18 August 2019 16:26
Losowa Fotka
Translator
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

bank
29.07.2019 17:39
Ma ktoś numer tel. Do Karol Najmowicz ???

bank
28.07.2019 21:35
Koledzy kogo polecicie do zrobienia remontu silnika lub jest ktos na forum kto sie podejmie ogólnie to trzeba wszystko przejrzeć kartery sa zgodne ale pokrywa rozrządu i skrzyni i dekle juz maja inny

Suchy
27.07.2019 19:54
motorcyclesm10, zrób swoją spręzynkę do nowego ze szprychu rowerowej, tylko zeby oczko nie było za duże, u mnie chodzi malinowo

Vicia
20.07.2019 19:53
Dziękuję za podpowiedź. Wink[b]

adam_r100gs
20.07.2019 17:16
Niechaj tamkoledzy pomierzą, ja tylko dodam, że musisz wsadzić w główkę wałek, bo ścianka się zapadnie:> Akurat wymiar wałka mi tu już kolega podawał...

Vicia
17.07.2019 23:08
Hey chłopy.-zapytanie jakie powinny być numeratory do numerów które są na główce ramy.Chodzi mi o rozmiar.Podrzuci ktoś?

motorcyclesm10
17.07.2019 10:02
Poszukuję zestawu naprawczego aparatu zmiany biegów nowy typ ktoś cos

Czarny
10.07.2019 14:50
Brać

Archiwum shoutboksa
Language Switcher
Przetłumacz stronę

Zobacz temat
SFM Junak » Ogólny » Nasze Junaki
 Drukuj temat
rodzinny chopperek
ropsonn
Brawo Rafi to teraz ruszasz z kopyta w tym sezonie
 
rafi555
No można tak powiedzieć Smile są ambitne palny jak na razie na ten sezon .
 
Tomek Sz
rafi555 napisał(a):

No można tak powiedzieć Smile są ambitne palny jak na razie na ten sezon .


Jak to mówi powiedzenie: kuj żelazo...!
 
rafi555
Maszyna już ponad rok od remontu bez dotykania silnika chodzi Smile . Ostatnio wypolerowałem lakier, chromy i troszkę silnik. Pojawił się dziwny problem mianowicie nigdy ni pamiętam żeby w tym Junaku działała kontrolka ładowania, więc po schemacie z internetu sprawdziłem dobrze jest podłączone. W sumie to już 3 instalacja w tym junaku i w żadnej nie pamiętam żeby działo. I co się kazało alternator dziwnie ładuje albo ja nie umiem mierzyć multimetrem. Wziąłem śrubokręt i przyłożyłem do magnesów i słabo ciągneły więc pomyślałem że to pewnie żarówka prądu od diabła ciągnie i wywaliłem ją z obwodu i powiem Wam że ładnie łapie teraz śrubokręt. lepiej ładuje ale chyba trzeba dać ten alternatorek do regeneracji bo ze mnie jest elektryk marny. Ale elektryka to nie taki problem zawias się kończy i z silnika się leje ale oleju dolewam i chodzi jak marzenie.
chlopcyrometowcy.pl/hosting/imageup/35092_IMG_20190629_205803.jpg
chlopcyrometowcy.pl/hosting/imageup/90342_IMG_20190629_205735.jpg

Połączony z 06.07.2019 20:30:
I powiem wam że lipa jest z tym alternatorem. Jechałem w środę na 3 biegu 3/4 manetki czyli dość szybko i najpierw popaliło mi żarówki, a potem poszedł pasek od alternatora czyli wakacyjny sezon zerwanego paska rozpoczęty Smile . Rozebrałem ten cały kalafior szczotki wydają się ok magnes ciągnie więc wyjąłem regulator czy co to tam jest, takie 2 blaszki połączone elementami na kształt kondensatorów i zaniosłem do sklepu. W sklepie dowiedziałem się że do alternatorów od łady nie ma już żadnych części i nic nie da się dopasować od innego. I w ten oto sposób przypomniałem sobie o takim elemencie który sprawiał mi wiele kłopotów gdy zaczynałem naprawiać i łatać tego Junaka. A chodzi o małe calutkie chromowane urządzonko z którego wychodziły 2 kable de facto zawsze je odpinałem bo się grzały albo robiły zwarcie. Potem to coś wyjąłem z motocykla ponieważ jeden z twórców tego motoru powiedział że to ozdoba. Prawdopodobnie to był regulator napięcia więc zakupiłem jakiś w sklepie i teraz zaczęły się schody, a więc tak zawsze podpinałem alternator http://prestolite...F%209.jpg. To jest taki sam jak mój. W sumie teraz wątpię czy w ogóle ma lub miał on wbudowany regulator napięcia. Teraz mam coś takiego https://obrazki.e...958001.jpg było podobnie więc tak podłączyłem nie wiem czy dobrze. Dobrze ? Wcześniej jak mierzyłem napięcie bez regulatora na max obrotach było 20v z groszami ale ciężko to zmierzyć bo multimetr wariował przy odpaleniu silnika z regulatorem nie mierzyłem bo wątpię żeby multimetr dobrze wskazywał, trzeba kupić drugi albo czymś innym zmierzyć. Kolejna sprawa jak podłączyć kontrolkę ładowania ?
Edytowane przez rafi555 dnia 06.07.2019 20:30
 
