22 October 2018 21:55
Translator
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

mprojekt
18.10.2018 12:33
Jak ktoś chętny to od Hartmanna mam do opylenia cygaro, zrobiłem na nim może 20km bo syn nudził że za głośno na rybce, ale dla mnie Junak musi być głośny więc jak ktoś chętny to pisać. Na cygarze chod

zbyszek
08.10.2018 12:42
http://www.motory.
hg.pl/katalog/pols
kie/junak

ropsonn
04.10.2018 15:45
dla ciekawości dziś grzebiąc na alledrogo faktycznie znalazłem hartmanowy tłumik rybkę z nierdzewki za 320 zyla

zbyszek
03.10.2018 19:18
Hartmann kupiłem i są OK

CZESIO1958
03.10.2018 09:55
W zasadzie w grę wchodzi Hartmann. Mam i jest OK

Antyk
03.10.2018 09:36
Od kogo najlepiej kupić tłumik rybkę ?kogo polecacie?

mariuszm10
21.09.2018 09:57
czy ktoś z kolegów miał już doczynienia z płytkami blotnikami z MAR MOT u, zgodne sa wymiarowo z fabrycznymi?

pitersur
19.09.2018 16:51
Tak. Właśnie szukam coś podobnego albo oryginału.

Archiwum shoutboksa
Language Switcher
Przetłumacz stronę

Zobacz temat
SFM Junak » Ogólny » Nasze Junaki
 Drukuj temat
rodzinny chopperek
rafi555
Fakt jest, mój błąd, trzeba będzie ją tam umieścić, i znaleść starą jak była


to było w serwisówce? naprawdę icon , w mojej nie ma żadnych rysunków technicznych

Połączony z 01.10.2017 21:46:
kulka wsadzona było jeżdzone:
http://www.bankfo...ew/2097584
http://www.bankfo...ew/2097585

problem z brakiem prądu okazał się blachy - trzeba dolać wody do akumulatora
Edytowane przez rafi555 dnia 01.10.2017 21:46
 
Adam M
Co to za jakis przewod poklejony czerwona tasma ???
 
Junaktemple
Kierunki.
''słabość jest wielka, a siła jest niczym. W chwili narodzin człowiek jest słaby i wiotki, w chwili śmierci - twardy i sztywny. Gdy drzewo rośnie, jest delikatne i łamliwe, kiedy usycha i marnieje,umiera. Twardość i siła to towarzysze śmierci. Giętkość i słabość są przejawami życia. To, co zatwardziałe, nigdy nie wygrywa.''
Stalker, A. Tarkowsky
 
rafi555
Nie to zrywka zapłonu czy jakoś tak. Przewód był za krótki to przedłużyłem, też drażni mnie ten czerwony, ale w zimę się to zrobi jak bóg przykazał .
 
Adam M
Pamietaj ze przewod trzeba poprowadzic przy kierownicy zeby jakos wygladal, a zamiast tasmy uzyj koszulki termokurczliwej, o wiele mniej zachodu i lepiej sie prezentuje niz tasma.
 
arekba
jak znam życie to ta taśma była "na chwilkę", ale prowizorki .... Pfft

Arek
 
rafi555
Adam M napisał(a):

Pamietaj ze przewod trzeba poprowadzic przy kierownicy zeby jakos wygladal...


nad tym pracuje cały czas


Całą instalację będę robił to nie będzie bez taśmy.A wiecie może gdzie kupiś kostkę taką do instalacji jak są w nowych motocyklach?
 
Krzysztof54
rafi555 napisał(a): ...A wiecie może gdzie kupiś kostkę taką do instalacji jak są w nowych motocyklach?

Na ten przykład w sklepie "Batpol" na bazarku na Wolumenie, jakby co . Mają przeróżne wielkości
Pozdr
K54
Warszawa, warstacik, części, holowanie Smile
 
