17 September 2019 17:28
Losowa Fotka
Translator
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

bank
08.09.2019 11:53
Kupie automat zmiany biegów nowy typ regulowany dwoma śrubkami ktos ma ???

Suchy
27.07.2019 19:54
motorcyclesm10, zrób swoją spręzynkę do nowego ze szprychu rowerowej, tylko zeby oczko nie było za duże, u mnie chodzi malinowo

Vicia
20.07.2019 19:53
Dziękuję za podpowiedź. Wink[b]

adam_r100gs
20.07.2019 17:16
Niechaj tamkoledzy pomierzą, ja tylko dodam, że musisz wsadzić w główkę wałek, bo ścianka się zapadnie:> Akurat wymiar wałka mi tu już kolega podawał...

Vicia
17.07.2019 23:08
Hey chłopy.-zapytanie jakie powinny być numeratory do numerów które są na główce ramy.Chodzi mi o rozmiar.Podrzuci ktoś?

motorcyclesm10
17.07.2019 10:02
Poszukuję zestawu naprawczego aparatu zmiany biegów nowy typ ktoś cos

Czarny
10.07.2019 14:50
Brać

CZESIO1958
10.07.2019 10:35
Brać Grin Nawet bez papieru Pfft

Archiwum shoutboksa
Language Switcher
Przetłumacz stronę

Zobacz temat
SFM Junak » Ogólny » Różne
 Drukuj temat
dwusów magneto iskra
jacekniemiec
Czołem Koledzy,

Wiem, że to nie to forum, ale może będzie wśród Was ktoś, kto ma obcykane dwusuwy - i do tych osób kieruję moją prośbę/pytanie.

Składam takiego pierdka Piaggio Vespa Bravo .
Ma on zwykłe magneto/ koło magnesowe, dwie cewki, z których jedna zasila układ oświetleniowy a druga zasila drugą, zewnętrzną cewkę wyskokiego napięcia - daje jej impuls poprzez przerywacz.

Wcześniej ścągnąłem te cewki , bo wymieniałem simmering na wale i możliwe, że coś zmieniłem.
Efekt jest taki , że jak obracam kołem magnesowym w tą stronę, w którą normalnie się obraca, to iskra jest sporadycznie na 'wolnych obrotach'. Natomiast kiedy kręcę kołem magnesowym w przeciwną stronę niż normalnie się obraca to iskra jest mocniejsza i występuje równo bez zaników.

Próbowałem przekładać cewki pod kołem magnesowym na różne sposoby - do góry nogami, zmieniałem cewkę oświetlenia z cewką zasilającą cewkę wys. napięcia - bez zmian..
Tracę już zmysły.. Podejrzewałem nawet słaby magnes na magnecie - pisałem o tym w innym moim poscie, ale raczej wykluczyłem ten temat...

Z utęsknieniem będę wypatrywał jakiejś sensownej podpowiedzi od Was, Koledzy !

Pozdrawiam,

Jacek
 
arekba
A koło magnesowe trafiło z powrotem na wał w tym samym ustawieniu ? jakiś klin/znaki/czycuś nie zostało obrócone?

A
 
karamba
Tam nie można niczego zmienić. Jest jeden klin, a odwrotnie założyć to nawet po użyciu się nie da.
 
arekba
ale iskrę ustawiłeś tam gdzie trzeba i na rozwarciu styków - tak tylko pytam

A.
 
karamba
Jak odkręcałeś cewki, a są dwie to jest 8 kombinacji ustawienia jak dobrze liczę.
 
Krzysztof54
jacekniemiec napisał(a): ... Składam takiego pierdka Piaggio Vespa Bravo .
Jacek

Witka.
Mam takie cóś, co się nazywa Piagio - Vespa - Ciao - Mofa

images82.fotosik.pl/913/b496e86d50681248m.jpg
I mam troszkę instrukcji i opisów, mogę Ci podesłać, tylko to waży.
Jakbyś podrzucił email, to Ci prześlę
Pozdr
K54
Warszawa, warstacik, części, holowanie Smile
 
www.yalo.eu
karamba
Iskrowniki są bardzo czułe na wadliwy kondensator. Może on jest walnięty i tak chodzi raz dobrze raz źle.

Jak odkręciłeś cewki to sprawdź czy przy ponownym montażu była możliwość przesunięcia ich pozycji względem siebie. Spowoduje to zupełnie inną pracę początku otwarcia przerywacza i tym samym słabą iskrę.
 