Tomek Sz
Tu masz conieco na temat alternatora Łady:
http://rzooq.cba....ge_id=5659

Generalnie to alernator do prawidłowej pracy w układzie potrzebuje:
- prostownik- to jest to urządzenie które opisujesz jako blaszki połączone elementami podobnymi do kondensatorów (to są diody prostownicze),
do prostownika wchodzi prąd zmienny,wychodzi wyprostowany czyli stały,
- dalej jest regulator napięcia, który reguluje wysokość napięcia przekazywanego do instalacji.

Pomiar oczywiście ze sprawnym akumulatorem w instalacji i podłączonymi wszystkimi masami?
 
rafi555
To wiele wyjaśnia, dzięki. Sprawdzę swój w wolnej chwili ale teraz wydaje mi się że jest dobry tylko po prostu źle podpięty i jeszcze martwi mnie to że było napisane na tej stronie że do prawidłowej pracy potrzebna jest kontrolka , tylko gdzie ją wpiąć? Teraz mam to podpięte tak + z akumulatora idzie do wtyczki 15 na regulatorze i do tego wejścia podpiąłem stacyjkę że po wciśnięciu kluczyka podaje prąd, nie wiem czy to istotne ale w to samo wejście w stacyjce mam kierunki klakson, zapłon i inne bajery Smile . Kolejne wyjście to minus na alternatorze czyli masa jest to podłączone wiadomo do masy motoru i masy regulatora. I ostatnie wejście jakie mam w tym altku jest oznaczone ruską literką sz, jest to + na szczotki (czyli na jeden biegun wirnika druga szczotka czyli drugi biegun jest zmasowana) i do wejścia 67 na regulatorze. Nie wiem czy to jest dobrze podłączone i zastanawiam się gdzie dać tą kontrolkę ?

Jak mierzyłem napięcie podłączałem multimetr bezpośrednio do akumulatora, na zgaszonym silniku jest ok na odpalonym dzieją się cuda.
 
Tomek Sz
Z tego co na tej stronie wykminiłem, to w tych Ładach są obcowzbudne i samowzbudne. Czyli prąd wzbudzenia na szczotki idzie z regulatora/akumulatora, lub alternator wzbudza się sam przez magnetyzm szczątkowy (?) i dodatkowe diody-a rola regulatora ogranicza się do wywalenia nadmiaru prądu na masę. Musisz zrobić rekonesans co tam masz.
 
rafi555
Też mi to chodziło po głowie ale tak przemyślałem i mam obco wzbudzeniowy. Jest to tak w środku tak rozwiązane jakby można to podzielić, stojan z mostkiem i elektromagnes. Te 2 elementy nie są ze sobą połączone czyli regulator reguluje albo prąd wychodzący ze stojana przechodzący przec mostek prostowniczy albo steruje siłą magnesu do wytworzenia prądu w stojanie.

Tak wygląda mój alternator.
chlopcyrometowcy.pl/hosting/imageup/27918_66375672_3011692822204055_242791786823548928_n.jpg

Połączony z 22.07.2019 20:35:
Dalej coś ten przyjaciel jazda ładowania nie ma, znaczy coś tam jest ale marniutkie, czyli pewnie znów źle podpięte . Nawet już rozważam zmianę tego altka tylko jaki? Najlepiej najtańszy i najprostszy w podłączeniu Smile. Tylko z czego taki podebrać.
Edytowane przez rafi555 dnia 22.07.2019 20:35
 
ropsonn
Ponoc od tico na zlomie
 
rafi555
Ja już szedłem w stronę władymirca Smile dość prosty i tani. Od tico fajny ale skomplikowany już się robi.
 
Vicia
Ja miałem od zastavy...dziad nie ładował na wolnych obrotach trza było to zawsze na postoju manetką podkręcić ale i na 4 biegu też nie doładowywał podczas jazdy :/więc ten ci odradzam chyba że może jak by szajbami by się pobawil to może by go dostroił.
A myślałeś nad jawoskim altem?kumpel miał taki w studni na pasku ładowanie sprawdzali sie.
Junak M10,Jawa TS 350,SHL M11,WFM M06,WSK 125,Panonia Tlf 250,VWgolf I cabrio 79"/
 
rafi555
Od jawy? To trzeba by troszkę więcej pasować, na razie jeszcze pomyślę nad tym co mam albo zrobię z niego coś po swojemu Smile .

