21 July 2019 22:26
Losowa Fotka
Translator
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Vicia
20.07.2019 19:53
Dziękuję za podpowiedź. Wink[b]

adam_r100gs
20.07.2019 17:16
Niechaj tamkoledzy pomierzą, ja tylko dodam, że musisz wsadzić w główkę wałek, bo ścianka się zapadnie:> Akurat wymiar wałka mi tu już kolega podawał...

Vicia
17.07.2019 23:08
Hey chłopy.-zapytanie jakie powinny być numeratory do numerów które są na główce ramy.Chodzi mi o rozmiar.Podrzuci ktoś?

motorcyclesm10
17.07.2019 10:02
Poszukuję zestawu naprawczego aparatu zmiany biegów nowy typ ktoś cos

Czarny
10.07.2019 14:50
Brać

CZESIO1958
10.07.2019 10:35
Brać Grin Nawet bez papieru Pfft

Junaktemple
08.07.2019 21:28
Bez kratki junaki sportowe, ale tez nie wszystkie. To byl inny zbiornik.

CZESIO1958
08.07.2019 08:06
Raczej wszystkie miały kratkę

Archiwum shoutboksa
Language Switcher
Przetłumacz stronę

Zobacz temat
SFM Junak » Ogólny » Nasze Junaki
 Drukuj temat
Wisienka
Junaktemple
A Ty nie poznajeszPfft?
''słabość jest wielka, a siła jest niczym. W chwili narodzin człowiek jest słaby i wiotki, w chwili śmierci - twardy i sztywny. Gdy drzewo rośnie, jest delikatne i łamliwe, kiedy usycha i marnieje,umiera. Twardość i siła to towarzysze śmierci. Giętkość i słabość są przejawami życia. To, co zatwardziałe, nigdy nie wygrywa.''
Stalker, A. Tarkowsky
 
Czarny
No to chyba muszę pójść na przyuczenie do Starego. Z drugiej strony jakbym wszystko wiedział to bym nie zaglądał. Wink
 
Stary
Eeeeeeeeeee icon

Miałem na myśli, że silnik jest z 1959 - bo w opisie jest napisane, że z 1960. Chyba, że silnik z 1959, a rama z 1960?
Fabryka Junaków
Zapraszamy na http://www.fabryk...
 
rafi555
Tak dokładnie jest silnik z 1959 a rama z 1960. Innego silnika nie udało mi się dorwać. Kiedyś będę składał M07 to będzie jak znalazł Smile .

Połączony z 24.03.2019 22:11:
No powoli Junaczek się składa, rama idzie jako tak ale silnik dość żwawo. Na razie uratowałem cylinder i kartery :
chlopcyrometowcy.pl/hosting/imageup/82546_20190323_214831.jpg
chlopcyrometowcy.pl/hosting/imageup/52368_20190323_214836.jpg
chlopcyrometowcy.pl/hosting/imageup/39561_20190323_220237.jpg
chlopcyrometowcy.pl/hosting/imageup/49785_20190323_222239.jpg
chlopcyrometowcy.pl/hosting/imageup/61034_20190323_222813.jpg

Tu wielkiej filozofii nie ma, docina się żeby pasowało przyspawać, spawamy, docinamy żeby pasowało do reszty i koniec. Trudno było mi wyciąć otwory na szpilki i kiepsko wyszły ale i tak jest o wiele lepiej nić było. Nie wiem który szlif mi to wyda bo mierzyłem suwmiarką elektroniczną (która przekłamuje i jak każda suwmiarka nie nadaje się do takich pomiarów) i wyszło mi 77,56 jak się okaże że to nie błąd pomiarowy to lipa, bo z tego co wiem tłoki są do 77 :/ i trzeba będzie tulejować.

chlopcyrometowcy.pl/hosting/imageup/09853_20190323_231134.jpg
chlopcyrometowcy.pl/hosting/imageup/76031_20190323_231150.jpg

Kartery tak wyszły, bardzo ładnie jak na moje oko, powierzchnię odtworzyłem szczotką na wiertarce, oczywiście trzeba było mocno dusić.

chlopcyrometowcy.pl/hosting/imageup/50128_20190324_133735.jpg
chlopcyrometowcy.pl/hosting/imageup/41560_20190324_133747.jpg

