22 July 2019 10:47
Losowa Fotka
Translator
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Vicia
20.07.2019 19:53
Dziękuję za podpowiedź. Wink[b]

adam_r100gs
20.07.2019 17:16
Niechaj tamkoledzy pomierzą, ja tylko dodam, że musisz wsadzić w główkę wałek, bo ścianka się zapadnie:> Akurat wymiar wałka mi tu już kolega podawał...

Vicia
17.07.2019 23:08
Hey chłopy.-zapytanie jakie powinny być numeratory do numerów które są na główce ramy.Chodzi mi o rozmiar.Podrzuci ktoś?

motorcyclesm10
17.07.2019 10:02
Poszukuję zestawu naprawczego aparatu zmiany biegów nowy typ ktoś cos

Czarny
10.07.2019 14:50
Brać

CZESIO1958
10.07.2019 10:35
Brać Grin Nawet bez papieru Pfft

Junaktemple
08.07.2019 21:28
Bez kratki junaki sportowe, ale tez nie wszystkie. To byl inny zbiornik.

CZESIO1958
08.07.2019 08:06
Raczej wszystkie miały kratkę

Archiwum shoutboksa
Language Switcher
Przetłumacz stronę

Zobacz temat
SFM Junak » Ogólny » Nasze Junaki
 Drukuj temat
rodzinny chopperek
ropsonn
Brawo Rafi to teraz ruszasz z kopyta w tym sezonie
 
rafi555
No można tak powiedzieć Smile są ambitne palny jak na razie na ten sezon .
 
Tomek Sz
rafi555 napisał(a):

No można tak powiedzieć Smile są ambitne palny jak na razie na ten sezon .


Jak to mówi powiedzenie: kuj żelazo...!
 
rafi555
Maszyna już ponad rok od remontu bez dotykania silnika chodzi Smile . Ostatnio wypolerowałem lakier, chromy i troszkę silnik. Pojawił się dziwny problem mianowicie nigdy ni pamiętam żeby w tym Junaku działała kontrolka ładowania, więc po schemacie z internetu sprawdziłem dobrze jest podłączone. W sumie to już 3 instalacja w tym junaku i w żadnej nie pamiętam żeby działo. I co się kazało alternator dziwnie ładuje albo ja nie umiem mierzyć multimetrem. Wziąłem śrubokręt i przyłożyłem do magnesów i słabo ciągneły więc pomyślałem że to pewnie żarówka prądu od diabła ciągnie i wywaliłem ją z obwodu i powiem Wam że ładnie łapie teraz śrubokręt. lepiej ładuje ale chyba trzeba dać ten alternatorek do regeneracji bo ze mnie jest elektryk marny. Ale elektryka to nie taki problem zawias się kończy i z silnika się leje ale oleju dolewam i chodzi jak marzenie.
chlopcyrometowcy.pl/hosting/imageup/35092_IMG_20190629_205803.jpg
chlopcyrometowcy.pl/hosting/imageup/90342_IMG_20190629_205735.jpg

Połączony z 06.07.2019 20:30:
I powiem wam że lipa jest z tym alternatorem. Jechałem w środę na 3 biegu 3/4 manetki czyli dość szybko i najpierw popaliło mi żarówki, a potem poszedł pasek od alternatora czyli wakacyjny sezon zerwanego paska rozpoczęty Smile . Rozebrałem ten cały kalafior szczotki wydają się ok magnes ciągnie więc wyjąłem regulator czy co to tam jest, takie 2 blaszki połączone elementami na kształt kondensatorów i zaniosłem do sklepu. W sklepie dowiedziałem się że do alternatorów od łady nie ma już żadnych części i nic nie da się dopasować od innego. I w ten oto sposób przypomniałem sobie o takim elemencie który sprawiał mi wiele kłopotów gdy zaczynałem naprawiać i łatać tego Junaka. A chodzi o małe calutkie chromowane urządzonko z którego wychodziły 2 kable de facto zawsze je odpinałem bo się grzały albo robiły zwarcie. Potem to coś wyjąłem z motocykla ponieważ jeden z twórców tego motoru powiedział że to ozdoba. Prawdopodobnie to był regulator napięcia więc zakupiłem jakiś w sklepie i teraz zaczęły się schody, a więc tak zawsze podpinałem alternator http://prestolite...F%209.jpg. To jest taki sam jak mój. W sumie teraz wątpię czy w ogóle ma lub miał on wbudowany regulator napięcia. Teraz mam coś takiego https://obrazki.e...958001.jpg było podobnie więc tak podłączyłem nie wiem czy dobrze. Dobrze ? Wcześniej jak mierzyłem napięcie bez regulatora na max obrotach było 20v z groszami ale ciężko to zmierzyć bo multimetr wariował przy odpaleniu silnika z regulatorem nie mierzyłem bo wątpię żeby multimetr dobrze wskazywał, trzeba kupić drugi albo czymś innym zmierzyć. Kolejna sprawa jak podłączyć kontrolkę ładowania ?
Edytowane przez rafi555 dnia 06.07.2019 20:30
 
