18 Października 2021 00:14
Losowa Fotka
Translator
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

busa80
11.10.2021 22:00
Witam Panowie zaczynam remont wózka sum potrzebuje info czego mi brakuje a mo?e ma kto? cos do sprzedania a mo?e do oddania > Wink

Suchy
06.10.2021 10:57
???????/??????? ?????? Dobrze ?e ja tak nie mam ?????????????

Tomek Sz
06.10.2021 10:17
Ja te? tak mam.

axlrose
05.10.2021 10:17
U mnie to samo na ró?nych przegl?darkach. Pyta?em admina Junaktemple co si? dzieje, ale na razie brak odpowiedzi.

marjew
04.10.2021 23:39
Tylko u mnie ca?e forum ma przestawione polskie litery na znaki zapytania?

Andrzej Antoniak
04.07.2021 16:31
Na allegro pojawi?y si? t?oki do Junaka, wystawia je Almot, dost?pne ró?ne nadwymiary, wystawili po kilkana?cie sztuk z ka?dego rozmiaru, ciekawe czy wznowienie produkcji czy jakie? wietrzenie magazyn

Awokado
19.06.2021 18:24
Witam Jako nowy Chcia?bym si? przywita? z wszystkimi mi?o?nikami dawnej motoryzacji. Na imi? mam Adam a tu wyst?puj? jako awokado. Moje lokum znajduje si? 15km od Bielsku-Bia?ej.Na stare lata zat?sk

Suchy
18.06.2021 20:30
No to 1,25, wa?ne ?e ,,zwyk?y", a nie drobny. Ja jestem humanista, na technice si? nie znam.

Archiwum shoutboksa
Language Switcher
Przetłumacz stronę

Zobacz temat
SFM Junak » Gara? Fabryczny » Elektryka .
 Drukuj temat
Wyprzedzenie zap?onu
zaprzegowiec
Bo 'generalnie' w Junaku jego 'pieta Achillesowa' jest zaplon : iskrownik z odsrodkowym przyspieszaczem zaplonu.
Junak by o wiele lepiej 'chodzil' - gdyby mial reczny przyspieszacz z dzwigienka na kierownicy lub inne ciezarki przyspieszacza - z 2-3 krotnie mocniejszymi sprezynkami.
Znajomi, ktorzy jezdzili dawniej Junakami - stosowali wlasnie w iskrownikach podwojne / druciane sprezynki lub sprezynki z 'blaszki - plaskowniczka' szerokosci 1,5 - 2mm i grubosci 0,5 - 0,7mm chyba, jak pamietam - dopiero z takimi sprezynkami ciezarkow przyspieszacza, ten 'junaczy iskrownik' dawal rade...
Bez takiej modyfikacji / wzmocnienia sprezynek przy ciezarkach - sytuacje ratuje jedynie zdobycie benzyny, do ktorej Junak byl skonstruowany - czyli 72 / 74 Oktany i tylko na takiej silnik bedzie prawidlowo pracowal, niestety...
Pozdrawiam.
Edytowane przez zaprzegowiec dnia 25.06.2021 12:53
 
Marcin
Jak bede mial czas to doloze iskrownikowi drugi pakiet sprezynek.
Mam orginalny nowy niemiecki przyspieszacz zaplonu plytke przerywacza z nowym przerywaczem i nowa krzywke wszytko nowe orginalne ale szkoda mi zakladac. Smile
Scrambler 350 --->530
 
Adam M
To wszystko przypomina mi opowiesci p. Zagloby z "Ogniem i Mieczem" drogi kolego zaprzegowiec. Smile Do tego pragne zauwazyc ze mocniejsze sprezynki to mniejsze rozchylenie ciezarkow i mniejsze a nie wieksze przyspieszenie zaplonu realizowane przez ten regulator, troche przeciwnie do twojej teorii.
W kazdym razie jak znajdziesz tego opowiadajacego o osiagach M72 i zrobicie rzeczywista probe szybkosci tego motocykla mierzona nie jego szybkosciomierzem a np GPSem i rzeczywiscie bedzie to ponad 140 km/godz to wykosztuje sie na butelke najlepszego wiskacza do kupienia tutaj ( i to taka litrowa ) i ci ja przesle na adres domowy. Musiscie tylko znalecz jakies nieczynne lotnisko bo po swoich doswiadczeniach jazdy Dnieprem z wozkiem w 2 osoby kiedy przy szybkosci okolo 100 kmgodz udalo sie "przeleciec" kilka skrzyzowan w ktore mielismy zamiar skrecic, nie polecam zadnych prob szybkosciowych na drodze publicznej.
 