Tak to sobie wyczyściłem z syfu na szybko miękką szczotką drucianą, wyszło fajne ale waham się czy to piaskować, jeden silnik tak zrobiłem wyszło fajnie ale to się brudzi i nie wygląda jak oryginał a wy co o tym myślicie?
Generalnie w karterach nie ma tulejek, muszę je dorobić bo chyba nie opłaci się kupować, a szczególnie że mam dobry kawałek materiału na takie rzeczy. Kolejna sprawa to wał, jeszcze go nie rozbierałem ale nie zapowiada się ciekawie i trzeba będzie kupić jakiś czop łożysko i bieżnie ale to nie problem, pytałem się kiedyś na forum i są takie rzeczy do dostania. I co jeszcze, no myślałem, że będzie gorzej a tu się okazuje, że mam ładne prowadnice popychaczy zostawię je i kupię same popychacze i przy okazji osie kół rozrządu.
Edytowane przez rafi555 dnia 24.03.2019 22:11
 
Stary
Kartery na foto wyglądają ładnie, nic bym z tym nie robił.

Piaskowanie to ostateczność, gdy blok jest naprawdę zmasakrowany - i tak zresztą przed piaskowaniem warto większość głębokich zadziorów usunąć ręcznie. Po piaskowaniu i tak czeka cię szkiełkowanie, bo po samym piaskowaniu powierzchnia jest za bardzo chropowata i tak jak pisałeś będzie właził brud. Musiałem ostatnio piaskować jeden blok, gdyż był po znacznych pracach spawalniczych, a dodatkowo był wybitnie potłuczony jakby nim ktoś rzucał ...
Fabryka Junaków
Zapraszamy na http://www.fabryk...
 
rafi555
Raz wypiaskowałem właśnie cały silnik od Junaka. Dużego ciśnienia nie dawałem i piaskiem drobnym wyszło to tak:
chlopcyrometowcy.pl/hosting/imageup/18604_20170615_205534.jpg
Zdjęcie najlepsze nie jest ale co nie co widać. Bardzo łatwo to się brudzi a szczególnie od oleju, dotknie się coś tłustym palcem i zostaje ślad. To teraz zostawię jak jest, tam gdzie nie jest wyczyszczone to się wyczyści.

Połączony z 14.04.2019 21:59:
W przejściówce powinny być bębny z otworkami ? Były polerowane na lustro czy bardziej może jak by po papierze ściernym?
Edytowane przez rafi555 dnia 14.04.2019 21:59
 
Adam M
Zadnego polerowania, nic w Junaku oryginalnie nie bylo polerowane i mysle ze stosowane tam stopy alu sie do tego za bardzo nie nadaja.
Szczotka elektryczna, sodowanie, orzeszkowanie, szkielkowanie ( to ostatnie moze byc za inwazyjne ).
 
rafi555
Czyli bębny tak jak kartery powinny wyglądać?
 
CZESIO1958
Powierzchnia jak z odlewu piaskowego

Połączony z 16.04.2019 14:10:
http://sfm-junak....to_id=2047
Edytowane przez CZESIO1958 dnia 16.04.2019 14:10
 
rafi555
Już nie będę robił osobnego wątku ale , wiecie od czego pasują gniazda zaworowe do Junaka ? Zawory podobno od Ursusa c330 ale czy gniazda by pasowały? To chyba też bez większej różnicy czy założę z żeliwa czy z brązu?
 
TadekS
Gniazda z żeliwa wymagają większych wcisków ponieważ mają mniejszą rozszerzalność cieplną od brązu. Poza tym wychodzi na to samo.

TadekS
 
Adam M
Postaraj sie o lzejsze zawory od BMW.
Na forum jest informacja, ale nie pamietam gdzie.
 
rafi555
Zawory i prowadnice miałem nówki ze starych zapasów. Problem mam z gniazdami ktoś już wcześniej je nieumiejętnie przefrezował (jakby pod mniejsze zawory ? ) i zastanawiam się nad wymianą gniazd jak nie uda się uratować starych.

Połączony z 02.07.2019 00:17:
Teraz ostro biorę się za tego Junaka więc wszystkie inne motory na bok czyli shl, romety i inne rupiecia. I tak rozmawiałem z wieloma na temat opon i w końcu nadarzyła się okazja i kupiłem 2 oponki 3,75 czyli kartoflaka i petroszine obie w dobrym stanie. Z petrosziny jestem bardzo zadowolony ponieważ podoba ni się jej bieżnik i ładnie leżu na Junakowym kole. Kartoflak też, ale ma wadę że to jest kostka, miałem w jednym junaku kostkę i rył mi podwórko po dodaniu gazu i wiecie o co chodzi jak przecinak idzie po trawie i zerwie mi wszystko z resztą chopperek też mi miele ale ta serenkowa się ślizga i nie sieje spustoszenia. to o to się boję że właśnie dzięki teku kartofalkowi junak mi podwórko zaora. A tak po za tym dokonało się niemożliwe, poodkręcały się szprychy z kół a już je spisałem na straty z obręczami gorzej ale jeszcze mam w razie co w zapasie jedną Smile.
chlopcyrometowcy.pl/hosting/imageup/96427_IMG_20190630_174300.jpg
chlopcyrometowcy.pl/hosting/imageup/75391_IMG_20190630_174309.jpg

I teraz pytanie dnia, jaki był numer lakiery na felgach?

