23 Wrzenia 2023 22:48
Translator
Logowanie
Nazwa uytkownika

Haso



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj si

Nie moesz si zalogowa?
Popro o nowe haso
Shoutbox
Musisz zalogowa si, aby mc doda wiadomo.

Mieszko
03.06.2023 05:57
Cze?? Przy ga?niku AMAL 376 przystosowanego do junaka m10 jakie s? specyfikacje Dysza g?ówna i wolnych obrotów ????

Tomek Sz
26.03.2023 09:38
Najpewniej w Mikronku.

Suchy
02.03.2023 14:45
Czy wie kto? gdzie mo?na kupi? wa?ek startera?

adam_r100gs
15.02.2023 19:22
kondzio, ale na takie pytanie to Ci odpowie fachura od szlifów - czy cylinder wyda i na który szlif. A cz??ci jest na rynku zatrz?sienie, tylko niech koledzy polec? producentów i czego unika?.

kondzio
11.02.2023 11:02
witam chcialbym sie dowiedziec planuje remont silnika junak m10 jakies namiary sklepu gdzie moge kupic czesci? na co trzeba zwazyc uwage czy lepiej jest kupic nowy cylinder z tlokiem czy zrobic szli

zdzicho
04.02.2023 07:24
Zale?y z których roczników ramy

zbyszek
29.01.2023 20:07
Witam mam pytanie czy junak rama M7 m10 ró?ni? si? od siebie

Suchy
30.11.2022 19:28
Ma kto? ,,Automobilist?" 11/2018? Pomo?ecie jednym artyku?em?

Archiwum shoutboksa
Language Switcher
Przetumacz stron

Zobacz temat
SFM Junak » Garaż Tuningu » Silnik
 Drukuj temat
Pompa oleju
Stary
Tak, te do Ursusów widziałem, ale skala do 10 lub 6 barów może być za duża.

Znalazłem dwa małe 40mm do współpracy z olejem - "biere" Smile
http://allegro.pl...20452.html
http://allegro.pl...68404.html
Fabryka Junaków
Zapraszamy na http://www.fabryk...
 
Tomek Sz
Z którego miejsca magistrali będziesz mierzył?
 
MarcinT
Damian napisał(a):

Stanowisko Smile :
https://get.googl...JlsrM72FiP

Nie ma obrotomierza ale tak jak na filmiku jak dłużej przytrzymać to ciśnienie spokojnie zamyka manometr 2,5bara.
Pompa całkowicie nowa.


Stanowisko robi wrażenie, większe niż efektywność samej pompy!
Smile
Pozdrawiam
MarcinT
 
Marcin
Te małe manometry nie są odporne na wibracje. Ja mam już trzeci. Te od ciągników są odporniejsze.
Scrambler 350 --->530
 
Wulkan
Czesc,

Jesli manometr ma byc zamontowany na pracujacym silniku (wibracje), to zdecydowanie rekomneduje manometry z gilceryna.

Jeden z silnikow mam mocno "obczujnikowany" mamometrami, ale zauwazylem, ze ten akurat silnik ma problem z cisnieniem. Najprawdopodobniej z uwagi na niewielki przeplyw kanalu zasilajacego pompe na sekcji tloczacej na silnik.
Wystarczy fabryczny babol (o co latwo przy zastosowanej konstrukcji lacznika kanalow olejowych, tego zalewanego na wysokosci srodkowego mocowania silnika do ramy) i nie uzyskamy zadowalajacego cisnienia oleju na silniku. Co nie oznacza ze silnik nie bedzie dzialal poprawnie, moj dziala, a nie bede rozbebeszal dzialajacego silnika Smile.
Ten sam zestaw manometrow w innym silniku powodowal znaczny przyrost cisnienia oleju w ukladzie do okolo 0.5-0.6bara na dobrze rozgrzanym silniku na trasie przy okolo 4000obr/min mierzac przy osi dzwigienki zaworu wylotowego. Polsyntetyk 10W40.
W obecnym silniku na rozgrzanym oleju jest w tym punkcie blisko 0-0.1bara przy 4000obr/min...
Oba silniki mialy takie samo lozysko korbowe i w ten sam sposob uszczelniony kazdy z punktow odbioru oleju w sposob nie budzacy zastrzezen.
Wartosci podane powyzej sa dla pompy o wysokosci sekcji tloczacej na silniki 10mm, czyli tak zwanej ,,tjuningowej".
Takze niskie cisnienie oleju mierzone nawet w otworze kontrolnym w kapie silnika S03 moze byc spowodowane nie tyle nieszczelnosciami ukladu, co zwezonym przeplywem kanalu zasilajacego pompe, o co w wydaniu fabrycznym naprawde nietrudno.

Aha, w zimne poranki, nawet dla opisywanego wczesniej silnika z uposledzonym fabrycznie ukladem smarowania, manometr 1,0 bara, ktory uzywalem, z latwoscia zamykalo przy obrotach powyzej 2000. Czyli pod bolec z drugiej strony = 1,5 bara.
Olej polsyntetyk 10W40, dla oleju "bardziej gestego" taki efekt bylby pewnie odnotowywalny od odpowiednio wyzszych temperatur. Na zimnym silniku.
Pozdrawiam
Wulkan
 
Marcin
U mnie zimny silnik na oleju 20w 50 na wolnych obrotach ma 1,5 bara a po dodaniu gazu ciśnienie podnosi się do 4 bar .
Scrambler 350 --->530
 
Adam M
U mnie ma to samo cisnienie na super goracym oleju na wolnych.
Przy temperaturze zewnetrznej ok 15C, na tym samym goracym oleju trzyma cisnienie na wolnych ok 3 bar.
Co jest niezle, ale moj silnik ma czesc lozysk glownych na panewkach, to samo korbowodowe, wasze maja tylko lozyska toczne wiec cisnienie oleju nie ma specjalnie znaczenia - liczy sie ilosc przeplywajacego oleju.
 
