27 June 2019 05:08
Losowa Fotka
Translator
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Adam M
24.06.2019 15:06
To tlumaczy wszystko.

CZESIO1958
24.06.2019 09:39
A dlatego że mam dostęp do takiego oleju Pfft

Adam M
24.06.2019 02:44
Dlaczego Czesiu, chyba nie ze wzgledu na katalizator spalin ? Smile Podpowiedz Zbyszka jest dobra.

CZESIO1958
13.06.2019 21:00
15 w30

zbyszek
13.06.2019 20:37
20x50 ?

CZESIO1958
13.06.2019 20:34
Ja wlałem mineralny Pfft I jestem zadowolony

zbyszek
13.06.2019 20:26
Jaki olej wlać do silnika i skrzyni biegów silnik po kapitalce

kupiec
30.05.2019 21:34
Witam,szukam kogoś kto ogarnie iskrownik najlepiej wysyłkowo

Archiwum shoutboksa
Language Switcher
Przetłumacz stronę

Zobacz temat
SFM Junak » Garaż Tuningu » Silnik
 Drukuj temat
Nowy współczesny gaźnik do 350
tublasek
Dotarł dziś do mnie Amal 376. Dysza główna 180 (taka wg strony junak.riders.pl była montowana w junakach). Zmieniłem jedynie dyszą wolnych obrotów na 45. Odpalił ładnie i ładnie przechodził z wolnych na wysokie obroty. Jazdy testowej nie udało mi się zrobić ale jestem pozytywnie nastawiony. Widać więc, że pegaz jest bardzo dobry ale jak jest dobrze uszczelniony. Jak chcemy mieć dobrze zrobiony gaźnik to lepiej do Styby oddać zamiast Puszczykowa. A jazdy nie odbyłem bo wymiana oleju i deszcz padał. Jak już rozebrałem to zauważyłem, że mi obróciło tulejkę na kole podwójnym i już za szybko nie pojeżdżę.
 
www.junakscrambler.pl
Marcin
U mnie było słychać piski z rozrządu przy jeździe na 1 biegu z minimalnymi obrotami z jakimi mógł pracować silnik przejechałem tak z 300 metrów nagle zaczęło coś popiskiwac przegazowalem i się uspokoiło ale teraz musze zdjąć dekiel od rozrządu w celu regulacji automatu zmiany biegów. Mam nadzieje ze nie obrucilo mi tulejki olej man czysty jak na junaka. https://drive.goo...p=drivesdk ja popełniłem taki oto gaźnik w Junaku i sobie chwale. Silnik pali super zimny czy ciepły. I zapi..... Smile
Scrambler 616 .349
 
tublasek
Fajny ten gaźnik tylko trochę kosmicznySmile
 
www.junakscrambler.pl
WloJunak
tublasek napisał(a):

Dotarł dziś do mnie Amal 376...


A skąd go zamawiałeś z angielskiej strony czy z polskiej ? i ile ciebie kosztował ? Ja też napaliłem się na tego 376 ale kusi mnie concentric premium o którym wspominał Adam.
 
Adam M
tublasek napisał(a):

Widać więc, że pegaz jest bardzo dobry ale jak jest dobrze uszczelniony. Jak chcemy mieć dobrze zrobiony gaźnik to lepiej do Styby oddać zamiast Puszczykowa. .


Cos te tulejki sie czesto lubia obrocic, moze bezpieczniej miec tam wiekszy luz miedzy walkiem a tulejka.
Pegaz byl bardzo dobrym gaznikiem gdy byl nowy lub malo uzywany, bo to wlasnie nieprawidlowe uzywanie prowadzilo do za mocnego dokrecania do kolektora ssacego, za mocne dokrecanie komory plywakowej, a wybijanie korpusu wewnerznego na zimno w celu "naprawy gaznika" rozwalalo go kompletnie.
W mojej ocenie nie byl gorszy od owczesnie produkowanych Amali, czy Bingow choc te ostatnie byly chyba dokladniej wykonane.
Wszystkie gazniki z tego okresu cierpialy na te same dolegliwosci, z ktorych glowna byla sklonnosc do deformacji calego korpusu pod wplywem za mocnego dokrecania srub mocujacych i sklonnosc do gallingu ( ciagniecia materialu ) miedzy przepusnica i korpusem co prowadzilo do dosc szybkiego zuzycia przepustnicy, powiekszenia jej luzu w korpusie i przedostawania sie tam lewego powietrza.
To powodowalo niemoznosc ustawienia wolnych obrotow w zuzytym gazniku.
Poprawione zostalo to w japonskich gaznikach Mikuni ( ktore zaczely od wspolpracy z Amalem ) w ktorych mamy chromowane przepustnice, a potem kolejni wlasciciele marki Amal poprawiali nastepne slabe punkty w serii Concetric Premium
Mozna je wymienic :
- nietonace plywaki,
- zaworek plywakowy ze stozkiem pokryty vitonem, oryginalnie plastikowy, obecnie aluminiowy lub mosiezny,
- anodowana przepustnica niepowodujaca gallingu,
- wymienna wykrecana dysza powietrzna wolnych obrotow, pozwalajaca zarowno zmienic jej srednice jak latwo oczyscic caly uklad wolnych obrotow. Oryginalny Concentric mial wprasowana tulejke jako dysze wolnych, umieszczona geboko w kanale i malo dostepna.

