15 September 2019 23:03
Translator
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

bank
08.09.2019 11:53
Kupie automat zmiany biegów nowy typ regulowany dwoma śrubkami ktos ma ???

Suchy
27.07.2019 19:54
motorcyclesm10, zrób swoją spręzynkę do nowego ze szprychu rowerowej, tylko zeby oczko nie było za duże, u mnie chodzi malinowo

Vicia
20.07.2019 19:53
Dziękuję za podpowiedź. Wink[b]

adam_r100gs
20.07.2019 17:16
Niechaj tamkoledzy pomierzą, ja tylko dodam, że musisz wsadzić w główkę wałek, bo ścianka się zapadnie:> Akurat wymiar wałka mi tu już kolega podawał...

Vicia
17.07.2019 23:08
Hey chłopy.-zapytanie jakie powinny być numeratory do numerów które są na główce ramy.Chodzi mi o rozmiar.Podrzuci ktoś?

motorcyclesm10
17.07.2019 10:02
Poszukuję zestawu naprawczego aparatu zmiany biegów nowy typ ktoś cos

Czarny
10.07.2019 14:50
Brać

CZESIO1958
10.07.2019 10:35
Brać Grin Nawet bez papieru Pfft

Archiwum shoutboksa
Language Switcher
Przetłumacz stronę

Zobacz temat
SFM Junak » Strefa Luzu » Humor
 Drukuj temat
Obalanie mitów...
prezez2007
A więc drodzy Panowie, szanowne grono znawców, w moje ręce w drodze zakupu trafił junak z 56r w całości oryginalny i w tym temacie mam zamiar obalić kilka tez związanych z częściami. A więc pierwsze pytanie jak wygląda sprawa z przednim blotnikiem?? Czym według Was powinien charakteryzować się blotnik z tego okresu produkcji??
 
Junaktemple
Mocowanie grzebienia na przednim blotniku?
''słabość jest wielka, a siła jest niczym. W chwili narodzin człowiek jest słaby i wiotki, w chwili śmierci - twardy i sztywny. Gdy drzewo rośnie, jest delikatne i łamliwe, kiedy usycha i marnieje,umiera. Twardość i siła to towarzysze śmierci. Giętkość i słabość są przejawami życia. To, co zatwardziałe, nigdy nie wygrywa.''
Stalker, A. Tarkowsky
 
prezez2007
Coś jeszcze??
 
Junaktemple

To przedni mamy zalatwiony. Tylny nie wiem...¨Moze kolor srebrny¨?
Bys lepiej fotki pokazal a nie judzil...
''słabość jest wielka, a siła jest niczym. W chwili narodzin człowiek jest słaby i wiotki, w chwili śmierci - twardy i sztywny. Gdy drzewo rośnie, jest delikatne i łamliwe, kiedy usycha i marnieje,umiera. Twardość i siła to towarzysze śmierci. Giętkość i słabość są przejawami życia. To, co zatwardziałe, nigdy nie wygrywa.''
Stalker, A. Tarkowsky
 
prezez2007
Junaktemple napisał(a):


To przedni mamy zalatwiony. Tylny nie wiem...


No właśnie nie mamy do końca załatwionego... Jak wygląda sprawa z przetloczeniem pod lagi??
 
Junaktemple
Nie wiem. Dla mnie temat zamyka grzebieñ na blotniku i jesli to ma byc 56 to kolor. Nie mam takiego modelu i miec nie bedeSmile
Junaktemple
''słabość jest wielka, a siła jest niczym. W chwili narodzin człowiek jest słaby i wiotki, w chwili śmierci - twardy i sztywny. Gdy drzewo rośnie, jest delikatne i łamliwe, kiedy usycha i marnieje,umiera. Twardość i siła to towarzysze śmierci. Giętkość i słabość są przejawami życia. To, co zatwardziałe, nigdy nie wygrywa.''
Stalker, A. Tarkowsky
 
prezez2007
Ktoś coś??
 
rafi555
Wstawisz zdjęcia to będzie jakieś odniesienie.
 
prezez2007
Każdy od razu chce zdjęcia, a może by tak po prostu pociągnąć merytoryczną dyskusję?? Czepiam się przetloczenia bo wiele razy spotkałem się z tym jak znawcy mówili ze gdy jest wąskie to że niby blotnik jest z początku produkcji a gdy szerokie to już późniejsza produkcja... Otóż chciałem szanowne grono wyprowadzić z błędu gdyż szerokość przetloczenia nie ma nic wspólnego z tym z jakiego okresu owy blotnik pochodzi...
 
merh
No to pykaj foty detali dla potomnych. W koncu poza Karolowym znalazl sie drugi rownie dobrze zachowany?
>:)
 
Krzysztof54
prezez2007 napisał(a): ... Każdy od razu chce zdjęcia, a może by tak po prostu pociągnąć merytoryczną dyskusję??

