23 Wrzenia 2023 23:04
Losowa Fotka
Translator
Logowanie
Nazwa uytkownika

Haso



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj si

Nie moesz si zalogowa?
Popro o nowe haso
Shoutbox
Musisz zalogowa si, aby mc doda wiadomo.

Mieszko
03.06.2023 05:57
Cze?? Przy ga?niku AMAL 376 przystosowanego do junaka m10 jakie s? specyfikacje Dysza g?ówna i wolnych obrotów ????

Tomek Sz
26.03.2023 09:38
Najpewniej w Mikronku.

Suchy
02.03.2023 14:45
Czy wie kto? gdzie mo?na kupi? wa?ek startera?

adam_r100gs
15.02.2023 19:22
kondzio, ale na takie pytanie to Ci odpowie fachura od szlifów - czy cylinder wyda i na który szlif. A cz??ci jest na rynku zatrz?sienie, tylko niech koledzy polec? producentów i czego unika?.

kondzio
11.02.2023 11:02
witam chcialbym sie dowiedziec planuje remont silnika junak m10 jakies namiary sklepu gdzie moge kupic czesci? na co trzeba zwazyc uwage czy lepiej jest kupic nowy cylinder z tlokiem czy zrobic szli

zdzicho
04.02.2023 07:24
Zale?y z których roczników ramy

zbyszek
29.01.2023 20:07
Witam mam pytanie czy junak rama M7 m10 ró?ni? si? od siebie

Suchy
30.11.2022 19:28
Ma kto? ,,Automobilist?" 11/2018? Pomo?ecie jednym artyku?em?

Archiwum shoutboksa
Language Switcher
Przetumacz stron

Zobacz temat
SFM Junak » Ogólny » Nasze Junaki
 Drukuj temat
Suchotemat czyli Gruz Suchego M10 1962
sziszin
Dawno, dawno temu mia?em podobny problem - jak zapali?, to silnik pracowa? ok, ale trudno go by?o odpali?. Okaza?o si?, ?e obluzowa?o si? gniazdo zaworu ss?cego (opuszcza?o si? -nie zawsze - razem z zaworem przymykaj?c kana? ss?cy).
 
Suchy
,,Jak na humaniste to kiepsko u ciebie z opisem dzialan. Smile"
Przepraszam, je?eli wiesz lepiej jak humanista powinien opisywa? nie odpalaj?cy motocykl to si? dostosuj? i ka?dy mój w?tek b?dzie pe?en emocji, w?tków pobocznych i niespodziewanych zwrotów akcji. Mam nadziej?, ?e wybaczysz mi mój lakoniczny opis nieodpalania, ale Junak nie zapala? w ?aden sposób, wiec co tu opisywa?? Normalnie troch? przelewam i dodaj? troch? gazu na zimnym. Na ciep?ym pali bez niczego - to chyba standard i nie ma co opisywa??
Sziszin, umiesz straszy?, ale w tym wypadku pomog?a wymiana aparatu zap?onowego na drugi. Odpali? z 1 strza?a. A pierwszy aparat idzie na przegl?d.
 
Tomek Sz
Zwracasz uwag? na po?o?enie p?ytki przerywacza?
 
Suchy
Nie, a co?
 
Tomek Sz
Po?o?enie p?ytki ma wp?yw na si?? iskry. Konkretnie chodzi o moment rozwarcia styków i po?o?enie magnesów wirnka w stosunku do cewki.
https://www.youtu...wtI_L-kHuc
 
Suchy
Szefie, wiem, ?e nie zawsze na fabrycznym zaznaczeniu p?ytki iskrownika jest optymalna iskra. Ale ustawienie si? nie zmieni?o jak motocykl zaniemóg?.

Po??czony z 16.06.2022 20:52:
Mam dziwna sytuacje. Mianowicie mam dwa iskrowniki. Na szybko. Iskrownik ko'lko, ?adnie zapala, ro'wniutko chodzi na niskich, ale na wyzszych go kaszle itp. I jest s?abszy. Iskrownik podkowa, pi?knie si? wkreca na obroty moto cis'nie jak diabe?, ale ciezko zapala i nierowno chodzi na niskich , przy czym rusza normlanie nie dlawi sie itp. Czy ktos' mial podobnie i wie co ktoremu dolega?
Edytowane przez Suchy dnia 16.06.2022 20:52
 
zaprzegowiec
Witam, 'najsamprzod' - zbadalbym sprezynki ciezarkow przyspieszacza zaplonu, bo juz 35/40 lat temu - to wszystko bylo 'zdechle / sflaczale' i Junaki nie chcialy trzymac 'wolnych' lub sie 'wkrecac' - bo w ponad 90% przypadkow, ciezarki rozwieraly sie maksymalnie / przyspieszaly zaplon max - tuz ponad wolnymi obrotami, niestety...
To jest glowna 'pieta Ahillesowa' zaplonow Junakow...
Pozdrawiam.
 
