04 Padziernika 2023 17:54
Translator
Logowanie
Nazwa uytkownika

Haso



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj si

Nie moesz si zalogowa?
Popro o nowe haso
Shoutbox
Musisz zalogowa si, aby mc doda wiadomo.

Mieszko
03.06.2023 05:57
Cze?? Przy ga?niku AMAL 376 przystosowanego do junaka m10 jakie s? specyfikacje Dysza g?ówna i wolnych obrotów ????

Tomek Sz
26.03.2023 09:38
Najpewniej w Mikronku.

Suchy
02.03.2023 14:45
Czy wie kto? gdzie mo?na kupi? wa?ek startera?

adam_r100gs
15.02.2023 19:22
kondzio, ale na takie pytanie to Ci odpowie fachura od szlifów - czy cylinder wyda i na który szlif. A cz??ci jest na rynku zatrz?sienie, tylko niech koledzy polec? producentów i czego unika?.

kondzio
11.02.2023 11:02
witam chcialbym sie dowiedziec planuje remont silnika junak m10 jakies namiary sklepu gdzie moge kupic czesci? na co trzeba zwazyc uwage czy lepiej jest kupic nowy cylinder z tlokiem czy zrobic szli

zdzicho
04.02.2023 07:24
Zale?y z których roczników ramy

zbyszek
29.01.2023 20:07
Witam mam pytanie czy junak rama M7 m10 ró?ni? si? od siebie

Suchy
30.11.2022 19:28
Ma kto? ,,Automobilist?" 11/2018? Pomo?ecie jednym artyku?em?

Archiwum shoutboksa
Language Switcher
Przetumacz stron

Zobacz temat
SFM Junak » Garaż Fabryczny » Silnik .
 Drukuj temat
Gaźnik Amal276/014R
kriskr
A jak koresponduje wspolczesne oznaczenie 1065 AmalCarb z oznaczeniem z Needle Jet STD wg spare part list 1940 to 1954? Pociągniesz dalej korespondencję?
kkr

nulla dies sine linea
 
duell99
kriskr napisał(a):

A jak koresponduje wspolczesne oznaczenie 1065 AmalCarb z oznaczeniem z Needle Jet STD wg spare part list 1940 to 1954? Pociągniesz dalej korespondencję?



tak bedę dalej drążył
 
https://www.facebook.com/search/top?q=junak350%20j
Adam M
1065 wyglada mi na dysze bliska oznaczeniu 106 z Concentric, ktore jest prawie standartowa dysza rozpylacza / iglicy ( needle jet ). w wiekszosci brytyjskich motocykli.
Tak ze wydaje mi sie ze bedzie ona bliska / identyczna ze standartowa.
Ale zapytac zawsze mozna.
 
duell99
korespondencja z amalami :


The throttle needle is 6/065.

1065 was the standard jet size and is the original size of jet used in the 276/014R. Amal changed the standard size to 106 later.
 
https://www.facebook.com/search/top?q=junak350%20j
Adam M
Czyli potwierdzili to co napisalem.
"1065 byla standartowa dysza i oryginalem dla gaznika 276 / 014R.
Amal zmienil standartowy rozmiar do 106 pozniej."
 
skuterJet
Wertowałem ten temat więc się podzielę swoją wiedzą. Amal 276/014R w oryginale ma przepustnicę 6/4, dyszę 140, pozostałe podzespoły np: rozpylacz tylko z napisem amal. Części w Anglii można zamówić: dysza 4/042-140, iglica 6/065, rozpylacz 4/061-106(nie wygląda jak oryginał). Sprężyny są w ocynku a oryginał miedziany, ze śrubkami różnie część jest wierna oryginałowi.
 
yoseff
Hej . Takie pytanko na szybko czy w wczesnych M07 byly stosowane wlasnie te gazniki AMAL 276/014R ? na stronie Jacota jest 276/117 i nie ma nic o 014R , z drugiej strony nigdy nie spotkalem sie z 117 .

pozdrawiam

Dominik
 
kriskr
Nigdy w rekach nie mialem amala, ale z tego co kiedys drazylem, ale na szybko niewiele pamietam. To albo 117 byl jakas specjalna konfiguracja nie ujeta w ogolnym katalogu, albo...

