21 Wrzesień 2014 20:08
Losowa Fotka
Translator
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

9stachu9
21.09.2014 09:39
Dokładnie o to chodziło Smile dzięki

Markus
20.09.2014 20:11
Chyba to ten bedzie: http://www.junak..
..
Jest na stronie forum - menu "Nawigacja" => Linki => Elektryka Junaka lib

9stachu9
20.09.2014 09:08
Wita, Panowie szukam linka do strony poświęconej prądom junaka. była to strona powiązana chyba z https://sites.goog
le.com/site/junaks
erwis . Zawierała opisy prądnicy iskrownika itp.lecz teraz w żaden

stgmax
18.09.2014 08:14
Dzięki koledzy za odpowiedz

Markus
17.09.2014 23:14
Albo samemu, jak sie poczuwasz. Bedziesz wtedy wiedzial, co tam masz i jak to potem naprawic?... Wink

Markus
17.09.2014 23:03

stgmax
17.09.2014 10:03
Witam.Zaczynam przygodę z Junakiem,a raczej z silnikiem m10.Kupiłem silnik wytargany ze ,,stodoły,, .Zastanawiam się czy zacząć remont samemu czy oddać do fachowca.Może macie jakiś namiar na takiego z

baczek79
13.09.2014 13:24
Koledzy.Ile długości powinna mieć tuleja przetykowa w przednim kole? (bębny m10 stary typ-bez segerów)

Archiwum shoutboksa
Language Switcher
Przetłumacz stronę

Zobacz temat
SFM Junak » Garaż Fabryczny » Nadwozie .
 Drukuj temat
Lakierowanie JUNAKA M10 - Czarny + Kość słoniowa
j@wa
Krzywdę to byś zrobił jak byś to poczęstował jakąś srebrzanką lub innym wynalazkiem (spray,chlorokauczuk).
Ja mam pomalowane proszkiem dwuwarstwowo (kolor i klar) i trzyma jak złe. Wiadomo że podczas zakładania-ściągania opony trzeba coś dać pod łyżki ,ale kamienie czy naprężania są niegroźne.
Jawa TS350,CZ 350,Junak M10,WFM M06
 
Michal
Chyba właśnie proszek jest najlepszy na obręcze. Krzywdy byś nie zrobił nawet sprejem ani srebrzanką z puszki (bo niby co to za krzywda). W końcu oryginalnie to była właśnie jakaś licha srebrzanka.
Michał
M-10 1961
 
jarcco
To i ja coś dorzucę.
Myślę że błędem jest przeprowadzanie kapitalnego remontu blacharki, tak aby udawała oryginalną, zrobioną w fabryce. Bo nietrudno będzie takie "szachrajstwo" i tak odkryć. Wyglądał będzie taki motocykl po prostu na nieudolnie zrobiony, tanim kosztem. Nie ma sensu zmuszać kogoś do wykonania szparunków "od ręki", jeśli nie ma takiej wprawy jak ręce fabrycznego malarza.
Jeśli już ktoś jest fanem turpistycznego, i na prawdę oryginalnie wyglądającego motocykla, to najlepszym wyjściem będzie poszukanie dobrze zachowanego egzemplarza lakierniczo, do ew. poprawek drobnych ubytków.
 
Michal
Po pierwsze - ustalono już na Forum, że każdy robi jak chce i nikt nikogo nie zmusza do którejkolwiek opcji.

Nie zgodzę się z tobą Jarek. Nie chodzi o zmuszanie kogoś do robienia czegoś, czego nie umie - np. szparunków z ręki. Ja tylko wskazuję inną drogę. Przecież, jeśli będzie chciał, może te szparunki z ręki zamówić u fachowca.
Dla mnie - i jest to moje prywatne zdanie - tylko remont jak najbardziej zbliżający wyglądem do oryginału ma sens. Inny nie. Dlatego właśnie użyję renolaku lub czegoś podobnego do nadwozia a półmatowej farby srebrnej do obręczy, okrągłej pokrywy osłony łańcucha, dźwigni hamulca nożnego, obudowy sygnału dźwiękowego itp. Można powiedzieć, że w opozycji dla powstających "wersji eksportowych" mój Junak będzie krajowym drugim gatunkiem ze sklepu GS Smile Zresztą do oryginału jeszcze długo będzie mu brakowało, choćby przez pełnodziesiątkowy silnik, który (jako że dobry) pojeździ pewnie jeszcze długo.
Nie mam zamiaru krytykować nikogo, kto lakieruje na nieoryginalny kolor, kładzie klar a pod niego nawet naklejane szparunki, poleruje aluminium, chromuje co da się pochromować - jego sprzęt, jego suwerenna decyzja. Mnie nawet nie przeszkadza cięcie na czopera. Wyrażam tylko swoje własne zdanie na tym Forum.
Michał
M-10 1961
 