Po pierwsze gratuluję zaposiąścia takiego Rarytasu Grin
Po drugie trudno mówić o obalaniu mitów przy 30 prototypach - bo tak chyba trzeba traktować tą serię ?
Jeden jest w Muzeum Techniki NOT, drugi u Duella, Twój trzeci. Brak jeszcze 27 egzemplarzy ...
Czy mamy pewność, że :
- żaden z tych trzech znanych junaków nie był w jakiś sposób naprawiany / uzupełniany / modernizowany ?
- Wszystkie miały identyczne części i podzespoły ?
- Czy mamy wgląd w raporty sporządzane przez użytkowników ?
- czy "merytoryczna dyskusja" polega na wróżeniu z fusów ?
Co do przetłoczeń w błotniku, mam fotki z Norblina i szczerze powiem, nigdy nie zwracałem na to uwagi, ale jeśli już jest tam jakieś przetłoczenie to minimalne, bo go nie bardzo widać. Jak będę w pobliżu, to zaglądnę i dokładnie się przyglądnę temu detalowi.
images84.fotosik.pl/849/32a1c1022d4718d9m.jpg
Pozdr
K54
Warszawa, warstacik, części, holowanie Smile
 
www.yalo.eu
prezez2007
Krzysztof54 napisał(a):

prezez2007 napisał(a): ... Każdy od razu chce zdjęcia, a może by tak po prostu pociągnąć merytoryczną dyskusję??

Po pierwsze gratuluję zaposiąścia takiego Rarytasu Grin
Po drugie trudno mówić o obalaniu mitów przy 30 prototypach - bo tak chyba trzeba traktować tą serię ?
Jeden jest w Muzeum Techniki NOT, drugi u Duella, Twój trzeci. Brak jeszcze 27 egzemplarzy ...
Czy mamy pewność, że :
- żaden z tych trzech znanych junaków nie był w jakiś sposób naprawiany / uzupełniany / modernizowany ?
- Wszystkie miały identyczne części i podzespoły ?
- Czy mamy wgląd w raporty sporządzane przez użytkowników ?
- czy "merytoryczna dyskusja" polega na wróżeniu z fusów ?
Co do przetłoczeń w błotniku, mam fotki z Norblina i szczerze powiem, nigdy nie zwracałem na to uwagi, ale jeśli już jest tam jakieś przetłoczenie to minimalne, bo go nie bardzo widać. Jak będę w pobliżu, to zaglądnę i dokładnie się przyglądnę temu detalowi.
images84.fotosik.pl/849/32a1c1022d4718d9m.jpg
Pozdr


Co do pewności o oryginalności owego błotnika to mam takową gdyż błotnik jest w fabrycznym malowaniu z dobrze zachowanymi szparunkami w omawianym miejscu a wiec nie ma mowy o jakichkolwiek naprawach. Co do pochodzenia tego junaka to nabyłem go od drugiego właściciela który kupił go 6-mcy wcześniej od pierwszego na mam całą papierologię i z opowiadań w omawianym junaku nie było żadnych napraw serwisowych. Co do zdjęć to nadejdzie pora na to aby ten junak ujrzał światło dzienne ;-)
 
brzegorz
A ten dział "Humor" to coś ten, teges, czy tak może zupełny przypadek?
 
Stary
Wrzuć proszę w takim razie zdjęcie samego błotnika, skoro na razie nie chcesz wrzucać zdjęcia całości.

Pozdrawiam
Fabryka Junaków
Zapraszamy na http://www.fabryk...
 
duell99
Po drugie trudno mówić o obalaniu mitów przy 30 prototypach - bo tak chyba trzeba traktować tą serię ?



seria prototypowa liczyła sobie 32 szt .

gratuluje znalezienia trufli Smile
 
AdamT
> seria prototypowa liczyła sobie 32 szt .

Zarządzenie nr 11 Dyrektora Generalnego Przemysłu Motoryzacyjnego z dnia 21 lipca 1955 roku zobowiązywało SWSM do wykonania serii prototypowej w ilości 30 sztuk do dnia 1 maja 1956 roku oraz 250 motocykli serii próbnej do końca 1956 roku. Od pierwszego stycznia 1957 miała ruszyć produkcja seryjna.
Seria prototypowa nigdy nie została wyprodukowana. Fabryka przystąpiła do produkcji serii próbnej 250 sztuk.

