17 September 2019 17:29
Translator
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

bank
08.09.2019 11:53
Kupie automat zmiany biegów nowy typ regulowany dwoma śrubkami ktos ma ???

Suchy
27.07.2019 19:54
motorcyclesm10, zrób swoją spręzynkę do nowego ze szprychu rowerowej, tylko zeby oczko nie było za duże, u mnie chodzi malinowo

Vicia
20.07.2019 19:53
Dziękuję za podpowiedź. Wink[b]

adam_r100gs
20.07.2019 17:16
Niechaj tamkoledzy pomierzą, ja tylko dodam, że musisz wsadzić w główkę wałek, bo ścianka się zapadnie:> Akurat wymiar wałka mi tu już kolega podawał...

Vicia
17.07.2019 23:08
Hey chłopy.-zapytanie jakie powinny być numeratory do numerów które są na główce ramy.Chodzi mi o rozmiar.Podrzuci ktoś?

motorcyclesm10
17.07.2019 10:02
Poszukuję zestawu naprawczego aparatu zmiany biegów nowy typ ktoś cos

Czarny
10.07.2019 14:50
Brać

CZESIO1958
10.07.2019 10:35
Brać Grin Nawet bez papieru Pfft

Archiwum shoutboksa
Language Switcher
Przetłumacz stronę

Zobacz temat
SFM Junak » Garaż Fabryczny » Silnik .
 Drukuj temat
Montaz glowicy- Cykl: pomoz amatorowi
Pablo82
OK dziekuje za odpowiedzi, chociaz calej informacji nie uzyskalem.

Podsumowujac.

1. Altek bede przemywal benzynka. Ostatecznie JacekT zaoferowal swoja pomc na wypadek niepowodzenia za co dziekuje.
2. Tu dalej nic konkretnego. Dziurke zakleje Reinzosilem
3. Z wiercenem dam narazie spokuj. Na zlozonym silniku boje sie by nie miec podobnego efektu jak teraz. Z reszta czytajac Temat w
[url] http://sfm-junak....post_44958 [/url] widze ze zdania sa podzielone.

4. Walcze dalej.


Krzysztof54: Co do ilości oleju, musisz wypraktykować, bo wiele Junaków przy zalaniu zgodnie z instrukcją potrafi różnymi miejscami "odrzucić" nadmiar oleju.

Wlanie juz o tym czytalem na forum, ze po zalaniu 2,4 L olej stal na rowno z korkiem wlewowym do skrzyni biegow. Dlatego tez przecisnelo do studni przez ta dzurke. Podejrzewam ze olej nie rozszedl sie jeszcze dobrze po silniku, albo powinienem tylko 1,5 L zalac odpalic i pozniej uzupelnic.
 
Saakaszwili
Ja wszelkie ubytki w aluminium, jeśli nie spawam to zalepiam tym cudem :https://www.cheminet.pl/pl/epoksydowe-plynny-metal/229-epoksydowa-pasta-aluminiowa-multibond-16a.html Trzymie jak głupie, da radę ułożyć to szczelnie.
Pozdr
Witek
 
Junaktemple
¨Wlanie juz o tym czytalem na forum, ze po zalaniu 2,4 L olej stal na rowno z korkiem wlewowym do skrzyni biegow. Dlatego tez przecisnelo do studni przez ta dzurke. Podejrzewam ze olej nie rozszedl sie jeszcze dobrze po silniku, albo powinienem tylko 1,5 L zalac odpalic i pozniej uzupelnic.¨

Bdb tok rozumowania. Moze ten co wiercil (tylko po co?) ten otworek nie byl az takim lapserdakiem i rzeczywiscie to przemyslal przed wierceniem-na wypelnionym olejem (ustanym) silniku? Kolejny dowod ze kazdy Junak jest inny, nabierajacy cech i charakteru od poprzednich wlascicieliSmile
''słabość jest wielka, a siła jest niczym. W chwili narodzin człowiek jest słaby i wiotki, w chwili śmierci - twardy i sztywny. Gdy drzewo rośnie, jest delikatne i łamliwe, kiedy usycha i marnieje,umiera. Twardość i siła to towarzysze śmierci. Giętkość i słabość są przejawami życia. To, co zatwardziałe, nigdy nie wygrywa.''
Stalker, A. Tarkowsky
 