zaprzegowiec
Podwojne sprezynki lub 2 razy grubsze - z bardzo 'prostego' powodu, poniewaz pojedyncze /fabryczne sa bardzo cienkie i wiotkie - skutkiem czego byly juz w latach 70-tych tak rozciagniete / 'sflaczale', ze najczesciej rozchylaly sie maksymalnie juz na 'wolnych obrotach', dlatego kto wiedzial o tym - zakladal po dwie na kazdy ciezarek...
Takiego Junaka ze 'sflaczalymi' sprezynkami w przyspieszaczu - najczesciej bardzo trudno sie uruchamialo, bo potrafily sie maksymalnie / samoczynnie przyspieszac 'do konca zakresu' nawet przy 'kopaniu / zapalaniu silnika' - dlatego czesto Junaki 'odkopywaly' nawet na 'niebieskiej 78', to samo dotyczylo tez AWO - Simsonow, z tymi samymi iskrownikami.
Co zas sie tyczy tego 'goscia od M 72', to troche sie 'przechwalal', ale w normie i mowil np., ze : 'jego M 72 sa znane w calej Europie i 95% silnikow remontuje z 'Zachodu'...To pewnie tez ktos go zna z roznych 'forum-ow'...
Zreszta, co tu gadac 'po proznicy' - jak Znajomy mial cala piwnice i korytarze piwniczne Junakow [ cos 25/ 26 sztuk ] w latach 80-tych, to w 95% z nich, w iskrownikach - ciezarki 'lataly luzno' calkowice, a sprezynki przy nich byly polamane / albo rozciagniete 'na max-a' przez te ciezarki - przez co taki Junak 'kosztowal : flaszke / litra' maksymalnie...
Pozdrawiam.
 
adam_r100gs
No OK, skoro zatem problem spr??ynek jest tak oczywisty i powszechny, nie znalaz? kto? ju? do tej pory zamiennika od innego motocykla/uk?adu zap?onowego? Przecie? to a? si? prosi zrobi? taki wnik w platyny powszechnie dost?pne na rynku.
 
Janek Z
Jest jeszcze ciekawiej Smile
Je?li nie myl? osoby to K. Nog?y (znany w kr?gach junaczych mechanik motocyklowy) twierdzi, ?e Junak du?o lepiej pracuje na iskrowniku, gdy ka?dy ci??arek ma jedn? spr??ynk?. W takim przypadku regulator ma wcze?niej rozpocz?? przyspieszanie zap?onu. Nie sprawdza?em.
 
Tomek Sz
Z ca?ym szacunkiem dla klasycznej, niezawodnej konstrukcji iskrownika, te spr??ynki w opcji strunowej to pora?ka. Co jaki? czas si? urywaj?, i pytanie czy dost?pne u dorabiaczy wykonywane s? z materia?u o sta?ych parametrach, czy spr?zynka spr??ynce równa. Mo?e jest jaki? kosmiczny drucik co by da? rad? i trzyma? parametry? Ja takiego nie znalaz?em. Nie wydaje mi si? jest tu do utrzymania jaka? konkretna charakterystyka. Dlatego z ciekawo?ci zamontowa?em modu? elektroniczny o którym pisa?em wcze?niej. Niestety proza ?ycia, jeszcze nie oblatane, aczkolwiek gada.
 
