moto!!
pomoge junakowcowi,warsztat ,możliwy nocleg,
 
Tomek Sz
Ano cóż, nie chcę go chwalić pod niebiosa,bo oczywiście Junak jest najlepszy. Jednak Efka jest właśnie takim motocyklem, co można zapakować, jechać cały dzień bez bólu tyłka czy to autostradą czy polną drogą, a jak się skończy droga to też pojedzie, przez strumyk też przejdzie. Jak mnie będzie stać to chętnie sobie poporównuje. Wracając do tematu,to np. z"cegłą".
 
adamco07
Dla mnie "cegły" są interesujące jednak w wersji 4 cylindrowej.
Czterocylindrowe ale wzdłużne od czsu zainteresowania motocyklami mnie fascynowały, zaczynając od Hendersona, Indiana a parę lat temu poznana marka Windhoff - wtedy nie wiedziałem że także Niemcy budowali motocykl 4-cylindrowy w rzędzie. Wracając do techniki BMW to jestem za, zawsze jest to bardzo przemyślana konstrukcja.
BMW już od młodości mi się podobały - wtedy jeszcze jako boxery do tego stopnia że mam już 5 sztuk a w planach jest 6 sztuka (dużo części już mam) ale wyjątkowa bo replika i to chyba nie koniec. ;)
Wodne chłodzenie w serii K i innych to same zalety, przy chłodzeniu wodnym konstruktorzy zakładają mniejsze luzy tłok-cylinder względem silnika chłodzonego powietrzem.
Ze współczesnych bardzo mnie kręci Triumph Rocket III Roadster - może kiedyś. ;)

Adamco07
Lubię starsze i "cycate" im większe "cycki" tym lepsza.
Poszukuję tabliczki z Junaka z numerem ramy 96384 aby wróciła tam gdzie jest jej miejsce.
Właściciela ramy Junaka nr ok. 97XXX i wybitym na tabliczce nr silnika 91391 proszę o kontakt
 
Przejdź do forum:

12,569,741 unikalne wizyty

Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2019 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.