18 August 2019 16:25
Losowa Fotka
Translator
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

bank
29.07.2019 17:39
Ma ktoś numer tel. Do Karol Najmowicz ???

bank
28.07.2019 21:35
Koledzy kogo polecicie do zrobienia remontu silnika lub jest ktos na forum kto sie podejmie ogólnie to trzeba wszystko przejrzeć kartery sa zgodne ale pokrywa rozrządu i skrzyni i dekle juz maja inny

Suchy
27.07.2019 19:54
motorcyclesm10, zrób swoją spręzynkę do nowego ze szprychu rowerowej, tylko zeby oczko nie było za duże, u mnie chodzi malinowo

Vicia
20.07.2019 19:53
Dziękuję za podpowiedź. Wink[b]

adam_r100gs
20.07.2019 17:16
Niechaj tamkoledzy pomierzą, ja tylko dodam, że musisz wsadzić w główkę wałek, bo ścianka się zapadnie:> Akurat wymiar wałka mi tu już kolega podawał...

Vicia
17.07.2019 23:08
Hey chłopy.-zapytanie jakie powinny być numeratory do numerów które są na główce ramy.Chodzi mi o rozmiar.Podrzuci ktoś?

motorcyclesm10
17.07.2019 10:02
Poszukuję zestawu naprawczego aparatu zmiany biegów nowy typ ktoś cos

Czarny
10.07.2019 14:50
Brać

Archiwum shoutboksa
Language Switcher
Przetłumacz stronę

Zobacz temat
SFM Junak » Strefa Luzu » Humor
 Drukuj temat
¨Nowa histora Junaka¨
prezez2007
To i ja dokładam swoje5 groszy do dyskusji... Bo tak się składa ze miałem okazję oglądać kilka maszyn wychodzących z pracowni Pana Kawałka... I powiem szczerze że jakość wykonania renowacji pozostawia wiele do życzenia... Tam się motocykle produkuje a nie restauruje... Z resztą kiedyś i od samego Pana Kawałka usłyszałem że "dla niego to czysty biznes" i nie ważne że motocyk 50 letni jest cały oryginalny, jak"ktoś" u nich go kupi i będzie chciał żeby go pociąć i zrobić wydumke to nievma sprawy, "klijent płaci i wymaga"... Nie ważne że wspominamy Pan jest biegłym rzeczoznawcą i moim zdaniem powinien mieć przede wszystkim to nq uwadze żeby motocykle wychodzące z jego "stajni" były jak najbardziej oryginalnie... To tylko takie moje 5 groszy do tematu... A jeżeli chodzi o filmiki to w większości z nich wiedza jest zaczerpnięta z wikipedii...
 
pinhead76
rafi555 napisał(a):

Nikt nie set idealny , ale mogli się przyłożyć, tym bardziej że mają sprzęt i fachowców.Do pana Piotra nic nie mam, fajny gość, nawet mój tata który nie cierpi starych motocykli go oglądaGrin


Są motocykle w których podczas restauracji stosowanie półśrodków jest niedopuszczalneAngry a nawet powinno być karaneGrin
 
adam_r100gs


Ja wiem ze dzial Humor ale wiesz ile R 5 tek wyprodukowano i ile kosztuje w tej chwili ten model?


Rzecz w tym, że mnie to bardzo mało intere. Kiedyś spotkałem na gierkówce dwóch Francuzów na eR-dwunastkach z wózkami, wracali z Uzbekistanu. Ja wracałem szefa HaDekiem z serwisu i psioczyłem na zawieszenia, a oni się śmiali, że w R-12 z tyłu nie mają takich problemówSmile I dla mnie to był wymierny pokaz wartości motocykla. A R-5, nawet pozłacana, ale bez "historii" - no chińska waza, mówię przecież. Szanuję cudzą pasję, cenię wolność podążania swoimi ścieżkami, ale ani mi w głowie cmokać nad sztuką dla sztuki. Motocykl który nigdzie nie dojechał, bo taki cenny, to jakaś pomyłka, zaprzeczenie samego siebie. Można tu dodawać foty? Czekajcie:

[IMG]https://images83.fotosik.pl/729/62f8cc2020b8262am.jpg' alt='get.google.com/albumarchive/105527112246165339389/album/AF1QipMO_Sja-pV9fhkp7XgWcCWed6HnbUDPFuswqHBR/AF1QipN4gA3XOFQPOzrm39sFckSDiVKvFte7h-yZcD7U[/img]

Z dodatków współczesnych trochę srebrnej taśmy i żelowa nakładka na siodło. I pełny bagaż przygód, contra R Cinque.
Chyba nie pyci. Kto widzi, proszę zwrócić uwagę na mapę...

[IMG]https://images83.fotosik.pl/729/62f8cc2020b8262am.jpg' style='border:0px' class='forum-img' />

Edytowane przez adam_r100gs dnia 03.08.2017 22:33
 
szatan21292
adam_r100gs napisał(a):



Ja wiem ze dzial Humor ale wiesz ile R 5 tek wyprodukowano i ile kosztuje w tej chwili ten model?