www.yalo.eu
rafi555
W ostatnim czasie (jakieś kilka miesięcy) junaczek przeszedł remont silnika - wymiana łożysk, uszczelniaczy itp. O dziwo okazało się że były okropne luzy nie tylko na wale, nie spodziewałem się tego, do tego było sporo piachu nie wiadomo skąd. silnik jako taki był czysty bo zmieniałem olej i był ogólne zadbany.Składałem na łożyskach ZVL.
Tak to wyglądało przed https://youtu.be/...
Nowe części http://www.bankfo...ew/2119498
Rozbiórka http://www.bankfo...ew/2119499
http://www.bankfo...ew/2119500
http://www.bankfo...ew/2119501
Nie wiem czemu, ale mój tata z kolegą musieli kiedyś wypolerować wał, nie mam pomysłu po co może ktoś wie? Po dziwnych stukach spodziewałem się że będzie do roboty, ale łapie za korbę walę i zero stuków jak nowy zdzi normalnie jak bym go kupił i wyjął z pudełka, nie wiem jak kiedyś go poskładali. Tylko po wstrzyknięciu oleju w otwór w czopie puszczał kołek to zalepiłem to sylikonem (dość mocnym) i tuż przed montażem w kartery ściąłem nadmiar nożykiem introligatorskim. Wyszło super.
W cylindrze zauważyłem takie otwory, http://www.bankfo...ew/2119502 to samodzieło czy fabryka? Po za tym niedługo muszę zrobić szlif. Przyspawałem też żeberko które na początku mojej znajomości z junakiem ułamałem - masakra spawa się a z drugiej strony odpada i pęka, ale w końcu się udało Smile .
Tu silnik w kawałkach i składanie
http://www.bankfo...ew/2119504
http://www.bankfo...ew/2119505
http://www.bankfo...ew/2119506
A tu już w ramie
http://www.bankfo...ew/2119507
Poskładałem, trochę potrwało zanim odpalił, ale chodzi super, teraz pali od strzała wiatr zawieje i odpala Grin. Wyciszył się, równo pracuje, i ma fajne wolne obroty. W ten weekend pojeździłem, muszę poprawić instalację elektryczną bo wariuje. Po woli ogarniam linki, robię je z rowerowych bo nie idzie nigdzie kupić.Pękła mi stopka boczna ale się pospawa no i zgubiłem jeden klakson >:) może ktoś wie od czego one były ? http://www.bankfo...ew/2119510
http://www.bankfo...ew/2119511
 
Vicia
nie kręci Cie by junaka na orginał zrobić?
Junak M10,Jawa TS 350,SHL M11,WFM M06,WSK 125,Panonia Tlf 250,VWgolf I cabrio 79"/
 
rafi555
Mam też i oryginalnego. Nie ten junak jest oryginalny bo mój tata go zrobił Smile jak bym powrócił do oryginału to po prostu jak bym przeszczepił sobie twarz Smile. charakterystyczne junaki zostawia się w spokoju najlepszym przykładem jest junak śp. Jóźwiga którego teraz nikt nie pozna. Z resztą w sobotę miałem ciekawą sytuacje. Przyjechał gość wską 175 na regulacje i zobaczył junaka i powiedział: Wiem co to za junak, były trzy on złoty i zielony, jak na nie patrzyłem za dzieciaka to mażyłęm żeby jeździć z tymi chłopakami. Byli fanatykami harleyi, to było coś, chciałem ich kiedyś dogonić, ale odjechali. Kupiłeś go od nich? - zapytał ja na to, że
ten chłopak z przed 30 tal to mój tata, facet popatrzył się na junaka i zostawił wskę do naprawy Smile . Gdybym go przywrócił do oryginału nie było by takich historii jazda .
 
adam_r100gs
Śśśświetna historia, świetnie powiedziana. I właśnie dlatego nie tknę mojego rzympa, bo choć nie ojciec, a ja go składałem, był od zawsze tak brzydki, że i jego poznawano na zlotach - jeszcze w czasach gdy rok zaczynał się na 19:>
 
rafi555
adam_r100gs napisał(a):

I właśnie dlatego nie tknę mojego rzympa,


A w sensie nawet nie odpalasz? Czy nie powracasz do oryginału?
 
Vicia
Noto zeby cie pocieszyc Rafi jak skończe składać swój orginał(niewiem jeszcze kiedy) to następny mój junak bedzie takim Chopperem jak kiedyś .W szałorze u dziadków jeszcze leży szerokie koło, bak od iża , kierownica niewiem od czego ale typu harleyowska. tłumior z kwasówki . oparcie siedzenia pasażera z płaskowników ,ramki sakiew ,lampa od cezety.itp, czesci. Coś sie z tego zrobi ponownie. jak minie moda na orginał znowu ludzie będa przerabiać junaki. bo tych orginałów bedzie za duzoGrinSmile

Połączony z 20.06.2018 20:05:
http://sfm-junak....to_id=2293

a to takie przypomnienie, takiego kupiłem a raczej zamieniłem sie z gosciem łeb w łeb za Simsona skutera rok 2003.chłop juz w junaka sie bawić nie chciał a simsona dla ojca wziął. pierwsze dni eufori a pózniej ..zdjeta głowica przedmuch na redukcji swiecy a raczej na kołku w którym ta redukcja była zamontowana. Dalej, cylinder week do góry..i.. zatarty tłok gładz tez dostała... dalej ... smarowanie na dole idzie a na góre nieSmile magistrala zapchana farwocel czerwonego silikonu.... itp itd tak zaczeła sie zabawa w junaka i do dzisiaj trwa.