Damian
Ja mam nową pompę (tę samą co na filmiku ze stanowiskiem) jedyne co sprawdzam to czy na ciepłym silniku jest olej na jednej ze śrub magistrali na głowicy. Jak jest tam to nie ma co się martwić. Najważniejsze w junaku jest to by układ miał fabryczne rozmiary kryz w punktach smarnych by nie dopuścić do sytuacji w której jeden punkt pobierze zbyt dużo oleju powodując niedostatek w innym. Triumph Adama to inna polka, tam ciśnienie jest wymagane, bez tego jest pewny zacier.
 
ormo
Jestem na etapie tworzenia nowej pompy i mam pytanie, ile zostawic luzu pomiedzy kolami zebatymi a obudowami? Chodzi mi o luz osiowy

Po??czony z 16.03.2023 22:38:
I jeszcze jedna kwestia, fabryczne ko?a mia?y wysokosc zebow 6 i 10mm, nowe mam na 8,5 i 11,5mm i czy kola sekcji odsysajacej wyzsze o 3mm od zasilajacych dadza rade? Zaznaczam ze na powrocie mam filtr
Edytowane przez ormo dnia 16.03.2023 22:38
 
Adam M
Z tego co widze po swojej BSA to filtr nic albo niewiele zmienia, 3 mm roznica powinna dac rade w odsysaniu oleju z miski.
 
MarcinT
ormo napisa?(a):

Jestem na etapie tworzenia nowej pompy i mam pytanie, ile zostawic luzu pomiedzy kolami zebatymi a obudowami? Chodzi mi o luz osiowy

I jeszcze jedna kwestia, fabryczne ko?a mia?y wysokosc zebow 6 i 10mm, nowe mam na 8,5 i 11,5mm i czy kola sekcji odsysajacej wyzsze o 3mm od zasilajacych dadza rade? Zaznaczam ze na powrocie mam filtr


0.02mm luzu wystarczy.
A w silniku jakie? zmiany?
Uszczelnienia, panewki, itp.?

I jeszcze jedno.
Je?li konstruujesz pomp? "od zera" to nie zapomnij o pog??bieniach odci??aj?cych od mi?dzyz?bnego ci?nienia oleju.
Edytowane przez MarcinT dnia 05.04.2023 13:29
Pozdrawiam
MarcinT
 
ormo
Silnik GPX a w ukladzie smarowania uszczelniony doplyw do czopa walu i filtr PP na powrocie. Pompe zaczal mi robic gosc w lecie, zrobil nowy, wyzszy korpus i kola zebate a potem zapal mu minal, wiec sam wzialem sie za dokonczenie. Kadlub jest nowy, identyczny jak oryginal tylko wyzszy, gora i dol oryginalne, przeszlifowane. Kola wyszly na 8 i 11,5mm, a luz zostawilem 0,04. O co chodzi z tymi poglebieniami odciazajacymi od miedzyzebnego cisnienia oleju??
 
Stary
Olej zgniatany miedzy trybami musi miec gdzies ujscie inaczej pompa sie grzeje, a w skrajnym wypadku moze sie zatrzec. Dlatego jak wspomnial Zaprzegowiec robi sie podfrezowania w deklach zamykajacych. My robilismy pompy 10mm i 16mm. Dziala bez zarzutu.
Fabryka Junaków
Zapraszamy na http://www.fabryk...
 
ormo
Dzieki za informacje, juz mialem montowac pompe, tak jeszcze zdaze to zrobic Smile rozumiem ze chodzi o wyfrezowanie kanalu na srodku dekli, gdzie kola sie zazebiaja. Macie moze jakies zdjecie pogladowe takiego kanalu? Albo jakich orientacyjnie wymiarow zeby byl ?
 
MarcinT
ormo napisa?(a):

Silnik GPX a w ukladzie smarowania uszczelniony doplyw do czopa walu i filtr PP na powrocie. Pompe zaczal mi robic gosc w lecie, zrobil nowy, wyzszy korpus i kola zebate a potem zapal mu minal, wiec sam wzialem sie za dokonczenie. Kadlub jest nowy, identyczny jak oryginal tylko wyzszy, gora i dol oryginalne, przeszlifowane. Kola wyszly na 8 i 11,5mm, a luz zostawilem 0,04. O co chodzi z tymi poglebieniami odciazajacymi od miedzyzebnego cisnienia oleju??

Je?li wa? korbowy ?o?yskowany tradycyjnie to chyba niepotrzebnie w to idziesz.
Oryginalna, sprawna pompa w zupe?no?ci wystarczy.
Pozdrawiam
MarcinT
 
ormo
Tylko ze znalezienie dobrej pompy juz nie jest takie latwe, mialem w rekach kilka i wszystkie porysowane albo luzy jak cholera. Pompe mam juz gotowa, poradzicie jeszcze jakiej wielkosci zrobic te poglebienia w deklach?
 
Przejd do forum:

18,714,001 unikalne wizyty

Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2023 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.