Rzecz w tym, że mnie to bardzo mało intere. Kiedyś spotkałem na gierkówce dwóch Francuzów na eR-dwunastkach z wózkami, wracali z Uzbekistanu. Ja wracałem szefa HaDekiem z serwisu i psioczyłem na zawieszenia, a oni się śmiali, że w R-12 z tyłu nie mają takich problemówSmile I dla mnie to był wymierny pokaz wartości motocykla. A R-5, nawet pozłacana, ale bez "historii" - no chińska waza, mówię przecież. Szanuję cudzą pasję, cenię wolność podążania swoimi ścieżkami, ale ani mi w głowie cmokać nad sztuką dla sztuki. Motocykl który nigdzie nie dojechał, bo taki cenny, to jakaś pomyłka, zaprzeczenie samego siebie. Można tu dodawać foty? Czekajcie:

[IMG]https://images83.fotosik.pl/729/62f8cc2020b8262am.jpg' alt='goo.gl/photos/UJbSLzu5fBenaEss5[/img]

Z dodatków współczesnych trochę srebrnej taśmy i żelowa nakładka na siodło. I pełny bagaż przygód, contra R Cinque.
Chyba nie pyci. Kto widzi, proszę zwrócić uwagę na mapę...

[IMG]https://images83.fotosik.pl/729/62f8cc2020b8262am.jpg' style='border:0px' class='forum-img' />


I to jest piękne ! Każda rysa ma swoją historię.
 
Junaktemple
szatan21292 napisał(a):

adam_r100gs napisał(a):



Ja wiem ze dzial Humor ale wiesz ile R 5 tek wyprodukowano i ile kosztuje w tej chwili ten model?


Rzecz w tym, że mnie to bardzo mało intere. Kiedyś spotkałem na gierkówce dwóch Francuzów na eR-dwunastkach z wózkami, wracali z Uzbekistanu. Ja wracałem szefa HaDekiem z serwisu i psioczyłem na zawieszenia, a oni się śmiali, że w R-12 z tyłu nie mają takich problemówSmile I dla mnie to był wymierny pokaz wartości motocykla. A R-5, nawet pozłacana, ale bez "historii" - no chińska waza, mówię przecież. Szanuję cudzą pasję, cenię wolność podążania swoimi ścieżkami, ale ani mi w głowie cmokać nad sztuką dla sztuki. Motocykl który nigdzie nie dojechał, bo taki cenny, to jakaś pomyłka, zaprzeczenie samego siebie. Można tu dodawać foty? Czekajcie:

[IMG]https://images83.fotosik.pl/729/62f8cc2020b8262am.jpg' alt='goo.gl/photos/UJbSLzu5fBenaEss5[/img]

Z dodatków współczesnych trochę srebrnej taśmy i żelowa nakładka na siodło. I pełny bagaż przygód, contra R Cinque.
Chyba nie pyci. Kto widzi, proszę zwrócić uwagę na mapę...

[IMG]https://images83.fotosik.pl/729/62f8cc2020b8262am.jpg' style='border:0px' class='forum-img' />


I to jest piękne ! Każda rysa ma swoją historię.


No i jak to sie wszystko ma do zlecenia komus profesjonalnej odbudowy unikatowego motocykla i (nie znamy oczywiscie w tej chwili budzetu na jaki strony sie omowily) zrobienia go w sposob jak na zalaczonym obrazku...
A pozniej publikacji artykulu w ¨renomowanym¨ czasopismie i zachwytu nad ww?
Z calego serca zycze wam Koledzy zeby kazde naprawy jakie zlecacie zawsze spelnily Wasze oczekiwania...
''słabość jest wielka, a siła jest niczym. W chwili narodzin człowiek jest słaby i wiotki, w chwili śmierci - twardy i sztywny. Gdy drzewo rośnie, jest delikatne i łamliwe, kiedy usycha i marnieje,umiera. Twardość i siła to towarzysze śmierci. Giętkość i słabość są przejawami życia. To, co zatwardziałe, nigdy nie wygrywa.''
Stalker, A. Tarkowsky
 
szatan21292
Bo dobry warsztat nie potrzebuje reklamy w gazecie czy na yt Smile
 
Junaktemple
Co by nie powiedziec: ciesze sie ze troche innego swiatla rzucono na ta pracownie.
I zeby zakonczyc juz moje wywody w tym temacie sugestia i zyczenie: zeby ten Pan odpuscil Junakom...
Junaktemple
''słabość jest wielka, a siła jest niczym. W chwili narodzin człowiek jest słaby i wiotki, w chwili śmierci - twardy i sztywny. Gdy drzewo rośnie, jest delikatne i łamliwe, kiedy usycha i marnieje,umiera. Twardość i siła to towarzysze śmierci. Giętkość i słabość są przejawami życia. To, co zatwardziałe, nigdy nie wygrywa.''
Stalker, A. Tarkowsky
 
