01 Grudnia 2022 13:54
Translator
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Suchy
30.11.2022 19:28
Ma kto? ,,Automobilist?" 11/2018? Pomo?ecie jednym artyku?em?

grzebacz
14.10.2022 23:22
panie i panowie posiada ktos czesci do Douglasa mk V? oraz czesci potrzebne do HD model DL

sajmon
06.09.2022 11:14
Hej, szukam kogo? kto ma wózek boczny wb1.Chodzi mi o to, aby obejrze? taki sprz?t na ?ywo ewentualnie jakie? fotki.Mam taki wózek, ale nie kompletny i chodzi mi o szczegó?y

Suchy
04.07.2022 19:28
Tak na szybko, jakie jest minimalne dopuszczalne ci?'nienie sprezania?

Suchy
13.06.2022 21:22
Nie pisac' polskich znakow i tyle. :-)

marjew
13.06.2022 18:30
Ca?y czas pokazuje mi znaki zapytanie zamiast polskich znaków na forum. wszystkie teksty

CZESIO1958
08.04.2022 09:10
Kilka razy

Suchy
04.04.2022 06:24
A po co? rozpia? Ci si? kiedys lancuch? :-p

Archiwum shoutboksa
Language Switcher
Przetłumacz stronę

Zobacz temat
SFM Junak » Gara? Fabryczny » Silnik .
 Drukuj temat
Powy?ej setki zamula
zaprzegowiec
Witam, dopiero dzisiaj wczytalem sie w poczatek calego 'problemu' i jak dotarlem do 'cieploty' swiecy 'Iskra F 20' - to az mnie 'zmrozilo' to oznaczenie, bo przeliczajac je na 'Boscha' sprzed 60 lat - to moze byc ok. W 75 - 85 'gdzies tak' lub nawet goretsze..?
To by znaczylo, ze ta 'megagoraca Iskra F 20' - byla przeznaczona do silnika o sprezaniu 4 : 1 'na oko' i mocno 'wciagajacego olej' do cylindra, czyli do jakiegos 'wyhustanego agregatu' pradotworczego, ktory jeszcze da sie odpalic, ale osiaga max ze 2 / 2,5 tys. obr./min.
Ta swieca byla wlasnie 'megagoraca' i mogla sowodowac nawet wypalenie dziury w denku tloka, w tym miejscu - gdzie zblizalo sie najbardziej do jej elektrod...Tak to wlasnie dziala, ze jak bardzo goraca swieca zaczyna sie zarzyc i nie jest w stanie jej schlodzic swieza mieszanka wpadajaca do cylindra - to tlok zblizajac sie denkiem do niej 4-5 tys.razy na minute, zaczyna sie mocno nagrzewac od zarzacych sie elektrod / puchnie maksymalnie i jesli nie 'zakleszczy' sie w cylindrze - to wytopi sie w jego denku dziura 'jak 5zl', w miejscu - ktore najbardziej zbliza sie do 'swiecacych elektrod'...
Zarzace sie elektrody swiecy maja cos ok. 600 - 700 stopni lub wiecej, a aluminiowy tlok - po prostu staje sie juz 'plynny' w poblizu takiej temperatury, niestety...
Na docieranie Junaka - powinna byc idealna swieca Bosch W 145, czyli Iskra F 50, a pozniej - do jazd turystycznych, Bosch W 175/195 - czyli wlasnie Iskra F 70. Natomiast do jazd 'sportowych' - powinno sie stosowac W 225 Boscha lub Iskra F 80 - F 90 - przy takich stopniach sprezania, jak ma Junak fabrycznie, bo przy silnikach sprezonych do 9 : 1 - to juz Bosch W 240 - 260 lub Iskra F 100 i wiecej, jesli takie byly lub sa..? Pozdrawiam.
 
Stary
Od 3 lat o tym pisze w tym watku. Jak grochem o sciane Smile
Fabryka Junaków
Zapraszamy na http://www.fabryk...
 
zaprzegowiec
Witam, nie moglem znalezc odpowiedniejszego 'tematu o Oktanach', to dolacze tutaj i bedzie widac dosc wyraznie, dlaczego Junaki tak 'slabo dzis jezdza' [ te fabryczne / 350cc, o sprezaniu 7 : 1 ], bo za "Poradnikiem Motocyklisty' z 1958/59r. : Junak M 07 byl skonstruowany do zasilania benzyna LO 72 Oktany..: https://www.nsu-r...;mode=view , a dzisiejsza benzyna '95' - ma tych Oktanow az o '23 za duzo' - do stopnia sprezania 7 : 1, niestety...
Pozdrawiam.

Po??czony z 29.10.2022 21:42:
Witam, tutaj jest film o 'Oktanach i wyprzedzeniu zaplonu' do nich, zwlaszcza od 26min 30 sek.. - do 33min. sa najwazniejsze dla nas informacje podawane : https://www.youtu...S_zHD1XWWI .
Pozdrawiam.