junak83
Wyszło z mojej wypowiedzi , że ci co malują z klarem to osły Smile Oczywiście, że to wola i życzenie właściciela jak wykończy swojego Junaka. Napisałem to raczej w odpowiedzi na posta Junaka83.


Jak kogoś nazywasz osłem to się najpierw zastanów !!!!

ja nie przerobił bym junaka nie pociło nie pomalował na niebiesko czy żółto albo w metalik ale nikomu z tego powodu nie pisze ze jest osioł czy inny m....
co do lepszych materiałów w remoncie mechanicznym czy nadwozia to gdyby pod czas produkcji junaków były dostępne to pewnie junaki wychodzi buły by w ładnym chromie i lakierze, myślę za po tylu latach junak zasługuje na to żeby silnik był zrobiony w sposób żeby nie ciekną nie zalewał aparatu i prądnicy(wiem z opowieści ludzi któż jeździli jeszcze nowymi junakami )

nie jestem zwolennikiem 100%fabryki bo jak juz kilku pierwszych właścicieli powiedziało "lepiej było sobie kupić wsk bo więcej pojeździła"

przecież jak pewnie każdy z was składał silnik to nie kupił najgorszych łożysk bo pewnie o takim standardzie były używane w prl tylko w miarę dobre albo najlepsze jakie mieli, każdy pewnie ożył silikonu albo mas uszczelniających
a czy na oryginalnym junaku był chrom ? a jeśli tak to czy na miedzi i niklu czy to było możne coś w rodzaju ocynku jak np jeszcze sie spotykam na bańkach w mleczarni albo wiadrach , chyba nikt w chromowi nie poprosił żeby jego junak wyglądał jak wiadro

prawda jest taka ze choć byśmy chcieli to dokładnie takich samych farb już niema bo jak sie dowiedziałem były to jakieś mieszanymi na żywicy albo kauczuku wrogom zabezpieczania bezbarwnym powiem ze akryl jak i org. lakier można sobie tak zabezpieczyć j a k k t o ś c h c e
a dobrego akrylu dobrze wypolerowanego z dobrym bezbarwnym nie odróżnisz można to tylko stwierdzić przy pomocy szmatki i trochę pasty polerskiej i jak na szmacie zostaje kolor to akryl a.

co do baku tego czerwonego co jest foto wcześniej to tez myślę ze to już nie org.co do barwy jak niektórzy piszą wiśni junakowej to według znajomego który ma duży zbiór literatury fabrycznej (podobno prosto z SFM) to współczesny odpowiednik to z palety MERCEDESA540

junak to nasz odpowiednik harleja czy angielskiego triupmha i zasługuje żeby go dobrze zrobić samym akrylem czy bezbarwnym ale z górnej pułki to samo chromami i podzespołami
 
Michal
A gdzie ja napisałem, że nazywam kogoś osłem? Smile Napisałem nawet wyraźnie, że tak można było moją wypowiedź zrozumieć i wyjaśniłem to.
Nie od dziś wiem, że Junak83 ma na różncyh forach kłopoty nie tylko z czytaniem ze zrozumieniem, ale i z pisaniem własnych wypowiedzi tak, żeby dało się je zrozumieć bez domyślania się o co chodzi autorowi Smile

Uważam, że nie należy nikomu ani narzucać ani zabraniać którejkolwiek drogi - zarówno tej cukierkowo klarowej jak i tej stonowanej. A właśnie w pierwszej wypowiedz Junaka83 to nastąpiło.
Zresztą wyraźnie chodzi mi tylko o wygląd zewnętrzny - jak najbardziej jestem zwolennikiem stosowania lepszych i nowoczesnych rozwiązań mechanicznych niezgodnych z oryginałem a nawet nie występujących w latach produkcji Junaka.
Michał
M-10 1961
 
hdmat
a czy na oryginalnym junaku był chrom ? a jeśli tak to czy na miedzi i niklu czy to było możne coś w rodzaju ocynku jak np jeszcze sie spotykam na bańkach w mleczarni albo wiadrach , chyba nikt w chromowi nie poprosił żeby jego junak wyglądał jak wiadro]