Tomek Sz
Tu masz conieco na temat alternatora Łady:
http://rzooq.cba....ge_id=5659

Generalnie to alernator do prawidłowej pracy w układzie potrzebuje:
- prostownik- to jest to urządzenie które opisujesz jako blaszki połączone elementami podobnymi do kondensatorów (to są diody prostownicze),
do prostownika wchodzi prąd zmienny,wychodzi wyprostowany czyli stały,
- dalej jest regulator napięcia, który reguluje wysokość napięcia przekazywanego do instalacji.

Pomiar oczywiście ze sprawnym akumulatorem w instalacji i podłączonymi wszystkimi masami?
 
rafi555
To wiele wyjaśnia, dzięki. Sprawdzę swój w wolnej chwili ale teraz wydaje mi się że jest dobry tylko po prostu źle podpięty i jeszcze martwi mnie to że było napisane na tej stronie że do prawidłowej pracy potrzebna jest kontrolka , tylko gdzie ją wpiąć? Teraz mam to podpięte tak + z akumulatora idzie do wtyczki 15 na regulatorze i do tego wejścia podpiąłem stacyjkę że po wciśnięciu kluczyka podaje prąd, nie wiem czy to istotne ale w to samo wejście w stacyjce mam kierunki klakson, zapłon i inne bajery Smile . Kolejne wyjście to minus na alternatorze czyli masa jest to podłączone wiadomo do masy motoru i masy regulatora. I ostatnie wejście jakie mam w tym altku jest oznaczone ruską literką sz, jest to + na szczotki (czyli na jeden biegun wirnika druga szczotka czyli drugi biegun jest zmasowana) i do wejścia 67 na regulatorze. Nie wiem czy to jest dobrze podłączone i zastanawiam się gdzie dać tą kontrolkę ?

Jak mierzyłem napięcie podłączałem multimetr bezpośrednio do akumulatora, na zgaszonym silniku jest ok na odpalonym dzieją się cuda.
 
Tomek Sz
Z tego co na tej stronie wykminiłem, to w tych Ładach są obcowzbudne i samowzbudne. Czyli prąd wzbudzenia na szczotki idzie z regulatora/akumulatora, lub alternator wzbudza się sam przez magnetyzm szczątkowy (?) i dodatkowe diody-a rola regulatora ogranicza się do wywalenia nadmiaru prądu na masę. Musisz zrobić rekonesans co tam masz.
 
rafi555
Też mi to chodziło po głowie ale tak przemyślałem i mam obco wzbudzeniowy. Jest to tak w środku tak rozwiązane jakby można to podzielić, stojan z mostkiem i elektromagnes. Te 2 elementy nie są ze sobą połączone czyli regulator reguluje albo prąd wychodzący ze stojana przechodzący przec mostek prostowniczy albo steruje siłą magnesu do wytworzenia prądu w stojanie.

Tak wygląda mój alternator.
chlopcyrometowcy.pl/hosting/imageup/27918_66375672_3011692822204055_242791786823548928_n.jpg
 
Przejdź do forum:

12,575,192 unikalne wizyty

Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2019 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.