Połączony z 24.07.2019 19:22:
Cyba doszedłem z drobną pomocą jednego Pana jak to powinno być:
chlopcyrometowcy.pl/hosting/imageup/92715_strhwht.png

Tak wymyśliliśmy nie wiem czy dobrze może komuś się rzuci jakiś babol w oczy.

I wiem dla czego multimetr wariował mi po podpięciu do akumulatora - po prostu musiał się popsuć.

Połączony z 24.07.2019 19:25:
A jeszcze istotnej rzeczy się dowiedziałem - jaki alternator by nie był żeby działał poprawnie musi mieć kontrolkę. Może komuś ta wiadomość się przyda.
Edytowane przez rafi555 dnia 24.07.2019 19:25
 
Vicia
Ale schemat rozrysowalesSmilemasz plus.
Junak M10,Jawa TS 350,SHL M11,WFM M06,WSK 125,Panonia Tlf 250,VWgolf I cabrio 79"/
 
rafi555
Jednak po podłączenie nie działa :/ .

Ale żeby nie było junak robi jako serwis techniczny na polu w trackie żniw.

chlopcyrometowcy.pl/hosting/imageup/07681_IMG_20190727_180136.jpg

I co mnie zaskoczyło to że nie raz jeszcze się piaskową drogą i wpadnie syf do iskrownika i już trzeba zdjąć dekielek oczyścić i odpalić siąść i można jechać dalej. Ale ostatnio złapała mnie burza przemoczyło do majtek, wszystko mokre a junaczek elegancko śmiga. Ciekawe czy boi się deszczu czy dba o jeźdźca Grin.

A i w międzyczasie odkręciła się nakrętka od sprężyny sprzęgła, i przy okazji dowiedziałem się że trzeba niebawem sprzęgiełko podreperować Smile .

I myśląc cały czas co z alternatorem wpadłem na pomysł że kupię od Poloneza albo Tico. Nie dość że tanie to jeszcze łatwe w podłączeniu. Więc dziś wybrałem się tam gdzie były produkowane czyli na bazar na placu FSO. Były różne altki małe duże ale nie pasowały mi do mocowań od poloneza jako tak nie było. Był od tico ale drogi jak diabli. Ale jeden starszy Pan miał za 120 zł nówkę cep cep cep...

chlopcyrometowcy.pl/hosting/imageup/67201_IMG_20190804_185835.jpg

chlopcyrometowcy.pl/hosting/imageup/91735_IMG_20190804_185845.jpg

I kupiłem od łady... Znów, a tak bardzo chciałem się go pozbyć Grin

Plusem jest to że ma wbudowany regulator, wiatraczek o ciekawej budowie, kółeczko które nie będzie psuło paska i większość części pasuje ze starego alternatora no i oczywićie pasuje do Junaka Smile . Ale znów nie wiem jak go podłączyć.

Chyba tak się to podłącza ale pewności nie mam.

chlopcyrometowcy.pl/hosting/imageup/86170_strhwht.png

Zastanawia mnie po co ta wtyczka? Amperomierz, obrotomierz albo może to jest kontrolka. Może ktoś się zna i podpowie Smile .
 
ropsonn
Wyglada na kontrolke ale zrob sobie probna instalacje na stole i zakrec altkiem przez wiertarke i wtedy masz mozliwosc pomiaru ile volt ci da i czy dziala kontrolka
 
Marcin
Ten bizon garażowany jest chyba pod chmura Smile
Scrambler 616 .349
 
kriskr
Serwus
Podwojne kolo pasowe... mi to bardziej na czerwone ferari T25 wyglada. Popatrz w schematy cyrylica pisane. Konstruktory dwigatieli i innych sprzetow ze stajni cccp ze wzgledu na mozliwosci uruchamiania w ekstremalnych warunkach w jeszcze bardziej ekstremalny sposób stosowali przekaźniki blokujace (rozrusznik) sterowane właśnie gdzieś z alternatora.
kkr

nulla dies sine linea
 
rafi555
Z innego forum dowiedziałem się że ta wtyczka to od obrotomierza, ale nie jestem pewien. Wyjdzie w praniu. Na próbę podłącze to do Junaka żeby sprawdzić go na obrotach na jakich będzie pracował.

Tak Bizonek od nowości pod chmurką (dla tego pewnie się tak sypie) z resztą jak 2 pozostałe... Trochę ich szkoda bo to też już niespotykany pojazd.

Ruski schemat to jedno wielkie spaghetti i nie wiele da się dojrzeć. Ale patrząc na podobne wydaje mi się że dobrze myślę jak go podpiąć .
 
Przejdź do forum:

12,669,593 unikalne wizyty

Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2019 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.