22 April 2019 11:05
Translator
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Junaktemple
19.03.2019 22:46
Krzysiek L: http://www.sfm-jun
ak.pl/forum/viewth
read.php?thread_id
=3604&highlight=gal
eria&pid=39555#post
_39555

Krzysiek L
19.03.2019 18:14
Witam. Panowie jak dodac zdjecie w poście?

Junaktemple
12.03.2019 09:20
Czyli jednoznaczny wniosek ze trzymac nie warto, tylko co robic z kolejna zawartoscia bo moze sie okazac (niejeden juz sie przekonal) ze to bledne kolo beer post-3626

adam_r100gs
11.03.2019 21:08
No taaa, plastir, plastir. jak trzymasz taką latami, to paruje przez ściankę:>

Junaktemple
10.03.2019 21:56
Nie chodzi o zawartosc tylko material. No chyba ze sa platiczane Wink Bardzo mi sie kodoba ta maskotka. Trzeba bedzie pomyslec o czym u mnie Smile

adam_r100gs
10.03.2019 21:37
No jak nie ma, skoro to Dragon Rally - zlotowa maskotka przecie. A butelki - przy obowiązujących limitach mógłbym to chlapnąć i dalej jechać bez strachu.

Junaktemple
09.03.2019 10:11
¨ostatnia,bo mówię stanowcze "nie" kolejnym¨ buhahahahaha!!!! No juz mnie przekonales:-))))
A ten smok ma jakies specjalne znaczenie? Poli sie nie czepia do tych butelek?

adam_r100gs
09.03.2019 00:58
Taaa, ostatnia wyduma. Znaczy ostatnia bo najświeższa i ostatnia,bo mówię stanowcze "nie" kolejnym...

Archiwum shoutboksa
Language Switcher
Przetłumacz stronę

Zobacz temat
SFM Junak » Strefa Luzu » Hyde Park
 Drukuj temat
Triumph T150V - moj odbudowywany motocykl.
Adam M
No to jest troche zdjec :
- wydech buduje sie powoli i w bolach, tlumiki jeszcze nie doszly, ale beda w ksztalcie tych z BSA :

i.postimg.cc/9fKbppr8/P1130016.jpg

Potrzebne sa jeszcze wieszaki do tlumikow, ale to zamowie gdy bede mial tlumiki.

No i tylne kolo tez w wiekszosci zrobione, trzeba jeszcze przykrecic zebatke i nawoskowac dla zabezpieczenia przed rdza od strony napedu szybkosciomierza :

i.postimg.cc/cCYbYzhB/P1130017.jpg

I od strony tarczy hamulcowej :

i.postimg.cc/50DrXJBt/P1130018.jpg

Tez wymaga jeszcze troche pieszczot, specjalnie podczas wkladania do ramy.
 
ropsonn
Adam dziala jak zwykle motywujaco dla wszystkich
 
Wulkan
Czesc,

O tak, te prace dopingują mnie, abym zajął się swoim Junakiem. Bo o ile silnik jest w miarę ok, to podwozie od 15 lat czeka i czeka na poważniejsze prace. Szczególnie kolo tylne i wahacz. Dzięki Adamie ze te fotki i opisy.

PS: Jak tam jest mocowana zębatka napędowa do tego kolka. Widzę tylko male nadlewy na obwodzie bębna.
Pozdrawiam
Wulkan
 
Adam M
Tak 5 srub z nakretkami samohamownymi wchodzi w te nadlewy i mocuje potezna zebatke 53 zeby. Jutro moge zrobic zdjecie jak to wyglada bo bede instalowal kolo w motocyklu. Rowniez bedzie przymiarka do wydechu, a wlasciwie czesci wydechu do motocykla.