Jeżeli mi wiadomo to sfm miał najlepsza chromownie w polsce w tamtym okresie a potem wsk. Także nie pisz bzdur że chrom był zły bo ten nowy to sie nie umywa do org.
Hans
 
Junaktemple
hdmat napisał(a):

a czy na oryginalnym junaku był chrom ? a jeśli tak to czy na miedzi i niklu czy to było możne coś w rodzaju ocynku jak np jeszcze sie spotykam na bańkach w mleczarni albo wiadrach , chyba nikt w chromowi nie poprosił żeby jego junak wyglądał jak wiadro]


Jeżeli mi wiadomo to sfm miał najlepsza chromownie w polsce w tamtym okresie a potem wsk. Także nie pisz bzdur że chrom był zły bo ten nowy to sie nie umywa do org.


Moze i mieli najlepsza chromownie w PRL-u ale ich chromy zwlaszcza w roku 64-65 to byla raczej cienizna.
Z opowiadan owczesnych wlascicieli wiem ze nowy motocykl postawiony na deszczu rano mial juz rdzawe plamy:-(((
To samo tyczy sie lakieowania, co z tego ze lakier dobry i technologia opracowana jak przygotowanie kiepskie i zylki rdzy szly pod lakierem...
Junak mial czesc chromow na miedzi i czesc tylko na niklu.
Pzdr.
Junaktemple
 
zibimec
Czesc
Panowie , wiecej luzu.
a Tak w nawiasie , moj moto malowany autorenolakiem , i obecnie sprzedawane paliwo ma bardzo niekorzystny wplyw np na w/w zbiornik paliwa . Pytanie czy lakier akrylowy jest na paliwo odporny , to znaczy czy jak namocze szmatke paliwem i poloze na 15 min na zbiorniku nic sie nie bedzie potem marszczylo itd?
pozdr
zibimec
kibol LUKS Aquarius Bielawa
 
Junaktemple
zibimec napisał(a):

Czesc
Panowie , wiecej luzu.
a Tak w nawiasie , moj moto malowany autorenolakiem , i obecnie sprzedawane paliwo ma bardzo niekorzystny wplyw np na w/w zbiornik paliwa . Pytanie czy lakier akrylowy jest na paliwo odporny , to znaczy czy jak namocze szmatke paliwem i poloze na 15 min na zbiorniku nic sie nie bedzie potem marszczylo itd?
pozdr
zibimec


W konwencji sprzedawanych paliw:
W maju ubieglego roku zalalem ropa moje zapasy czesci do Junaka.
Efekt taki jakbym zalal kwasem i zostwil na powietrzu.
Waszej wyobrazni pozostawiam jaki efekt powoduje to w naszych nowoczesnych silnikach pojazdow ktorymi poruszamy sie na codzien:-(((
Pzdr.
Junaktemple
 
junfan
zibimec napisał(a):

Czesc
Panowie , wiecej luzu.
a Tak w nawiasie , moj moto malowany autorenolakiem , i obecnie sprzedawane paliwo ma bardzo niekorzystny wplyw np na w/w zbiornik paliwa . Pytanie czy lakier akrylowy jest na paliwo odporny , to znaczy czy jak namocze szmatke paliwem i poloze na 15 min na zbiorniku nic sie nie bedzie potem marszczylo itd?
pozdr
zibimec


Przez 15 min to może i nic się nie stanie ale stały kontakt z oparami benzyny np.w okolicy wlewu paliwa,zwłaszcza pod uszczelką korka spowoduje odejście lakierowanej powłoki od podłoża...niestety,dodatki stosowane do paliw powodują niszczenie każdej powłoki lakierniczej.Jedynym wyjściem podczas operacji zabezpieczania zbiornika paliwa specjalistycznymi preparatami jest pomalowanie owej ''szyjki'' korka tą farbą.Jeśli do tego połączenie jest szczelne wtedy mamy święty spokój na lata.
 
futurree
bartass napisał(a):

