18 August 2019 16:24
Translator
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

bank
29.07.2019 17:39
Ma ktoś numer tel. Do Karol Najmowicz ???

bank
28.07.2019 21:35
Koledzy kogo polecicie do zrobienia remontu silnika lub jest ktos na forum kto sie podejmie ogólnie to trzeba wszystko przejrzeć kartery sa zgodne ale pokrywa rozrządu i skrzyni i dekle juz maja inny

Suchy
27.07.2019 19:54
motorcyclesm10, zrób swoją spręzynkę do nowego ze szprychu rowerowej, tylko zeby oczko nie było za duże, u mnie chodzi malinowo

Vicia
20.07.2019 19:53
Dziękuję za podpowiedź. Wink[b]

adam_r100gs
20.07.2019 17:16
Niechaj tamkoledzy pomierzą, ja tylko dodam, że musisz wsadzić w główkę wałek, bo ścianka się zapadnie:> Akurat wymiar wałka mi tu już kolega podawał...

Vicia
17.07.2019 23:08
Hey chłopy.-zapytanie jakie powinny być numeratory do numerów które są na główce ramy.Chodzi mi o rozmiar.Podrzuci ktoś?

motorcyclesm10
17.07.2019 10:02
Poszukuję zestawu naprawczego aparatu zmiany biegów nowy typ ktoś cos

Czarny
10.07.2019 14:50
Brać

Archiwum shoutboksa
Language Switcher
Przetłumacz stronę

Zobacz temat
SFM Junak » Garaż Tuningu » Silnik
 Drukuj temat
Sprężyny zaworowe BMW numery z ASO
arekba
mam wstawione zawory
1 4174 R/CR ZAWOR /IN R4174/RCR FRECCIA 1
2 6313 BM/CR ZAWOR /EX R6313/BMCR FRECCIA 1
ssanie 8mm wydech 7mm i mam wrażenie, że nie obracają się - sprężyny i miski BMW, na ssącym widać czysty ślad wpadającej mieszanki, gdyby się obracał to nie powinno tak wyglądać. Przy najbliższej okazji je oznaczę i przy kolejnej sprawdzę czy się obróciły
 
Czarny
Marcin napisał(a):

Ja mam głowice za trzonkach 7mm zawory ford i powiem że jeśli się prawidłowo ustawi klawiaturę to nic się nie dzieje.
Jakiej średnicy masz te zawory? Ssący 42mm? A wydech 37-38mm?


Zrobiłem pomiar i wyszło mi ssący42mm a wydech 36mm, a w silnikach m20b20 zawory są o 1mm mniejsze tzn.(grzybki).

Połączony z 25.07.2019 17:37:
arekba napisał(a):

mam wstawione zawory
1 4174 R/CR ZAWOR /IN R4174/RCR FRECCIA 1
2 6313 BM/CR ZAWOR /EX R6313/BMCR FRECCIA 1
ssanie 8mm wydech 7mm i mam wrażenie, że nie obracają się - sprężyny i miski BMW, na ssącym widać czysty ślad wpadającej mieszanki, gdyby się obracał to nie powinno tak wyglądać. Przy najbliższej okazji je oznaczę i przy kolejnej sprawdzę czy się obróciły


Jak dobrze zrozumiałem masz klawiaturę od BMW a zawory te które podałeś wyżej. Zapytam jeszcze ile na tych zaworach przejechałeś i ewentualnie gdzie to kupić.
Edytowane przez Czarny dnia 25.07.2019 17:37
 
arekba
zawory w sklepach samochodowych. Sprężyny od BMW ale miseczki są różne dla zaworów 8 i 7 mm, ponadto jeden z zaworów ma inny zamek i należy zdobyć odpowiednie pestki (namierzyłem w intercarsie), a w drugim aby uzyskać właściwy naciąg sprężyny należy przerobić pestki, (spiłować jeden z trzech garbików). I co najważniejsze te zawory są nieco krótsze od oryginalnych co pasowało do mojego założenia zostawienia starych wpadniętych a jedynie przefrezowanych i dotartych gniazd. Głowica jest obniżona 2mm aby zrekompensować zapadnięte gniazda. Aktualnie ciśnienie sprężania na poziomie 10bar.
Przejechane coś ponad tysiąc km, ale walczę ze sobą czy założyć pierwszą głowicę która w końcu po pół roku wróciła od Jacka, czy pobawić się jeszcze na tej :-)
 
Czarny
Nie wiem wszystkiego jeśli chodzi o te modyfikacje junakowej głowicy, ale rozmawiałem z osobą, która zajmuje się tiuningowaniem samochodów BMW i on powiedział, że w silnikach m20b20 i m20b25 nie ma zaworów 8mm. Mówił, że są zawory tylko 7mm.

