Zobacz temat
Strona 2 z 2: 12
|
Gaźnik Amal276/014R
|
|
kriskr |
Dodany dnia 24.01.2017 14:13
|
![]() U¿ytkownik Postów: 467 Data rejestracji: 11.07.2012 |
A jak koresponduje wspolczesne oznaczenie 1065 AmalCarb z oznaczeniem z Needle Jet STD wg spare part list 1940 to 1954? PociÄ…gniesz dalej korespondencjÄ™?
kkr
nulla dies sine linea |
|
|
duell99 |
Dodany dnia 24.01.2017 15:49
|
![]() U¿ytkownik Postów: 1350 Data rejestracji: 28.07.2011 |
kriskr napisał(a): A jak koresponduje wspolczesne oznaczenie 1065 AmalCarb z oznaczeniem z Needle Jet STD wg spare part list 1940 to 1954? Pociągniesz dalej korespondencję? tak bedę dalej drążył |
|
|
Adam M |
Dodany dnia 24.01.2017 17:24
|
![]() U¿ytkownik Postów: 1234 Data rejestracji: 08.02.2010 |
1065 wyglada mi na dysze bliska oznaczeniu 106 z Concentric, ktore jest prawie standartowa dysza rozpylacza / iglicy ( needle jet ). w wiekszosci brytyjskich motocykli. Tak ze wydaje mi sie ze bedzie ona bliska / identyczna ze standartowa. Ale zapytac zawsze mozna. |
|
|
duell99 |
Dodany dnia 30.01.2017 13:26
|
![]() U¿ytkownik Postów: 1350 Data rejestracji: 28.07.2011 |
korespondencja z amalami : The throttle needle is 6/065. 1065 was the standard jet size and is the original size of jet used in the 276/014R. Amal changed the standard size to 106 later. |
|
|
Adam M |
Dodany dnia 30.01.2017 14:31
|
![]() U¿ytkownik Postów: 1234 Data rejestracji: 08.02.2010 |
Czyli potwierdzili to co napisalem. "1065 byla standartowa dysza i oryginalem dla gaznika 276 / 014R. Amal zmienil standartowy rozmiar do 106 pozniej." |
|
|
skuterJet |
Dodany dnia 01.02.2017 23:39
|
![]() U¿ytkownik Postów: 5 Data rejestracji: 31.01.2017 |
Wertowałem ten temat więc się podzielę swoją wiedzą. Amal 276/014R w oryginale ma przepustnicę 6/4, dyszę 140, pozostałe podzespoły np: rozpylacz tylko z napisem amal. Części w Anglii można zamówić: dysza 4/042-140, iglica 6/065, rozpylacz 4/061-106(nie wygląda jak oryginał). Sprężyny są w ocynku a oryginał miedziany, ze śrubkami różnie część jest wierna oryginałowi. |
|
|
yoseff |
Dodany dnia 18.08.2022 17:54
|
![]() U¿ytkownik Postów: 9 Data rejestracji: 05.12.2011 |
Hej . Takie pytanko na szybko czy w wczesnych M07 byly stosowane wlasnie te gazniki AMAL 276/014R ? na stronie Jacota jest 276/117 i nie ma nic o 014R , z drugiej strony nigdy nie spotkalem sie z 117 . pozdrawiam Dominik |
|
|
kriskr |
Dodany dnia 19.08.2022 06:24
|
![]() U¿ytkownik Postów: 467 Data rejestracji: 11.07.2012 |
Nigdy w rekach nie mialem amala, ale z tego co kiedys drazylem, ale na szybko niewiele pamietam. To albo 117 byl jakas specjalna konfiguracja nie ujeta w ogolnym katalogu, albo... 014R ma pochylona komore plywakowa akuratnio tak jak S03 tego potrzebuje kkr
nulla dies sine linea |
|
|
Adam M |
Dodany dnia 19.08.2022 15:20
|
![]() U¿ytkownik Postów: 1234 Data rejestracji: 08.02.2010 |