Wszystkie obecnie produkowane gazniki Amal maja z tego tylko dobry zaworek komory plywakowej, nietonacy plywak jak i przepustnice mozna sobie dokupic. Wersja 376, jak i Monoblock maja wkrecane dysze wolnych, tak ze nie ma z tym problemow. Kupujac taki gaznik, szczegolnie Concentric trzeba koniecznie zaznaczyc ze jest do motocykla 4 suwowego, te do 2 suwow sa bardzo rozne wewnetrznie.
 
tublasek
WloJunak napisał(a):

tublasek napisał(a):

Dotarł dziś do mnie Amal 376...


A skąd go zamawiałeś z angielskiej strony czy z polskiej ? i ile ciebie kosztował ? Ja też napaliłem się na tego 376 ale kusi mnie concentric premium o którym wspominał Adam.


Ja ze strony burlena ale już wiem, że z Light speed team jest 100 zł taniej.

Połączony z 20.08.2017 21:19:
Adam M napisał(a):

tublasek napisał(a):

Widać więc, że pegaz jest bardzo dobry ale jak jest dobrze uszczelniony. Jak chcemy mieć dobrze zrobiony gaźnik to lepiej do Styby oddać zamiast Puszczykowa. .


Cos te tulejki sie czesto lubia obrocic, moze bezpieczniej miec tam wiekszy luz miedzy walkiem a tulejka.
Pegaz byl bardzo dobrym gaznikiem gdy byl nowy lub malo uzywany, bo to wlasnie nieprawidlowe uzywanie prowadzilo do za mocnego dokrecania do kolektora ssacego, za mocne dokrecanie komory plywakowej, a wybijanie korpusu wewnerznego na zimno w celu "naprawy gaznika" rozwalalo go kompletnie.
W mojej ocenie nie byl gorszy od owczesnie produkowanych Amali, czy Bingow choc te ostatnie byly chyba dokladniej wykonane.

W tym amalu jest taki oring, wydaje się uszczelniający. Może warto coś takiego zrobić w pegazie.
Edytowane przez tublasek dnia 20.08.2017 21:19
 
www.junakscrambler.pl
rafi555
tublasek napisał(a):
W tym amalu jest taki oring, wydaje się uszczelniający. Może warto coś takiego zrobić w pegazie.


A co z kwestją przewodnictwa ciepła? Ten gaźnik na samym oringu się zagotuje tam musi być normalna gruba podkładka bez żadnych cudów.
 
tublasek
rafi555 napisał(a):

tublasek napisał(a):
W tym amalu jest taki oring, wydaje się uszczelniający. Może warto coś takiego zrobić w pegazie.


A co z kwestją przewodnictwa ciepła? Ten gaźnik na samym oringu się zagotuje tam musi być normalna gruba podkładka bez żadnych cudów.

Uszczelka jest. Ten oring jest dodatkowo.
 
www.junakscrambler.pl
Adam M
Podkladka moze byc zalozona na kolektor ssacy, na to gaznik z oringiem.
 
rafi555
można i tak, Smile ale po co kombinować jak fabryczne rozwiązanie działa ? jazda
 
Junaktemple
rafi555 napisał(a):

można i tak, Smile ale po co kombinować jak fabryczne rozwiązanie działa ? jazda

Zeby nie deformowac przylgni gardzieli dociagajac nakretki jak czolgistaWink
Junaktemple
''słabość jest wielka, a siła jest niczym. W chwili narodzin człowiek jest słaby i wiotki, w chwili śmierci - twardy i sztywny. Gdy drzewo rośnie, jest delikatne i łamliwe, kiedy usycha i marnieje,umiera. Twardość i siła to towarzysze śmierci. Giętkość i słabość są przejawami życia. To, co zatwardziałe, nigdy nie wygrywa.''
Stalker, A. Tarkowsky
 
ropsonn
Jestem posiadaczem janka z gaznikiem amal 930 ,jeżdżę na nim od zeszlego roku i jest dobrze
 
rafi555
Junaktemple, rozumiem, ale jak uszczelka jest twarda. Ja zakładam z korka, mięciutka a gruba, lewego nie łapie.
 
Junaktemple
rafi555 napisał(a):

Junaktemple, rozumiem, ale jak uszczelka jest twarda. Ja zakładam z korka, mięciutka a gruba, lewego nie łapie.

Amal. Tam nie przewidziano korka...
Junaktemple
''słabość jest wielka, a siła jest niczym. W chwili narodzin człowiek jest słaby i wiotki, w chwili śmierci - twardy i sztywny. Gdy drzewo rośnie, jest delikatne i łamliwe, kiedy usycha i marnieje,umiera. Twardość i siła to towarzysze śmierci. Giętkość i słabość są przejawami życia. To, co zatwardziałe, nigdy nie wygrywa.''
Stalker, A. Tarkowsky
 
adam_r100gs
Nie wdając się w detale, kopię za innymi rzeczami ale może tu dla siebie znajda wiedzę ci, którzy są zdesperowani dopaść nowy, zdatny do Junaka gaźnik.

http://www.thisol.../amal.html
 
Przejdź do forum:

12,467,690 unikalne wizyty

Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2019 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.