014R ma pochylona komore plywakowa akuratnio tak jak S03 tego potrzebuje
kkr

nulla dies sine linea
 
Adam M
Widzialem M07 zarowno z wczesniejszym gaznikiem 276 / 014 jak z pozniejszym troche Monoblock. Chce w tym temacie zamiescic jeszcze post skopiowany z Britbikes gdzie niezyjacy juz znajomy zadal sobie trud odpowiedzi na moje pytanie o te gazniki:
"Adam, the numbers you list are referred to as Mixing Chamber Body Numbers by AMAL. This is because with the remote float series of carbs one body could be used in multiple applications depending upon which float chamber, jet block, etc. it was mated with.

Your first one, 276/014R, specifications are: Internal Bore 1", Centerline of Body to Face of Flange 1 1/2", Flange Centers 2", Dia. of Bolt Holes 11/32", Dia. at Engine End 1"

When that body was used on the Ariel KH Red Hunter from 46-49 and paired with a 1DU float chamber it was given a Carb Type Number of 276DE/1DU which designates the complete assembly. The same Red Hunter from 50-54 used that body but had a 1C float chamber becoming a 276EG/1C.

Other bikes 276/014R came on include: Ariel 500cc twin 53-54, BSA: B30 40-45 M20 40-54 C12 49, Panther 350cc ohv "Stroud" 53-54, Triumph 350cc 3HW 40-45, FN 350ohv 450ohv 450sv 50-52

276/024R 1 1/16", 1 1/2", 2", 11/32", 1 1/16"
BSA: M21 46-54
Gillet 500ohv 46

276/117R 1", 2", 2", 11/32", 1"
This ones an oddball, the only application I could find listed was for a Belgian made 600cc Sarolea twin 53-55"
 
yoseff
Hej Adam .

W?a?nie znalaz?em ten watek na britbike.com

Czy mo?na wnioskowa? ze w Junaku byly 276/014 a nie 276/117 ?

Ja nigdy 117 nie widzia?em natomiast 014R byl relatywnie powszechnym i sprawdzonym ga?nikiem wiec pewnie tego tez u?yli . Wiec sk?d sie wzi??oby 117 ? Moze kto? pope?ni? b??d i wszyscy dubluj? ?

Ja zastanawiam sie na kupieniem tego AMALA do mojej siódemki , co prawda teraz mam concentrica i on fajnie chodzi ale jednak siódemka na fajnie wygl?da na Pre-monoblocku .

https://allegro.p...493013535#

Pozdrawiam

Dominik
 
kriskr
Ladny Smile
W katalogu amala z epoki nie wystepuje (mi nie uda?o sie znalezc) krocca od strony filtra powietrza.
Cala reszte czesci chyba mozna dokupic z wspolczesnej produkcji.

Co do 117 prawdopodobnie epokowy chochlik drukarski, ale wcale tez bym nie wykluczal jakiejs wersji sportowej/rajdowej, ktora nie byla ujeta katalogowo.
Mogla byc podobna sytuacja jak z czeskim Jikovem.

Po??czony z 20.08.2022 06:28:
Robilem kiedys zestawienie czesci takiego gaznika. Niestety nie na podstawie zywego organizmu tylko w oparciu o literature.
Karol chyba cos zamawial do swojej siodemki.

Moze kiedys powstanie uczciwa plansza na wzor tej
https://junak.org...pogladowe/

Po??czony z 20.08.2022 06:47:
To troche nie ten kaliber aby wypozyczyc/kupic dawce geometrii
Edytowane przez kriskr dnia 20.08.2022 06:47
kkr

nulla dies sine linea
 
Adam M
Uwazam ze w tamtych czasch zarowno popelnienie bledu w druku, jak przypuszczenie ze zarowno 117 jak R14 moglo sie w Junaku pojawic sa calkowicie mozliwe. W latach 50 tych import angielskich motocykli i czesci do nich byl zupelnie pokazny ( choc glownie dotyczyl klubow sportowych ) i rozne gazniki mogl sie trafic przy okazji jako ze brytyjscy dostawcy czesci tez nie grzeszyli odpowiedzialnoscia i jesli nie mieli wymaganego gaznika pod reka to spokojnie mogli przyslac podobny.
 
Przejd do forum:

18,776,263 unikalne wizyty

Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2023 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.