Pierwsze 30 motocykli (motocykle z pierwszej listy) miało być motocyklami testowymi a nie prototypowymi. Użytkownicy mieli przejechać nimi chyba min. 12 000 km przez rok (nie byli ich właścicielami) i składać sprawozdania.
Ta 30 miała być wyprodukowana w 1956 roku.
Do listy pierwszych 30 motocykli na wydanie zostały dopisane jeszcze dwa i z tych dwu (ostatni z listy 32) miał być przekazany do Muzeum Techniki więc był wyjątkiem nie do testów a do oglądania.

Tyle teoria na papierze.
W praktyce w 1956 roku plan nie został wykonany. Nie pamiętam (a w tej chwili nie mam gdzie sprawdzić) ile motocykli wyprodukowano ale nie było to więcej niż 21 sztuk, pewnie mniej.

To seria próbna 250 motocykli była praktycznie cała serią prototypową robioną teoretycznie wg oryginalnej dokumentacji technicznej dostarczonej przez BKPM i WFM w Warszawie a praktycznie polegała na poprawianiu niedoróbek dokumentacji, wad produkcyjnych i wprowadzaniu ciągłych zmian.
Motocykle przed 1958 rokiem to właściwie same prototypy i trudno było znaleźć 10 takich samych motocykli nawet wtedy.
Pozdrawiam

Adam
 
prezez2007
AdamT napisał(a):


Motocykle przed 1958 rokiem to właściwie same prototypy i trudno było znaleźć 10 takich samych motocykli nawet wtedy.
Pozdrawiam

Adam


I właśnie do tego dążę w moich dywagacjach, że błędnym jest obstawianie z uporem maniaka przy tym ze błotniki z wąskim przetloczeniem były jedynie w pierwszych egzemplarzach... A swoje wypowiedzi moge poprzeć tym że posiadam również motocykl z 57r i przy nim też jest blotnik w oryginalnym malowaniu z szerokim przetloczeniem?? Przypadek??
 
gaznikjunak

I właśnie do tego dążę w moich dywagacjach, że błędnym jest obstawianie z uporem maniaka przy tym ze błotniki z wąskim przetloczeniem były jedynie w pierwszych egzemplarzach... A swoje wypowiedzi moge poprzeć tym że posiadam również motocykl z 57r i przy nim też jest blotnik w oryginalnym malowaniu z szerokim przetloczeniem?? Przypadek??


Za słownikiem PWN: dywagacja «długie, rozwlekłe rozważania, zwykle odbiegające od tematu» Kolega dywaguje zamiast konkretnie kawa na ławę. Zdjęcie i wszystko jasne. Trochę jak w przedszkolu "mam w domu, ale nie pokażę". A może to forma wyrafinowanego żartu i stąd w dziale humoru znalazły się te dywagacje :-)
 
duell99
I właśnie do tego dążę w moich dywagacjach, że błędnym jest obstawianie z uporem maniaka przy tym ze błotniki z wąskim przetloczeniem były jedynie w pierwszych egzemplarzach... A swoje wypowiedzi moge poprzeć tym że posiadam również motocykl z 57r i przy nim też jest blotnik w oryginalnym malowaniu z szerokim przetloczeniem?? Przypadek??


No dobrze , ale co to zmieni ??? mogły być i takie i takie i już ( patrz wypowiedź Adama T )
 
prezez2007
duell99 napisał(a):

I właśnie do tego dążę w moich dywagacjach, że błędnym jest obstawianie z uporem maniaka przy tym ze błotniki z wąskim przetloczeniem były jedynie w pierwszych egzemplarzach... A swoje wypowiedzi moge poprzeć tym że posiadam również motocykl z 57r i przy nim też jest blotnik w oryginalnym malowaniu z szerokim przetloczeniem?? Przypadek??


No dobrze , ale co to zmieni ??? mogły być i takie i takie i już ( patrz wypowiedź Adama T )


Tutaj nie chodzi o to aby coś zmienić tylko o to aby raz na zawsze wyjaśnić kwestię tego że w pierwszych modelach junaka niczego nie można być pewnym.

Panie gaznikjunak "mam a nie pokaże" nie bierze się znikąd, wiele osób ma konkretne sprzęty w swoich zbiorach i jakoś nie ujawniają się z nimi tworząc sesje zdjęciowe...Są osoby na tym forum które mogą potwierdzić wiarygodność moich wypowiedzi bo sami na własne oczy widzieli moje maszyny... Z resztą możemy uznać moje wypowiedzi za żarty. Lepiej dla mnie😁
 
Przejdź do forum:

12,764,217 unikalne wizyty

Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2019 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.