Pablo82
Witam, przed wczoraj wymontowalem dynamo z ktorego powoli wykapywal olej. Probowalem je rozkrecic. Niestety nie dalem rade. Telefon i e-mail do Jacka pozostaje bez odpowiedzi (wakacje?)
Nie umiem zdjac (nie uzywajac mlotka) denka i czola z obudowy dynama. Wyglada to jak by bylo na wcisk przytwierdone. Co mi radzicie:

1. Nie rozkrecac i poprostu przemyc benzyna przez wloty powietrza.
2. Podgrzac i sprobowac otworzyc.


Pozdrawiam
 
ropsonn
Wystarczy umyc w benzynie i przedmuchac powietrzem i bedzie dzielalo a Jacek na urlopie gg36
 
Romek
Chciałem powiedzieć parę słów na temat tej piosenki co jej nie słyszałem...(cytat z? )
Jak finalnie będziesz ją montować? Jedni piszą z przewiewem, inni bez. Producent zaleca przewiew z tego co czytałem. W tej sytuacji jeżeli zewnętrzne powietrze będzie przelatywać przez środek na zaolejonych powierzchniach będziesz zostawał kurz. Na pewno pogorszy to chłodzenie i może być przyczyną nie uznania reklamacji. Niedopuszczalny też jest ten otwór do zbiornika oleju. No ale ja tego w lapach nie miałem i są to tylko moje spostrzeżenia.
Junak 1960 z przewózką; VMAX 1200
 
ropsonn
Powiem tak, jeżdżę z dynamem dwa lata , wentylacja jest zrobiona na grubość podkładki fi-6 oczywiście otworek zrobiłem jak miałem silnik na blacie , z czystej ciekawości ostatnio tam zajrzałem trochę kilometrów zrobiłem w korkach w słońcu w deszczu i nie raz z gaźnika mi poleciało benzyny o myciu myjką nie wspomnę , a tam cholara sucho ????
 
zibimec
Czes
Mam dynamko o numerze seryjnym nr2
, zrobilem okolo 40 tys km, dziala, nigdy nie sprawilo klopotow , wymienilem tylko jeden regulator napiecia , z pierwszej konfiguracji na nowszy. Wielokrotnie zalany byl woda ( jazda w ulewie z podniesionym dekielkiem ) i nic mu nie dolega . Moja rada; wysusz dynamko sprezonym powietrzem i tyle . Rozbierac nie polecam , dekle sa pasowane bardzo dobrze . O ile wiem do demontazu przewidziane sa dwa punkty w ktorycgh trzeba wywiercic otwory i nagwintowac.
pozdr
zibimec
kibol LUKS Aquarius Bielawa
 
Pablo82
Witam po dlugiej nieobecnosci i przepraszam za brak aktywnosci, ale ze mnie taki zapaleniec co sie szybko wypala.

Chcialem sie tylko pochwalic, ze z wielkim uporem udalo mi sie poskladac junaka i zrobic przeglad.
Po drodze nie wszystko poszlo tak jak trzeba i nawet teraz mam dola i jestem na granicy.
Zacznijmy od poczatku.

1. Glowica:
Po kompletnej regeneracji w Osiecku zostala zalozony. Jak juz pisalem wymagalo to podrzezbienia tloka. Niestety, po odpaleniu choc tlok nie bil w zawory to glowica miala przedmuchy w postaci mgielki.
W tym celu podlozylem podkladke aluminiowa i problem narazie zniknal. Motor ladnie sie wkreca i raczej nie mam problemu z moca. Kompresji nie mierzylem bo nie mam sprzetu. Wspaniala rzecza okazal sie nareszcie dzialajacy dekompresator. Przy zapalonym silniku gasnie po otworzeniu.

Smarowanie na dzwigiekach zaworowych tez funkcjonuje. Czyli pelen sukces.

2. Prodnicy i instalacji elektryczna:
Instalacje polozylem nowa z racji zakupu dynama TS 12V. Wszystkie lampki w motorze i wozku dzialaja tak jak powinny. Przy dokrecaniu filtra powietrza zrobilem zwarcie kluczem o wlacznik hamulca. Na szczescie spalil sie tylko bezpiecznik.
Po pierwszych probach jazdy moge stwierdzic ze ladowie jest. Niestety martwi mnie spalenie sie w krotkim czasie kontrolke luzu i swiatla krotkiego.