Połączony z 16.12.2018 22:12:
Przyszly nowe tlumiki ktore nawet pasuja na rury.
Zajrzalem do srodka zeby sprawdzic jak sa robione w porownaniu ze starymi od BSA, ktore u mnie zostaly.
Zaraz za wlotem czyli laczeniem z rura wydechowa jest komora rozprezna na srednice tlumika i dl chyba z 15 cm potem rura perforowana o srednicy wydechowej mocowana na dwu przegrodach z tym ze przegroda wyjsciowa do koncowki tlumika ma siatke z duzymi oczkami. Wydaje sie ze moj stary byl podobnie zrobiony bo w srodku lata kawalek skorodowanej rury, krotszy niz tlumik. Z przegrod oczywiscie nic nie zostalo.
Wejsci nowych tlumikow ma rowniez mniejsza srednice a mocowanie tez jest lekko przestawione :

i.postimg.cc/mDJ18nmc/P1160019.jpg

Wykorzystalem ladna i dosc ciepla niedziele zeby wstawic kolo tylne i amorki, jak rowniez zrobic przymiarke wydechu.
Na zewnatrz chyna + 5 7 C, w garazu temperatura kolo 20 C ( z pomoca grzejnika ) wiec troche podzialalem.
Kolo z zalozona zebatka :

i.postimg.cc/W45xfdhy/P1160021.jpg

Tu trzeba bylo wlozyc :

i.postimg.cc/bwhXGX7m/P1160022.jpg

A tu juz wlozone :

i.postimg.cc/HLYf2ws5/P1160023.jpg

Oczywiscie nie obylo sie bez walki, tarcza z hamulcem wchodzi na wcisk za pomoca kilowego mlotka, potem trafienie oska zalozonego kola w otwor wahacza tez nie jest proste w jedna osobe, teraz zrobilem sobie przerwe bo czeka mnie nastepna walka z prawym amorem gdzie musze dopasowac uchwyt blotnika i ramki za kanapa. O ile pamietam to nie bylo to latwe.
Wszystko wyglada czysto i blyszczaco, ale prawde mowiac o tym jak zachowuja sie amortyzatory przekonam sie dopiero w czasie pierwszej jazdy.
Mialem nadzieje ze beda troche mieksze niz stare Girling, z powodu dwu sprezynowej konstrukcji, ale pewien nie jestem.
Sa troszke dluzsze wiec teoretycznie powinienem miec troche wiecej przeswitu i latwejsze stawianie moto na centralke. Podobno sprzedawane sa do BMW starej serii R wiec zobaczymy.
Przymiarki wydechu przede mna.

Połączony z 31.01.2019 23:43:
Wydech przymierzylem doslownie w ostatnim momencie przed nadejsciem mrozow, z czego zrobilem jedno w dodtku fatalne zdjecie :

i.postimg.cc/02vk6HS5/P2160043.jpg

Obawialem sie ze druga strona bedzie problemem z powodu zahaczania kopniaka o tlumik, ale okazalo sie ze po wsadzeniu trzymacza tlumika od wewnatrz wieszaka tlumik chowa sie wysarczajaco i oiwstaje minimalny luz miedzy nim a kopniakiem.
Edytowane przez Adam M dnia 31.01.2019 23:43
 
Junaktemple
Zauwazyles Kolego ze z 80% twoich zdjec juz nie istnieje?
Junaktemple
''słabość jest wielka, a siła jest niczym. W chwili narodzin człowiek jest słaby i wiotki, w chwili śmierci - twardy i sztywny. Gdy drzewo rośnie, jest delikatne i łamliwe, kiedy usycha i marnieje,umiera. Twardość i siła to towarzysze śmierci. Giętkość i słabość są przejawami życia. To, co zatwardziałe, nigdy nie wygrywa.''
Stalker, A. Tarkowsky
 
CZESIO1958
Trzeba podziwiać puki są Grin
 
Adam M
Nie bylo ich przez dlugi czas, ale wreszcie znowu sa - sprawdz sobie Smile
 
Junaktemple
Poprawisz jeszcze kilka i bedziesz to monitorowal to nie mam zastrzezenWink
Junaktemple
''słabość jest wielka, a siła jest niczym. W chwili narodzin człowiek jest słaby i wiotki, w chwili śmierci - twardy i sztywny. Gdy drzewo rośnie, jest delikatne i łamliwe, kiedy usycha i marnieje,umiera. Twardość i siła to towarzysze śmierci. Giętkość i słabość są przejawami życia. To, co zatwardziałe, nigdy nie wygrywa.''
Stalker, A. Tarkowsky
 
adam_r100gs
Generalnie mi się podoba - cała ta opowieść o składaniu motocykla z legendarnej manufaktury za pomocą kilowego młotka. Absolutnie nie jestem złośliwy, po prostu zapoznałem się z zdaniem Anglików na temat ich własnej wytwórczościSmile Nie dziw, że Honda weszła w ten rynek jak w masło, parę lat po tym gdy ją drwiąco przywitano na starcie TTSmile
Jako dla turysty, temat zdjęcia tylnego koła w trasie jest dla mnie wyznacznikiem co makina jest warta - no rozumiem, kilowy kamień w rowie się powinien zawsze znaleźć, ale nie zawsze się znajdzie temperatura +20Smile
 