Połączony z 20.06.2018 20:15:
I powiem Ci rafi ze jak bym wtedy poznał ludzi z forum ( a internetu jeszcze tak nie miałem) o pamietam ze nawet strona jacota była mało rozbudowana bo teraz to jest wszystko.To tez bym nie wrócił do orginału tylko tyle by silnik chodził a reszta miała być własnie sztuką.
Z drugiej jednak strony dobrze ze te orginalne czesci sie pozdobywało bo co raz starszy ten junak to coraz trudniej o org,klamoty a choppera zrobisz zawsze i wszedzie ze wszystkiego.
aj.. wspominam te czasy jak sie dłubało przy swoim "junleju" akurat coś robiłem ze skrzynią biegów na tym zdjeciu widac kapy pozdejmowane coś tam vicia juz usprawniał po swojemu...Grin
Edytowane przez Vicia dnia 20.06.2018 20:15
Junak M10,Jawa TS 350,SHL M11,WFM M06,WSK 125,Panonia Tlf 250,VWgolf I cabrio 79"/
 
adam_r100gs
rafi555 napisał(a):

adam_r100gs napisał(a):

I właśnie dlatego nie tknę mojego rzympa,


A w sensie nawet nie odpalasz? Czy nie powracasz do oryginału?


No niestety w obu - znaczy że nie powracam to ok, ale że nie odpalam, to ból, ale tu jest długi temat papierologii stosowanej, której zza morza się nie ogarnie, więc czeka makina na powrót marnotrawnego tfurcy:>
 
rafi555
Vicia, ja postanowiłem jeżeli już to choppery składać z ram których nie chcą scramblerowcy, spolerowanych przerobionych silników, nie wykorzystując innych junaczych części. Nie chce że tak powiem wchodzić w drogę Smile.

adam_r100gs, jaka papierologia do odpalenia junaka wystarcza tylko szczere chęci jazda
 
Vicia
a kto tu mówi o cięciu org ramy .niech ręka
Pana Boga chroni. swoją koncepcje trzeba było by wyspawać.... ale silnik czemu miałby nie być własnie zastosowany od Junaka. Reszta to juz twór własnej wyobrazni od czego lampa a od czego błotnik.
Junak M10,Jawa TS 350,SHL M11,WFM M06,WSK 125,Panonia Tlf 250,VWgolf I cabrio 79"/
 
rafi555
Junaczek puki co od remontu bezawaryjnie się spisuje, tylko ścina mi paski od alternatora :/ ale chyba już wiem jak temu zaradzić Smile.
 
CZESIO1958
Więc nic tylko jeździć Grin
 
rafi555
Jednak to nie to co myślałem jest przyczyną Sad.

Myślałem, że to przez to że koła pasowe minimalnie nie są w jednej osi i postanowiłem je przestawić.
chlopcyrometowcy.pl/hosting/imageup/07398_20180808_091339.jpg
Jak się okazało po przesunięciu na drugi otworek było znów krzywo tyle tylko że w drugą stronę Smile. Więc wywierciłem dziurkę w "napinaczu" (swoją drogą jest bardzo bardzo twardy) i ustawiłem niemalże równo, naprawdę minimalny odchył w osi. Postanowiłem zrobić jazdę próbną jazda i jak zwykle ścięło pasek >:). Postanowiłem, że zapytam taty co może byś przyczyną, kazał wyjąć "prądnicę" i koło z alternatora i pasek, No dobra patrzymy i wywnioskowaliśmy, że pasek idealnie pasuje na koło od alternatora, zaś na kółko w "prądnicy" nie bardzo, tzn. nie wchodzi do końca i wystaje.
Po oględzinach wyszło jeszcze, że jest przystosowane na zupełnie inny pasek. Do tego powierzchnia styku jest niemal pionowa, czyli trzeba toczyć i uśmiechnąć się do jednego podróżnika posiadającego tokarkę Smile. W sumie nie dziwne, że te kółko jest felerne ponieważ było wyr\taczane po godzinach w fabryce ursusa mrgeen.

Ale jak się podładuje akumulator to niewielki wypadzik można zrobić Grin
chlopcyrometowcy.pl/hosting/imageup/28961_20180808_115451.jpg

Połączony z 10.10.2018 19:54:
Problem ze ścinającym paskiem zażegnany Smile . Koło w prądnicy było źle wytoczone i niszczyło pasek, sprawę elegancko załatwiła prądniczka od Krzycha54 za którą jeszcze raz DZIĘKUJĘ ! jazda Na reszcie mona jeździć spokojnie i to nie samemu tylko z tatą Smile bo kupił sobie K750 i po cross country postanowił, że ją wyszykuje i będziemy jeździli i jak się uda do dzikowiska odmalować i silniczek trochę ogarnąć to się wpadnie jazda .

chlopcyrometowcy.pl/hosting/imageup/78296_20181006_151340.jpg
chlopcyrometowcy.pl/hosting/imageup/26801_20181006_161443 - Kopia.jpg
A tak razem stoją w łoburce.
chlopcyrometowcy.pl/hosting/imageup/27589_20180923_133227.jpg
Edytowane przez rafi555 dnia 10.10.2018 19:54
 
Przejdź do forum:

10,378,412 unikalne wizyty

Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2018 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.