Junaktemple
Jaka jest szczelina miedzy kolem magnesowym a rdzeniem cewki?
''słabość jest wielka, a siła jest niczym. W chwili narodzin człowiek jest słaby i wiotki, w chwili śmierci - twardy i sztywny. Gdy drzewo rośnie, jest delikatne i łamliwe, kiedy usycha i marnieje,umiera. Twardość i siła to towarzysze śmierci. Giętkość i słabość są przejawami życia. To, co zatwardziałe, nigdy nie wygrywa.''
Stalker, A. Tarkowsky
 
karamba
Junaktemple napisał(a):

Jaka jest szczelina miedzy kolem magnesowym a rdzeniem cewki?


To chyba nie ten układ. Jak zrozumiałem to cewki są na kole. Autor postu mógłby to doprecyzować ?
Są dwa rodzaje iskrowników. Takie w których kręcą się cewki dookoła magnesu i takie w których magnes kręci się wokół cewki. Jeżeli to starszy pierd to pierwszy przykład.
 
Junaktemple
Miniejsza o system, wazna jest szczelina im mniejsza tym lepiejrock
''słabość jest wielka, a siła jest niczym. W chwili narodzin człowiek jest słaby i wiotki, w chwili śmierci - twardy i sztywny. Gdy drzewo rośnie, jest delikatne i łamliwe, kiedy usycha i marnieje,umiera. Twardość i siła to towarzysze śmierci. Giętkość i słabość są przejawami życia. To, co zatwardziałe, nigdy nie wygrywa.''
Stalker, A. Tarkowsky
 
Damian
Słuchaj to może idiotyczne ale może Ty kręcisz w dobrą stronę w momencie kiedy jest poprawna iskra? Zasadniczo w opisanym przypadku możliwe jest tylko przestawienie celem lub krzywki lub magnesów - jednego elementu względem reszty, żeby się to nie zgadzało jak u Ciebie.
Generalnie powinno być tak, że blisko rozwarcia styków magnesy koła zamachowe powinny przechodzić nad nadbiegunnikami. Musisz sobie to sprawdzić.
Miałem podobny przypadek w iskrowniku od junaka, chyba wtedy nic ciekawego nie wymyśliłem😁
 
jacekniemiec
Witam ,
Wielkie dzieki za odzewy! Cewki sa stale, kreci sie kolo magnesowe. Cewwk nie mozna zamienic mieiscami ze wzgledu ich budowe oraz budowe ich mocowania do obudowy. Przerywacz nowy, przewody nowe zmienione. Byla tam tez i trzecia cewka zasilajaca migacze, ktore zostaly zdjete. Cewka jest zdjeta, choc rdzeniem stykala sie z pozostalymi dwoma cewkami. Po poludniu przesle zdjecia.. Do Kolegi Krzysztofa - bede bardzo wdzieczny za materialy. Przeslij jak mozesz na adres Nie wyslalem tego kola magnesowego do namagnesowania, a moze powinienem? Napiecie mierzone na kazdej z cewek i podczas zamontowania wspolnego razem jak i zamontowanej pojedynczo jest takie same i waha sie w granicach 1,5 - 2 V a powinno byc 12V....
 
arekba
Z tym napięciem to nie tak hop-hop - po cewce daj diodę i za nią kondensator do drugiego końca cewki - pokręć i zmierz napięcie na kondensatorze - zwykle mierniki pokazują napięcie średnie, a tu są impulsy napięcia/prądu więc nie masz możliwości wprost pomiaru "bylemiernikiem".

Arek
 
zelmot
12v ? chyba coś za dużo. ale 1.5 2 ok.
Amatorzy zbudowali arke,a zawodowcy tytanika....
 
jacekniemiec
Witam Kolegów,

porównałem do innego - działającego silnika Piaggio Vespa Bravo i złożyłem tak jak w tym działającym. Faktycznie pomiary są takie same zarówno na tym 'niedziałającym' jak i działającym... Jutro zakładam oba silniki w pyrkawki i przyczyn braku zanikania iskry lub inaczej brak wolnych obrotów będę szukał gdzie indziej.
Napiszę jak już znajdę winowajcę, a tym czasem bardzo dziękuję Wam wszystkim za pomoc i istotne podpowiedzi !!

Pozdrawiam,

Jacekniemiec
 
Przejdź do forum:

12,770,958 unikalne wizyty

Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2019 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.