27 June 2019 05:10
Losowa Fotka
Translator
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Adam M
24.06.2019 15:06
To tlumaczy wszystko.

CZESIO1958
24.06.2019 09:39
A dlatego że mam dostęp do takiego oleju Pfft

Adam M
24.06.2019 02:44
Dlaczego Czesiu, chyba nie ze wzgledu na katalizator spalin ? Smile Podpowiedz Zbyszka jest dobra.

CZESIO1958
13.06.2019 21:00
15 w30

zbyszek
13.06.2019 20:37
20x50 ?

CZESIO1958
13.06.2019 20:34
Ja wlałem mineralny Pfft I jestem zadowolony

zbyszek
13.06.2019 20:26
Jaki olej wlać do silnika i skrzyni biegów silnik po kapitalce

kupiec
30.05.2019 21:34
Witam,szukam kogoś kto ogarnie iskrownik najlepiej wysyłkowo

Archiwum shoutboksa
Language Switcher
Przetłumacz stronę

Zobacz temat
SFM Junak » Ogólny » Nasze Junaki
 Drukuj temat
Wisienka
Junaktemple
A Ty nie poznajeszPfft?
''słabość jest wielka, a siła jest niczym. W chwili narodzin człowiek jest słaby i wiotki, w chwili śmierci - twardy i sztywny. Gdy drzewo rośnie, jest delikatne i łamliwe, kiedy usycha i marnieje,umiera. Twardość i siła to towarzysze śmierci. Giętkość i słabość są przejawami życia. To, co zatwardziałe, nigdy nie wygrywa.''
Stalker, A. Tarkowsky
 
Czarny
No to chyba muszę pójść na przyuczenie do Starego. Z drugiej strony jakbym wszystko wiedział to bym nie zaglądał. Wink
 
Stary
Eeeeeeeeeee icon

Miałem na myśli, że silnik jest z 1959 - bo w opisie jest napisane, że z 1960. Chyba, że silnik z 1959, a rama z 1960?
Fabryka Junaków
Zapraszamy na http://www.fabryk...
 
rafi555
Tak dokładnie jest silnik z 1959 a rama z 1960. Innego silnika nie udało mi się dorwać. Kiedyś będę składał M07 to będzie jak znalazł Smile .

Połączony z 24.03.2019 22:11:
No powoli Junaczek się składa, rama idzie jako tak ale silnik dość żwawo. Na razie uratowałem cylinder i kartery :
chlopcyrometowcy.pl/hosting/imageup/82546_20190323_214831.jpg
chlopcyrometowcy.pl/hosting/imageup/52368_20190323_214836.jpg
chlopcyrometowcy.pl/hosting/imageup/39561_20190323_220237.jpg
chlopcyrometowcy.pl/hosting/imageup/49785_20190323_222239.jpg
chlopcyrometowcy.pl/hosting/imageup/61034_20190323_222813.jpg

Tu wielkiej filozofii nie ma, docina się żeby pasowało przyspawać, spawamy, docinamy żeby pasowało do reszty i koniec. Trudno było mi wyciąć otwory na szpilki i kiepsko wyszły ale i tak jest o wiele lepiej nić było. Nie wiem który szlif mi to wyda bo mierzyłem suwmiarką elektroniczną (która przekłamuje i jak każda suwmiarka nie nadaje się do takich pomiarów) i wyszło mi 77,56 jak się okaże że to nie błąd pomiarowy to lipa, bo z tego co wiem tłoki są do 77 :/ i trzeba będzie tulejować.

chlopcyrometowcy.pl/hosting/imageup/09853_20190323_231134.jpg
chlopcyrometowcy.pl/hosting/imageup/76031_20190323_231150.jpg

Kartery tak wyszły, bardzo ładnie jak na moje oko, powierzchnię odtworzyłem szczotką na wiertarce, oczywiście trzeba było mocno dusić.

chlopcyrometowcy.pl/hosting/imageup/50128_20190324_133735.jpg
chlopcyrometowcy.pl/hosting/imageup/41560_20190324_133747.jpg