3. Proby jazdy.
Motor odpala od pierwszego kopniaka. Niestety caly gaznik mi sie rozregulowal, pomimo tego ze nic nie przestawialem (motor dwa lata stal).
Po regulacji chodzi prawie dobrze, ale po odpaleniu musze szybko otworzyc ssanie bo inaczej dlawi sie i gasnie. Chyba musze go rozebrac i wyczyscic, ewentualnie opuscic iglice.

Jak zadlawie motor to pozniej mam problemy z odpaleniem.
Obecnie co jakis czas przerywa. Zauwazylem ze zawsze po zalaniu na poczatku, pozniej mu mija.

Mam lekkie problemy ze skrzynia biegow. Czasami nie moge zredukowac do jedynki, a czasami nie wskakuje mi na wyzszy bieg i to po czasie jak motor sie nagrzeje.

4. Myslalme ze pojezdze troche, dostroje gaznik i bedzie ok, ale niestety zonk!
Wczoraj po jezdzie zauwazylem, ze kapie mi z lancucha olej przy zebatce i z tylu na kolo (okolo 1-2 ml po zgaszeniu, ale tez w czasie jazdy bo tylnie kolo jest brudne). Zalamalem sie totalnie, na pewno odma jak to wielu tu pisze, chociaz nic w rozrzadzie nie przestawialem.
Pompa olejowa raczej pracuje bo po jezdzie komora oleju stoi pelna a po czasie poziom spada.
Teraz nie mam planu od czego zaczac sprawdzanie.
Co z ta odma? Wiem jaka funkcjie spelnia, ale nie wiem jak to dziala w junaku. Czesto na forum ludzie pisza ze leje z odmy; Jak to sprawdzic? Gdzie jest to ujscie? Po co jest ta sruba w lewej pokrywie prowadzaca do zebatki posredniej pradnicy? Przepraszam, ze zadaje takie trywialne pytania, ale siedze juz drugi dzien w internecie i nie moge znalezc odpowiedzi -co z ta odma?

Bede wdzieczny za wszelkie porady w dalszym postepowaniu.
 
ropsonn
Po pierwsze żarowki o ktorych piszesz przy instalacji 12v mi tez sie przepalaja , są malo wytrzale na wstrząsy ,po drugie jesli chodzi o odmę , Jacek ci zrobil mocniejsze zawory i czy zrobił ci szlif? Ja miałem zrobiony szlif na 76 z nowymi pierscieniami glowica tez robiona u Jacka ze trzy lata temu i z odmy mi sie zawsze troche lało Junak tak ma i wiekszosc z ktorymi jezdze jest podobie wiec to przeszlo do porzadku dziennego i to olałem , oczywiscie mozna to zmodernizowac ale czy napewno ? piwko
 
Tomek Sz
Pablo82 napisał(a):

Co z ta odma? Wiem jaka funkcjie spelnia, ale nie wiem jak to dziala w junaku. Czesto na forum ludzie pisza ze leje z odmy; Jak to sprawdzic? Gdzie jest to ujscie? Po co jest ta sruba w lewej pokrywie prowadzaca do zebatki posredniej pradnicy? Przepraszam, ze zadaje takie trywialne pytania, ale siedze juz drugi dzien w internecie i nie moge znalezc odpowiedzi -co z ta odma?

Bede wdzieczny za wszelkie porady w dalszym postepowaniu.