Widzialem M07 zarowno z wczesniejszym gaznikiem 276 / 014 jak z pozniejszym troche Monoblock. Chce w tym temacie zamiescic jeszcze post skopiowany z Britbikes gdzie niezyjacy juz znajomy zadal sobie trud odpowiedzi na moje pytanie o te gazniki: "Adam, the numbers you list are referred to as Mixing Chamber Body Numbers by AMAL. This is because with the remote float series of carbs one body could be used in multiple applications depending upon which float chamber, jet block, etc. it was mated with. Your first one, 276/014R, specifications are: Internal Bore 1", Centerline of Body to Face of Flange 1 1/2", Flange Centers 2", Dia. of Bolt Holes 11/32", Dia. at Engine End 1" When that body was used on the Ariel KH Red Hunter from 46-49 and paired with a 1DU float chamber it was given a Carb Type Number of 276DE/1DU which designates the complete assembly. The same Red Hunter from 50-54 used that body but had a 1C float chamber becoming a 276EG/1C. Other bikes 276/014R came on include: Ariel 500cc twin 53-54, BSA: B30 40-45 M20 40-54 C12 49, Panther 350cc ohv "Stroud" 53-54, Triumph 350cc 3HW 40-45, FN 350ohv 450ohv 450sv 50-52 276/024R 1 1/16", 1 1/2", 2", 11/32", 1 1/16" BSA: M21 46-54 Gillet 500ohv 46 276/117R 1", 2", 2", 11/32", 1" This ones an oddball, the only application I could find listed was for a Belgian made 600cc Sarolea twin 53-55" |
|
|
yoseff |
Dodany dnia 19.08.2022 18:28
|
![]() U¿ytkownik Postów: 9 Data rejestracji: 05.12.2011 |
Hej Adam . W?a?nie znalaz?em ten watek na britbike.com Czy mo?na wnioskowa? ze w Junaku byly 276/014 a nie 276/117 ? Ja nigdy 117 nie widzia?em natomiast 014R byl relatywnie powszechnym i sprawdzonym ga?nikiem wiec pewnie tego tez u?yli . Wiec sk?d sie wzi??oby 117 ? Moze kto? pope?ni? b??d i wszyscy dubluj? ? Ja zastanawiam sie na kupieniem tego AMALA do mojej siódemki , co prawda teraz mam concentrica i on fajnie chodzi ale jednak siódemka na fajnie wygl?da na Pre-monoblocku . https://allegro.p...493013535# Pozdrawiam Dominik |
|
|
kriskr |
Dodany dnia 20.08.2022 06:20
|
![]() U¿ytkownik Postów: 467 Data rejestracji: 11.07.2012 |
Ladny ![]() W katalogu amala z epoki nie wystepuje (mi nie uda?o sie znalezc) krocca od strony filtra powietrza. Cala reszte czesci chyba mozna dokupic z wspolczesnej produkcji. Co do 117 prawdopodobnie epokowy chochlik drukarski, ale wcale tez bym nie wykluczal jakiejs wersji sportowej/rajdowej, ktora nie byla ujeta katalogowo. Mogla byc podobna sytuacja jak z czeskim Jikovem. Po??czony z 20.08.2022 06:28: Robilem kiedys zestawienie czesci takiego gaznika. Niestety nie na podstawie zywego organizmu tylko w oparciu o literature. Karol chyba cos zamawial do swojej siodemki. Moze kiedys powstanie uczciwa plansza na wzor tej https://junak.org...pogladowe/ Po??czony z 20.08.2022 06:47: To troche nie ten kaliber aby wypozyczyc/kupic dawce geometrii Edytowane przez kriskr dnia 20.08.2022 06:47 kkr
nulla dies sine linea |
|
|
Adam M |
Dodany dnia 30.08.2022 21:11
|
![]() U¿ytkownik Postów: 1234 Data rejestracji: 08.02.2010 |
Uwazam ze w tamtych czasch zarowno popelnienie bledu w druku, jak przypuszczenie ze zarowno 117 jak R14 moglo sie w Junaku pojawic sa calkowicie mozliwe. W latach 50 tych import angielskich motocykli i czesci do nich byl zupelnie pokazny ( choc glownie dotyczyl klubow sportowych ) i rozne gazniki mogl sie trafic przy okazji jako ze brytyjscy dostawcy czesci tez nie grzeszyli odpowiedzialnoscia i jesli nie mieli wymaganego gaznika pod reka to spokojnie mogli przyslac podobny. |
|
Strona 2 z 2: 12
Przejd¼ do forum: |