kriskr
Na wkrecanie na obroty, to chyba nie mialem nigdy problemow, ale stabilnosc biegu ja?owego... tak jak poprzednik napisal. Wszelkie luzy mog? byc przyczyna, a niestety w Junaku pomiedzy walem korbowym a 'przerywaczem' jest dluga droga. Wiadomo sam przyspieszacz odsrodkowy wespol z krzywka to juz dwa potencjalne miejsca. Osadzenie piasty przyspieszacza na wirniku. Tu czesto rozbity bywa kanalek pod wpust czolenkowy.
Ja raz mialem przystawke napedu, w ktorej obluzowala si? oska i tez praktycznie akceptowalne wolne sie podzialy, ale na obroty wkrecal sie calkiem przyzwoicie.
kkr

nulla dies sine linea
 
Suchy
Dwa dni spedzie?em w garazu, podkowa nie zapalal i mia? s?aba iskre, bo by?y paprochy w gniez'dzie WN... torba
 
kriskr
To co na niskim napieciu nie gra wiekszej roli na wysokim nie ma litosci Smile
Czasem naprawde niewielka skaza a przy zwiekszonej wilgotnosci juz rysuje sciezke.
kkr

nulla dies sine linea
 
Suchy
Kurde, dziwna sprawa, mój iskrownik ,, kolko", na niskich i s'rednich obrotach, chodzil idealnie, ale zamulal jak go podkrecalem. Niby wszystko bylo OK, jednak dopiero po ktorejs' rozbio'rce wyczyscilem dokladnie styki i chyba to pomoglo. Ale dlaczego na niskich chodzil pieknie i palil na widok buta? Nie wiem.

Po??czony z 04.01.2023 15:59:
Ostatnio, czyli na jesieni, by?em Gruzem z Rumunii. Da? rad? ogólnie.
http://sfm-junak....398_t1.jpg
Ale mam pytanie, poniewa? zaledwie po kilku sezonach zu?y?y si? tulejki kopki, z czego najlepiej dorobi? nowe? Teflon, pollamid, czy br?z?
Edytowane przez Suchy dnia 04.01.2023 15:59
 
sziszin
Ja osobiscie uzywam tylko brazu. Na szybkosc zuzycia tulei kopki ma takze wplyw sposób odpalania silnika. Niektórzy - jak czesto obserwuje - "skacza" na kopke nie zadajac sobie trudu delikatnego przelamania silnika na kompresji. Depniecie w momencie, kiedy silnik jest w suwie pracy zmniejsza sily jakie oddzialywuja na os rozrusznika ( tuleje) i zapobiegaja ewentualnemu "odbiciu" w przypadku zbyt wczesnego zaplonu. No, ale to wszystko jest oczywiste Wink
 
zaprzegowiec
Witam, mnie np. wystarczylo w latach 80-tych - nauczyc sie odpalac wszelkie duze 1-cylinrownki / bez gazu, tylko tzw.
balansowaniem walu korbowego - wystarczylo rozhustac przeciwwagi, czyli 500 - 650 pojemnosci - naciskac kopniak 2 - 3 razy i zeby kompresja odbijala tlok / w dol.
Na takiej manetce gazu otwartej do polowy, zeby silnik zassal porcje mieszanki z gaznika.
Pozniej - zamykalem manetke calkowicie, wciskalem kluczyk i prawie bez zadnej kompresji - wystarczylo nacisnac na kopniak nawet reka i silnik zapalal...
Wazylem wtedy 50 - 52 kg i bylem w stanie zapalic 1-cyl. 650 - tke jedna reka, no ale to wymagalo codziennej jazdy po 40 - 80 km po miescie / przez caly rok i znajdowania wszelkich sposobow, zeby tak duzy silnik odpalac bez dzwigienki dekompresji, bo akurat jej nie bylo na glowicy i dekielek mial zaslepione otwory od waleczka dekompresji...
W Junaku jest troche gorzej z zapalaniem, bo jak jezdzilem Junakami - to lancuch sprzeglowy dawal duzy opor przy rozruchu, tym regulowanym napinaczem lancucha i nie kazdy silnik - dawal rade odbijac tlokiem / w dol na sprezaniu, niestety.
Dlatego juz wtedy spotykalismy patenciarzy - ktorzy usuwali napinacz i tak dobierali wielkosc zebatki na wale korbowym, zeby napinacz nie byl w ogole potrzebny, a zeby lancuch nie byl napinany / podpierany - wtedy straty energii przy zapalaniu i w trakcie jazdy [ utrata mocy - na tarcie lancucha o napinacz ], byly maksymalnie zredukowane.
Pozdrawiam.
 
Przejd do forum:

18,714,054 unikalne wizyty

Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2023 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.