Mam też spory problem z nyplami, nie wiem jak je oczyścić z farby i śniedzi, jakaś chemia? Na druciance na szlifierce długo się schodzi 20 szprych to 40 minut a co dopiero z nyplami walczyć.

A jeszcze w sumie mam takie pytanie czy rozpierak na tył różni się od przedniego czy po prostu były 2 różne typy?
chlopcyrometowcy.pl/hosting/imageup/42135_IMG_20190630_174328.jpg

I tak teraz na chwilę obecną użeram się z zabierakiem zmienię zębatkę i go pospawam, nauczyłem się spawać aluminium elektrodą więc może go naprawię. Ale zobaczcie w jakim jest stanie.
chlopcyrometowcy.pl/hosting/imageup/78391_Bez tytułu.png

Połączony z 02.07.2019 00:17:
chlopcyrometowcy.pl/hosting/imageup/78391_Bez tytułu.png

Połączony z 02.07.2019 00:18:
O coś ostatnie zdjęcie nie działa.

chlopcyrometowcy.pl/hosting/imageup/78391_Bez tytułu.png

Połączony z 02.07.2019 09:09:
A jeszcze takie pytanie, Junaki miały ocynk biały czy ten niebieskawy ?
Edytowane przez rafi555 dnia 02.07.2019 09:09
 
CZESIO1958
Ocynk wg mnie biały
Numeru farby nie znam ale generalnie szara jak będzie to OK
Z tym kartoflakiem to bym odpuścił.
Zainwestuj w Mitasa .
Mam takie już trzeci sezon.
 
rafi555
No to tak, bębny się polerują, ocynki przyszły.
chlopcyrometowcy.pl/hosting/imageup/81076_IMG_20190709_174949.jpg
A tak było przed
chlopcyrometowcy.pl/hosting/imageup/62978_IMG_20190701_184113.jpg
I fajne sygnowanie
chlopcyrometowcy.pl/hosting/imageup/79051_IMG_20190709_173929.jpg

Robię jeszcze teraz obręcze, byłem u Krzysztofa54 i porobiłem zdjęcia kilku kół, i do czego doszedłem, więc przetrząsnąłem calutkie forum i znalazłem informacje o tym że były w kolorze 9006. I coś mnie tknęło żeby zajrześ w paletę fso http://fiat125p.p... (z niej kilka razy dobierałem kolory do rometów) i okazało się że jest kolor 9006 i były malowane nim felgi Smile po porównaniu ze zdjęciami identiko Grin więc jakby ktoś kiedyś szukał
Kolor felg Junaka Ral 9006 białe aluminium .

I teraz mam zagadkę czy nypelki mimo tego, że z brązu powinny być cynkowane?
 
adam_r100gs
Kocham Was, chłopaki. Pieprzycie się jak matka z łobuzem, ale grunt, że się Wam to podobaSmile)
 
adamco07
rafi555 napisał(a):
.........................................
I teraz mam zagadkę czy nypelki mimo tego, że z brązu powinny być cynkowane?

Moim zdaniem nyple są z mosiądzu a mosiądzu ładnie trzyma się nikiel i chrom.

adamco07
Lubię starsze i "cycate" im większe "cycki" tym lepsza.
Poszukuję tabliczki z Junaka z numerem ramy 96384 aby wróciła tam gdzie jest jej miejsce.
Właściciela ramy Junaka nr ok. 97XXX i wybitym na tabliczce nr silnika 91391 proszę o kontakt
 
Damcio
W oryginale Junak miał szprychy sygnowane "R" oraz nyple w ocynku. Nyple mosiężne to zapewne produkcja Bartnika możliwe, że sprzed kilkudziesięcu lat Smile Nyple mosiężne można fajnie wypolerować, wyczyścić pastą np Autosol do metalu.
 
Przejdź do forum:

12,569,761 unikalne wizyty

Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2019 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.