Połączony z 26.07.2019 21:00:
Jeśli faktycznie jest tak jak mówi ta osoba, że są 7 zamiast 8mm zaworòw to wszyscy, którzy modyfikowali dotychczas głowice junacze pod klawiaturę od BMW musieli dobierać inne zawory 8 mm lub wstawiać 7mm tak jak pisał Marcin
Edytowane przez Czarny dnia 26.07.2019 21:00
 
arekba
No ale Janek podał w tym wątku w poście
http://www.sfm-ju...post_42791
jakie to zawory BMW 8mm
tylko one mają 46mm i 38mm o ile dobrze pamiętam, i tam albo z 46 zrobisz 43mm, i pod nie odpowiednie gniazda
 
Marcin
Zawory z Forda silnik 2.0 DOHC 8V są dłuższe niż te z BMW i pasują bez problemu nawet na wysokie gniazda. Ssanie 42 wydech 37 i junak śmiga aż Miło.
Scrambler 616 .349
 
Wulkan
Witam,

Ostatnie ok 50 000 km przejechalem na zaworach z trzonkami 8mm. Od BMW. Zawsze uklad byl spiety na 85kG plus (az gdzies do 120kg), srednio na 100kG, zdecydowanie mocniej niz w oryginale S03. No i wzniosy zaworow blizej 10mm niz oryginalnego 7,5mm.
Jesli sie prawidlowo ustawi kat wspolpracy dzwigienki z czolem zaworu, to trwalosc jest zadowalajaca. Nie gorsza ?? jak oryginalu o trzonkach 9 i 9,5mm. Ale problem jest z tym, ze pasowanie kostki dzwigienki i czola trzonka zaworowego trzeba wykonac bardzo starannie, a dla kazdej glowicy musi byc to wykonywane cokolwiek indywidualnie. Niestety rozrzut wymiarowy jest tutaj znaczny, w szczegolnosci, ze na ta geometrie wplywa wiele zmiennych.
Aha, i warto zapodac hartowany kapselek na czolo trzonka, chociazby od Dniepra, jak nie ma alternatywy. Glowice z kapselkami wygladaja po wiekszych przebiegach jakos zdecydowanie ladniej, to znaczy zuzycie zaoworw wyglada na mniejsze. Nie tylko czola trzonka.
Pozdrawiam
Wulkan
 
Czarny
Wulkana tak się zapytam, które zawory dopasowałeś do swojej głowicy. Kupiłeś u Parandowskich. Ja tam znalazłem zawór do BMW 2,5/2,8 trzonek 8 mm, średnica 45.50 długość 106,50 . Dostałem wczesniej informacje, że BMW ma tylko zawory 7mm a tu jest 8mm.
 
Marcin
Silnik 2.0 r6 12V ma trzonki 7 mm większe mają już 8 mm.
Scrambler 616 .349
 
Wulkan
Czarny napisał(a):

Wulkana tak się zapytam, które zawory dopasowałeś do swojej głowicy. Kupiłeś u Parandowskich. Ja tam znalazłem zawór do BMW 2,5/2,8 trzonek 8 mm, średnica 45.50 długość 106,50 . Dostałem wczesniej informacje, że BMW ma tylko zawory 7mm a tu jest 8mm.



Czesc,
Uzywam zaworow od silnikow 2.5 - 2.8 - 3.0- Cs, Csi i podobne. Silnik produkowany gdzies od konca lat 60-tych, do poczatku lat 90-tych ubieglego wieku.
Zawory maja trzonki fi 8,0mm (kilka setek w minusie) a grzybki: ok 46mm dla dolotu (mozna zmniejszyc), dlugosc trzonka niecale 107mm i 38mm dla wydechu o dlugosci minimalnie wiekszej od 107mm.

Dla wyzszych gniazd mozna dobrac inne zawory. Np Isuzu 2.3. dolot 44mm i wylot 37mm. Dlugosc kolo 108mm. Trzonki fi 8mm.
Pozdrawiam
Wulkan
 
Czarny
Dobrze, że jeszcze zaglądacie na forum i można na was liczyć.Grin
 
Tomek Sz
W zasadzie można by ożenić te dwa wątki, żeby konkretne dane były w kupie:
http://sfm-junak....wstart=100
 
grzebacz
zastanawia mnie dlaczego wiekszosc tutaj upiera sie na bmw zawory jak by to podnosilo range w-w czesci>:)
pomoge junakowcowi,warsztat ,możliwy nocleg,
 
Wulkan
grzebacz napisał(a):

zastanawia mnie dlaczego wiekszosc tutaj upiera sie na bmw zawory jak by to podnosilo range w-w czesci>:)



Witam,
Chyba jest odwrotnie, wiekszosc upiera sie na repliki zaworow oryginalnych, wykonywanych przez Paradowskich ( zreszta swietnie wykonanych).
Zawory alternatywne, nie tylko od BMW, ale i od Forda, Isuzu czy innych, stosuja Ci, ktorzy chca miec lzejsze zawory i zdecydowanie nie gorzej wykonane niz wspolczesne repliki od Paradowskich. Samochodowe zawory maja taką zalete, ze sa dostepne w skelpach "od reki", najczesciej nie trzeba ich przerabiac, pasuja do nich typowe, dwa razy lzejsze miski zaworowe od oryginalow S03 i typowe sprezyny samochodowe a przede wszystkim sa co najmniej 2x tansze niz repliki zaworow oryginalnych.
Takze wzgledy praktyczne i ekonomiczne ponad Wink replikowana oryginalnosc Wink.
Pozdrawiam
Wulkan
 
Przejdź do forum:

12,669,574 unikalne wizyty

Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2019 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.