Krzysztof54
Witka.
Po pierwsze primo każden jeden "posiadacz" czy "właściciel" czy "użytkownik" czy itd ma swoją wizję.
Wizja ta jest wynikiem doświadczeń własnych lub ich braku. Stanu posiadania ... czy to "żony" czy stanu majątkowego czy sąsiada ...
Wq..ia mnie co innego. Nazywanie na ten przykład Junaczka złożonego z różnych kawałków, poskręcanego na śrupki ampulowe, tryśniętego pięknym metalikiem i kapiącego od chromów "oryginalnym" dla mnie jest bzdurą. Ale jeśli Właściciel w ten sposób uzyska pojazd poruszający się chociaż w miarę prawidłowo albo taki do postawienia w salonie to jest i tak dużo i chwała Mu za to że uratował przed hutą kawałek historii.
Kwestia remontu czy zachowania w pełnym oryginale. To też całkowicie indywidualna sprawa. Fakt, przykro, jeśli piękna, podrdzewiała Fumka wyciągnięta ze stodoły tak jak Ją ostatni użytkownik kilkadziesiąt lat nazad zostawił jest "remontowana" w przytoczone wcześniej sposoby. Dla mnie powinna - jeśli ma się o własnych siłach poruszać - być całkowicie rozebrana, umyta, zabezpieczona przed dalszym korodowaniem, a mechanicznie usprawniona ale pozostawiona możliwie maksymalna ilość części z tego egzemplarza. Ale tylko jak ma kiedyś jeździć, bo jeśli nie to ...
Co do wykonywania "remątów" przez "specjalistyczne" firmy.
Remont / odbudowa / naprawa błotnika od WFM - Junaka - WLA przebiega w sposób dokładnie taki sam. Znaczy powinna.
Znaczy oczyszczenie - uzupełnienie ubytków - przygotowanie do malowania - malowanie
Różnice mogą być TYLKO w zależności od powierzchni danego błotnika, od użytych materiałów.
Czy różni się czymś wykonanie łatki o powierzchni 10 ccm w błotniku Junaka czy Komarka ? NIE
Owszem, różni się ilość i cena lakieru na błotnik Motorynki i HaDeka.
Ale zrobienie łatki na odpierdol i tu i tam jest fuszerką, "podpis" lakiernika i tu i tam jest fuszerką, wmontowanie "oryginalnej śrupki M8" z cechą nabitą na łbie "5,5" do HD razi zdecydowanie bardziej niż w Motorynce, ale nadal jest fuszerką.
Jak coś się robi to powinno robić się dobrze, a co najmniej poprawnie.
Tylko że "klyent" na ogół jest lejeń i trzeba go kroić jak się da, bo " panie , wiesz pan ile tera błotnik Junaka na allegro kosztuje ????"
Reasumując ten przydługi wpis, każdy orze jak może, a Ci, którzy "siedzą" mocno w temacie powinni zachować daleko posuniętą "czujność klasową" i dawać "odpór"
Wink
Pozdr
K54
Warszawa, warstacik, części, holowanie Smile
 
www.yalo.eu
Tomek Sz
Wracając do tematu, pan Kawałek przedstawił otwarcie sprawę choperów, w sposób ciekawy dzieli się wiedzą i jako człowiek, który związał życie z motocyklami, odcina od tego kupony. W internecie jest jeszcze dużo miejsca na filmy osób, które inaczej widzą sprawę. Wrzucając hasło Junak na YT, coraz więcej 125-tek...Co do jakości usług- każdy może ( i powinien) sam odrestaurować swojego wymarzonego Junaka, jak nie ma czasu, to trzeba się liczyć z grubym portfelem. Jak nie ma wiedzy, to długo cukierkiem nie pojeździ, bo: iskrownik, gaznik, pradnica... Jak chce postawić w salonie, to jego sprawa. Motocykla są dla ludzi, żeby cieszyły, woziły, raczej łączyły niż dzieliły...
 
Krzysztof54
Tomek Sz napisał(a):... Motocykla są dla ludzi, żeby cieszyły, woziły, raczej łączyły niż dzieliły...

I tego się trzymajmy. Junak łączy Grin na ogół Wink
Pozdr
K54
Warszawa, warstacik, części, holowanie Smile
 
www.yalo.eu
Junaktemple
Krzysztof54 napisał(a):

Tomek Sz napisał(a):... Motocykla są dla ludzi, żeby cieszyły, woziły, raczej łączyły niż dzieliły...

I tego się trzymajmy. Junak łączy Grin na ogół Wink
Pozdr

Po to m in. jest to forum, jak rowniez i po to zeby bomby prewencyjne lecialy gdy jest taka koniecznosc>:)
''słabość jest wielka, a siła jest niczym. W chwili narodzin człowiek jest słaby i wiotki, w chwili śmierci - twardy i sztywny. Gdy drzewo rośnie, jest delikatne i łamliwe, kiedy usycha i marnieje,umiera. Twardość i siła to towarzysze śmierci. Giętkość i słabość są przejawami życia. To, co zatwardziałe, nigdy nie wygrywa.''
Stalker, A. Tarkowsky
 
CZESIO1958
W Junaku siła i moc
A reszta to detal Pfft
 
Przejdź do forum:

12,669,582 unikalne wizyty

Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2019 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.