Odma w Junaku działa tak: kiedy tłok idzie w dół, ciśnienie w komorze korbowej się zwiększa. Wiadomo, że nie jest to korzystne dla uszczelnień i może powodować przedmuchy do przestrzeni nad tłokiem. Trzeba to ciśnienie wypuścić. Tutaj robotę zaczyna właśnie ta odma, która powinna być tak ustawiona, by otwierała się "na swiat" kiedy trzeba i zamykała kiedy tłok idzie w górę, by nie ssać powietrza z atmosfery. W junaku realizowane jest to przez koło pośrednie prądnicy, które posiada otwory przewietrzające współpracujące z otworami w osi tego koła. Otwory pokrywają się kiedy jest cisnienie (przewietrzanie), nie pokrywają się kiedy jest podciśnienie.
Oprócz drogi przez odmę, nie powinno być innej drogi dla gazów pod tłokiem (ewentualnie zawory zwrotne jako tunning).
Piszesz o śrubie w lewej pokrywie- tam nie ma żadnej śruby. Odma występowała w trzech wersjach, pierwsza we wczesnych silnikach przez łapę przednią mocowania silnika i zasadniczo można mówić o dwóch:
1. Przez lewy dekiel.
2. Przez karter na zębatkę zdawczą.
Albo tak, albo tak.
Daj zdjęcia Twojego lewego dekla z tą śrubą. Może masz jakiś tunning.
 
Marcin
Jesteś pewien ze to olej z odmy? Może to być.tez olej ze sprzęgła. Sprawdź simering i zobacz czy bieżnia tego simeringa co uszczelnia sprzęgło nie ma bicia.
Scrambler 616 .349
 
Pablo82
Dziekuje za odpowiedzi.
Co do funkcji odmy to wiem po co jest. Nie wiem tylko jak jest odprowadzana w junaku, bo jeszcze silnika nie rozkrecalem. U mnie nie ma zadnego wylotu w lewym deklu, czyli odpowietrzanie jest na lancuch i prawie nie mozliwe do zobaczenia bez rozbierania silnika. Z ta sruba w deklu to wprowadzilem w blad. Ale zrobie jeszcze zdjecie dzisiaj.
W sprzegle mam zalany ATF. Wczoraj sprawdzalem i inaczej pachnie i wyglada. W silniku mam 10W -40 a w skrzyni biegow, olej hipoidalny. Chyba cieknie raczej olej z silnika.
Wczoraj sciagnalem tylnia oslone lancucha. Byla troche brudna ale za duzo oleju w niej nie bylo.
Poziom oleju w silniku spadl po postoju. Zastanawiam sie czy nie mam za duzo oleju. Spuszcze troche i pojezdze. Zobacze co sie bedzie dzialo. Sprawdze jeszcze smarowanie magistrali.

U mnie w wiosce mam troche problem z sasiadami. Jak odpalam motor to oni zamykaja okna. Z duzo nie moge testowac kolo domu bo mi jeszcze policje sprowadza.
Za dwa dni niestety wyjezdzam na urlop i po powrocie bede dalej dziada sprawdzal.
Dziekuje jeszcze raz
 
Tomek Sz
Poziom oleju sprawdzasz po rozgrzaniu silnika- kiedy pompa trochę popracuje. Po dłuższym postoju olej spływa do komory korbowej i poziom w zbiorniku oleju nie jest rzeczywistym dla pracującego silnika.
 
TomekD
Cześć, pozwolę sobie podpiąć się pod temat bo mam ten sam problem co kolega Pablo na początku. Odebrałem głowice od Jacka i gniazdo zaworu ssącego ma konflikt z tłokiem. Widać, że gniazdo mogło być spokojnie jeszcze podcięte o 1mm. Mam tłok od Duela z pierścieniami 1mm niżej i obniżony cylinder co jak wiadomo sprzyja kolizji. Pytanie czy są jakieś przeciwwskazania, żeby podebrać to gniazdo? Bo jeśli musiałbym dopasować sam tłok to byłoby tak jak u kolegi Pablo albo jeszcze mocniej sfrezowane co już moim zdaniem jest przesadą. Wolał bym zgubić ten konflikt na gnieździe a dopiero potem na tłoku.
Zdjęcia => https://drive.goo...sp=sharing
 
Stary
Multiszlifierka i jedziesz gniazdo Smile A potem jeszcze lekko tlok i ognia Smile Powodzonka.
Fabryka Junaków
Zapraszamy na http://www.fabryk...
 
Marcin
Tylko pamiętaj o zachowaniu odstępu tłok-gniazdo minimum 1mm. Pomocna będzie w pasowaniu plastelina.
Scrambler 616 .349
 
TomekD
No i namówili Smile Dziękuje za odpowiedź !
 
Przejdź do forum:

12,770,967 unikalne wizyty

Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2019 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.