Marcin
Janek Z napisa?(a):

Jest jeszcze ciekawiej Smile
Je?li nie myl? osoby to K. Nog?y (znany w kr?gach junaczych mechanik motocyklowy) twierdzi, ?e Junak du?o lepiej pracuje na iskrowniku, gdy ka?dy ci??arek ma jedn? spr??ynk?. W takim przypadku regulator ma wcze?niej rozpocz?? przyspieszanie zap?onu. Nie sprawdza?em.


Moj iskrownik ma po jednej sprezynce. Ale nie potrafie powiedziec czy jest lepiej czy nie poniewaz mam kilka modow.
Ale jedno moge powiedziec. Na obroty idzie jak zly.
Scrambler 350 --->530
 
Tomek Sz
A co si? dzieje jak masz powiedzmy ko?o 2,5 tys., obci??ony silnik i maksymalne przy?pieszenie iskrownika? Korba zdrowo dostaje.
 
zaprzegowiec
Witam, raczej nie z t? 'korba', bo ci?gle trzeba pami?ta?, ?e Junak M 07 - by? skonstruowany na 72/74 Oktany i dzisiejsze '95' - to dla silnika wr?cz 'wyczynowy kosmos'...
W tzw.'ruskich dolniakach 750'- dzisiejsza '95-tka' spala si? tak wolno, ?e si?ga a? do otwarcia zaworów wydechowych - bo maj? tylko regulacje przyspieszenia max do 78 Oktan...
W Junaku jest troch? lepiej, ale i tak spalanie w cylindrze mo?e si?ga? do po?owy suwu pracy, przy standardowym sprezaniu' 7 : 1...Wszak dzi? paliwo ma a? o 20 - 22 Okt.' za duzo' dla Junaka M 07...
Pozdrawiam.

Po??czony z 29.06.2021 16:10:
Jeszcze przyk?ad NSU'Kalosz TS 500/600'- fabrycznie by? przed wojna na bardzo 'wybuchowa' benzyn? 60 Okt., bo maj? stopie? spr??ania 4,5 : 1, a taka benzyna by?a dost?pna tylko jeszcze na pocz?tku lat 60-tych (do 'dolniakow'Wink jeszcze ja produkowali. Pozniej, ?eby je?dzi? na 78 Okt., która jedynie si? osta?a na rynku do 'starych silnikow' - w?a?ciciele 'Kaloszy NSU 501/601'- usuwali ko?eczki pod krzywka iskrownika, które ogranicza?y jej ruch do kilkunastu stopni (na 60 Oktanowej), ?eby mo?na by?o stosowa? 'niebieska 78 Okt.' i w ogóle jeszcze je?dzi? - przyspieszaj?c do niej odpowiednio zap?on, bo bez takiej modyfikacji krzywki 'Kalosze' mia?y zaledwie po?ow? mocy z instrukcji, bo ju? t? 78 Okt. potrafila si? spala? a? do uchylenia zaworu wydechowego...
Edytowane przez zaprzegowiec dnia 29.06.2021 16:10
 
Marcin
A gdyby tak obni?y? liczb? oktanowa benzyny? S?ysza?em ze sporo mocy dodaje mix benzyny ze spirytusem?
Z moich obserwacji wynika ze Junak i stare benzynowe silniki lepiej chodz? na zwietrzalej benzynie Smile
Scrambler 350 --->530
 
sziszin
https://pl.stuklo...nzina.html
 
zaprzegowiec
Witam, przy niezmienionym punkcie / nieprzyspieszonym zaplonie do dzisiejszego paliwa - spala sie ono tak powoli, ze az do polowy suwu pracy najczesciej [ w silnikach OHV, ale sprezonych 6 - 7 : 1 ], natomiast w 'dolniakach SV' , np. w M 72 / K - 750 - dzisiejsza '95-tka' potrafi 'walic ogniem' z rury wydechowej nawet, bo cykl spalania trwa w 'dolniakach' jeszcze w kolankach wydechowych...Moze uda mi sie zamiescic 'szkice - piktogramy' z przeszlosci...
https://www.nsu-r...;start=140
Pozdrawiam.
 
Przejdź do forum:

15,924,859 unikalne wizyty

Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2021 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.