Po??czony z 31.10.2022 09:37:
Witam, jak widac z filmu - to brak precyzyjnej regulacji zaplonu / do dzisiejszej benzyny 95 Okt., zastosowanej do 'starych silnikow' o niskim stopniu sprezania, moze spowodowac dosc powazna awarie silnika - na skutek skrajnego przegrzania glowicy, tloka, cylindra [ zbyt dlugi cykl spalania '95-tki' przy niskim sprezaniu 7 : 1 ], czego w przeszlosci dwukrotnie bylem swiadkiem osobiscie, kiedy 35 lat temu wybralismy sie ze Znajomkami na M 72 i z braku na stacjach 'CPN' benzyny 'niebieskiej 78 Okt.' - byli zmuszeni zatankowac 'zolta 94 Okt.'...
Przy konstrukcji silnikow M 72, o stopniu sprezania 5,5 : 1 [ fabrycznie na benzyne 68 Okt. ] i zastosowaniu benz. 94 Okt. - dwukrotnie tloki ulegly 'stopieniu' w silnikach - wypalone w denkach dziury / wielkosci '5zl z rybakiem'...
Pozdrawiam.
Edytowane przez zaprzegowiec dnia 31.10.2022 09:37
 
rafi555
Nie chce mi si? w to wierzy?, latam k750 i zalewam 95 i ten motocykl nie jedzie on lata. Zap?on mam ustawiony w standardzie, stopnia spr??ania nie rusza?em jedyne co to ga?niki zmieni?em. i jako? dziur w t?okach nie mam Smile .

Szukanie osi?gów w junaku to raczej gra nie warta ?wieczki...
 
zaprzegowiec
To moze byc silnik K 750 rasowany do 'sportu' i mozna o tym nawet nie wiedziec...W latach 50 / 60 i chyba nawet w 70-tych - rasowali silniki M 72 i K 750 do 40 - 45 KM, mialy sprezanie od 8 - do 8,5 : 1 i 'lapaly sie na zolta 94 Oktan'...
Kilkadziesiat ich 'wyprodukowali' przez 25 -30 lat, musza 'gdzies byc' do tej pory - to moze byc wlasnie taki silnik.
Ja jezdzilem 40 - 30 lat temu na NSU 251 OS/'WH, ktory po 'jakichs drobnych zabiegach' poprzedniego wlasciciela - 'targal 122 / 125 km/h' i tez dzisiaj 'nikt w to nie wierzy', a sprawdzalem to wielokrotnie, z dwoma roznymi licznikami i dwoma samochodami i z 'najszybszym Junakiem we Wroclawiu', ktory wg oryginalnego licznika - 'targal' wtedy [ 40 lat temu ] 132 km/h...
No ale wlasnie, mielismy wtedy do dyspozycji na 'CPN' benzyne 'niebieska 78 Oktan' - to i moj silnik NSU 251 krecil sie na niej do 6200 - 6300 / min., jak tez silnik w tym Junaku - osiagal podobne obroty...
Po zalaniu Junaka 'zolta 94 Okt.' - moc i predkosc maksymalna spadaly o 25%, grzal sie 'pierunsko' i duzo spalal, nawet 4,5 - do 5 L / 100 km.
A ja, w NSU 251 - przestawialem do tej 'zoltej 94' krzywke zaplonu o 4-5 'zabkow' w pradnicy i dalej 'gnal 122 km/h, przy spalaniu 2,7 - 2,8 L, w dwie osoby 3 L...'
Pozdrawiam.
Edytowane przez zaprzegowiec dnia 31.10.2022 18:06
 
Tomek Sz
rafi555 napisa?(a):

Nie chce mi si? w to wierzy?, latam k750 i zalewam 95 i ten motocykl nie jedzie on lata. Zap?on mam ustawiony w standardzie, stopnia spr??ania nie rusza?em jedyne co to ga?niki zmieni?em. i jako? dziur w t?okach nie mam Smile .

Szukanie osi?gów w junaku to raczej gra nie warta ?wieczki...


Co? Ci Rafale mocno podpad? ten Junak najwidoczniej. Junak co? nieco? potrafi...
 
rafi555
Tomek Sz napisa?(a):

rafi555 napisa?(a):

Nie chce mi si? w to wierzy?, latam k750 i zalewam 95 i ten motocykl nie jedzie on lata. Zap?on mam ustawiony w standardzie, stopnia spr??ania nie rusza?em jedyne co to ga?niki zmieni?em. i jako? dziur w t?okach nie mam Smile .

Szukanie osi?gów w junaku to raczej gra nie warta ?wieczki...


Co? Ci Rafale mocno podpad? ten Junak najwidoczniej. Junak co? nieco? potrafi...


Nie mówi? ?e nie twój robi wspania?? robot?. Moje za to rozpad?y si? na milion kawa?ków i nie da rady z 3,5 sztuki z?o?y? ani jednego. Podda?em si? i je?d?? ruskiem.
 
zaprzegowiec
Witam, to moze jeszcze raz, 'duzymi - czerwonymi literami' - zeby to dobrze 'unaocznic' : z filmu 'Garaz Motocyklisty / Regulacje Silnika' : https://www.nsu-r...;mode=view i wszystko bedzie wiadomo od tej pory [ mam nadzieje ]...
Junak M 07 - byl skonstruowany na benzyne 72 Oktany w latach 50-tych, jak juz chyba wiadomo - czyli dzisiaj ma 'nadwyzke 23 Oktany - w 95-tce'...
Pozdrawiam.
 
Przejdź do forum:

17,724,308 unikalne wizyty

Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2022 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.