Tak to sobie wyczyściłem z syfu na szybko miękką szczotką drucianą, wyszło fajne ale waham się czy to piaskować, jeden silnik tak zrobiłem wyszło fajnie ale to się brudzi i nie wygląda jak oryginał a wy co o tym myślicie?
Generalnie w karterach nie ma tulejek, muszę je dorobić bo chyba nie opłaci się kupować, a szczególnie że mam dobry kawałek materiału na takie rzeczy. Kolejna sprawa to wał, jeszcze go nie rozbierałem ale nie zapowiada się ciekawie i trzeba będzie kupić jakiś czop łożysko i bieżnie ale to nie problem, pytałem się kiedyś na forum i są takie rzeczy do dostania. I co jeszcze, no myślałem, że będzie gorzej a tu się okazuje, że mam ładne prowadnice popychaczy zostawię je i kupię same popychacze i przy okazji osie kół rozrządu.
Edytowane przez rafi555 dnia 24.03.2019 22:11
 
Stary
Kartery na foto wyglądają ładnie, nic bym z tym nie robił.

Piaskowanie to ostateczność, gdy blok jest naprawdę zmasakrowany - i tak zresztą przed piaskowaniem warto większość głębokich zadziorów usunąć ręcznie. Po piaskowaniu i tak czeka cię szkiełkowanie, bo po samym piaskowaniu powierzchnia jest za bardzo chropowata i tak jak pisałeś będzie właził brud. Musiałem ostatnio piaskować jeden blok, gdyż był po znacznych pracach spawalniczych, a dodatkowo był wybitnie potłuczony jakby nim ktoś rzucał ...
Fabryka Junaków
Zapraszamy na http://www.fabryk...
 
rafi555
Raz wypiaskowałem właśnie cały silnik od Junaka. Dużego ciśnienia nie dawałem i piaskiem drobnym wyszło to tak:
chlopcyrometowcy.pl/hosting/imageup/18604_20170615_205534.jpg
Zdjęcie najlepsze nie jest ale co nie co widać. Bardzo łatwo to się brudzi a szczególnie od oleju, dotknie się coś tłustym palcem i zostaje ślad. To teraz zostawię jak jest, tam gdzie nie jest wyczyszczone to się wyczyści.

Połączony z 14.04.2019 21:59:
W przejściówce powinny być bębny z otworkami ? Były polerowane na lustro czy bardziej może jak by po papierze ściernym?
Edytowane przez rafi555 dnia 14.04.2019 21:59
 
Adam M
Zadnego polerowania, nic w Junaku oryginalnie nie bylo polerowane i mysle ze stosowane tam stopy alu sie do tego za bardzo nie nadaja.
Szczotka elektryczna, sodowanie, orzeszkowanie, szkielkowanie ( to ostatnie moze byc za inwazyjne ).
 
rafi555
Czyli bębny tak jak kartery powinny wyglądać?
 
CZESIO1958
Powierzchnia jak z odlewu piaskowego

Połączony z 16.04.2019 14:10:
http://sfm-junak....to_id=2047
Edytowane przez CZESIO1958 dnia 16.04.2019 14:10
 
rafi555
Już nie będę robił osobnego wątku ale , wiecie od czego pasują gniazda zaworowe do Junaka ? Zawory podobno od Ursusa c330 ale czy gniazda by pasowały? To chyba też bez większej różnicy czy założę z żeliwa czy z brązu?
 
TadekS
Gniazda z żeliwa wymagają większych wcisków ponieważ mają mniejszą rozszerzalność cieplną od brązu. Poza tym wychodzi na to samo.

TadekS
 
Adam M
Postaraj sie o lzejsze zawory od BMW.
Na forum jest informacja, ale nie pamietam gdzie.
 
rafi555
Zawory i prowadnice miałem nówki ze starych zapasów. Problem mam z gniazdami ktoś już wcześniej je nieumiejętnie przefrezował (jakby pod mniejsze zawory ? ) i zastanawiam się nad wymianą gniazd jak nie uda się uratować starych.
 
Przejdź do forum:

12,467,725 unikalne wizyty

Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2019 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.