Adam M
W tym konkretnym aspekcie wytworczosc koncernu BSA, obejmujaca rowniez Triumpha zrobila krok w tyl w 1971 r.
Moja BSA z 70r miala jeszcze tkzw crinkle hub w tylnym kole, tzn mogles cale kolo wyjac wyjmujac tylko oske, a wlasciwie wysuwajac ja tak zeby dalej siedziala w otworze wahacza i bebnie tylnego hamulca z przykrecona do niego zebatka. Cala sprawa polegala na stanieciu na chodniku tak by kolo wisialo nad jezdnia, odkreceniu jednej nakretki z tylnej oski i wysunieciu jej.
W modelu 71, ktory byl jednakowy dla obu marek zastosowano piekne kola ze stozkowymi, duralowymi bebnami ktore jednak wymagaja wyjecia calosci co jest niezla operacja:
- rozpiecie lancucha,
- odkrecenie oslony lancucha ( juz to nie jest proste )
- odkrecenie linki napedu szybkosciomierza,
- odkrecenie sruby mocujacej ramie pokrywy hamulca tylnego,
- rozpicie preta tylnego hamulca,
- odkrecenie i wyjecie oski.
Nie wiem o czym oni mysleli robiac ta zmiane.
Sam zestaw narzedzi zeby naprawic np przetarta detke w takim kole to niezly pakunek.
Wkladanie mego tylnego kola to osobna historia, jako ze w dodatku wkladka mocujaca lozyska nie jest wykonana centrycznie i pokrywa hamulca ze szczekami wchodzi praktycznie w jednym polozeniu, ktore trzeba za kazdym razem znalezc.
Z drugiej strony w ciagu ostatnich 15 lat nie zdazylo mi sie zlapanie gumy na motocyklu ( nawet zahaczjac o gruntowe drogi od czasu do czasu ), tak ze wszystkie te manewry z kolami robie zima.
 
adam_r100gs
Jest pewne światełko w tym tunelu: Kiedyś przeczytałem absolutnie świetny artykuł w prasie "klasycznej" o tytule notabene "Motocyklizm neoklasyczny". Był w nim przeprowadzony dowód na to, że spełniając kilka bazowych warunków, już dziś możesz kupić przyszłego pożądanego klasyka. Jednym z owych warunków była jakaś poważna wada produkcyjna, która obrasta legendą i czyni posiadacza herosem zmagającym się z nieubłaganą fizyką/idiotyzmem projektantów. Jesteś zatem na najlepszej drodze, nie dość, że motor sam z siebie już leciwy, to jeszcze możesz się pochwalić że firma zrobiła fantastyczne utrudnienie w podstawowej obsłudze:>
 
Tomek Sz
adam_r100gs napisał(a):

Jest pewne światełko w tym tunelu: Kiedyś przeczytałem absolutnie świetny artykuł w prasie "klasycznej" o tytule notabene "Motocyklizm neoklasyczny". Był w nim przeprowadzony dowód na to, że spełniając kilka bazowych warunków, już dziś możesz kupić przyszłego pożądanego klasyka. Jednym z owych warunków była jakaś poważna wada produkcyjna, która obrasta legendą i czyni posiadacza herosem zmagającym się z nieubłaganą fizyką/idiotyzmem projektantów. Jesteś zatem na najlepszej drodze, nie dość, że motor sam z siebie już leciwy, to jeszcze możesz się pochwalić że firma zrobiła fantastyczne utrudnienie w podstawowej obsłudze:>


Ludzie z marketingu SFM też o tym wiedzieli i takim sprytnym sposobem mamy iskrownik na swoim miejscu w Junaku Smile
 
Przejdź do forum:

12,174,745 unikalne wizyty

Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2019 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.