Witam wszystkich, z uwagi na to że w najbliższej przyszłości chciałbym malować felgi oczywiście od Junaka doczytałem że najlepszy będzie kolor RAL 9006. Na jednym ze zdjęci kolegi futurree dokładnie na 4 widać ładnie zrobioną przejściówkę czy kolega może potwierdzić że koła zostały zrobione właśnie w tym kolorze? Prosił bym was o wklejenie zdjęć felg pomalowanych w kolorze RAL 9006. Czy w waszym odczuciu malując felgi proszkowo zrobię Junakowi krzywdę ? Smile
Pozdr. bartass

WITAM,

Odnośnie felg, otrzymałem od właściciela motocykla z 4 fotki następującą odpowiedź:
images50.fotosik.pl/1726/cfe36ad40900e46cm.jpg
cyt.: "Felgi miałem akurat pomalowane zwykłym lakierem do felg Nobilesu.
Teraz bym pewnie zrobił je proszkowo na srebrno".

Ja jestem zdecydowany jak pisałem - obręcze kół - SREBRNY LAKIER PROSZKOWY RAL-9006 lub RAL-7044. Dodatkowo myślę, że i blacha siedziska też pójdzie proszek RAL 9005 lub RAL 9006.

Panowie jeszcze raz pytam, doradzicie jaki finalnie położyć lakier na M10 z 1962?
Chciałbym uniknąć CZARNEGO, jedynie mogę iść na kompromis: rama, wahacz, stopki - CZARNY PROSZEK - a reszta???

POZDRAWIAM.
Edytowane przez futurree dnia 29.10.2012 21:04
 
junfan
futurree napisał(a):
Panowie jeszcze raz pytam doradzicie jaki finalnie położyć lakier na M10 z 1962r.? Chciałbym uniknąć CZARNEGO, jedynie mogę iść na kompromis: rama, wahacz, stopki - CZARNY PROSZEK - a reszta???

POZDRAWIAM.


Gdyby miał podjąć decyzję za Ciebie,lakier proszkowy skreśliłbym odrazu z listy,z racji mizernego efektu wizualnego na elementach takich jak osłona czy obudowa lampy.Jedyne kolory które występowały w roku 1962 to wiśniowy i czarny,przy czym cały motocykl albo wiśniowy albo czarny.Egzemplarze dwukolorowe,srebrno czarne,kremowo-czarne stosowane głownie na eksport posiadały tylko i wyłącznie malowane w jasnych kolorach błotniki oraz zbiornik paliwa,reszta motocykla była wyłącznie czarna.Nic mi nie wiadomo o motocyklach wiśniowo-czarnych,prawdopodobnie takiego zestawienia nie było.
 
Janek Z
Junaktemple napisał(a):
W konwencji sprzedawanych paliw:
W maju ubieglego roku zalalem ropa moje zapasy czesci do Junaka.
Efekt taki jakbym zalal kwasem i zostwil na powietrzu.


przepraszam za OT, ale jeśli masz na myśli ON, to dowodzi, że kupiłeś OO odbarwiany właśnie przy pomocy kwasu (zdaje się siarkowego)

Połączony z 30.10.2012 16:30:
futurree napisał(a):


Panowie jeszcze raz pytam, doradzicie jaki finalnie położyć lakier na M10 z 1962?
Chciałbym uniknąć CZARNEGO, jedynie mogę iść na kompromis: rama, wahacz, stopki - CZARNY PROSZEK - a reszta???
.


Maluj całego na wiśniowo, poza obręczami.
Edytowane przez Janek Z dnia 30.10.2012 16:30
 
Junaktemple
Junaktemple napisał(a):
¨W konwencji sprzedawanych paliw:
W maju ubieglego roku zalalem ropa moje zapasy czesci do Junaka.
Efekt taki jakbym zalal kwasem i zostwil na powietrzu.


przepraszam za OT, ale jeśli masz na myśli ON, to dowodzi, że kupiłeś OO odbarwiany właśnie przy pomocy kwasu (zdaje się siarkowego)¨

Nie pamietam co to bylo ale kupione na stacji benzynowej, czy to dobry pomysl lac do silnika cos co ma w sobie kwas siarkowy?
Pzdr.
Junaktemple
 
futurree
WITAM,

Buszując po necie namierzyłem ciekawe fotki i rozwiązanie gmoli, które mnie zainteresowało:

http://www.pemixc...zcze_.html

Motocykle pięknie odrestaurowane, ale nie do końca z kanonami fabryki. Dodatkowo piszą o zamienniku PEGAZA, który zwiększa osiągi silnika.

POZDRAWIAM.
 
Michal
futurree napisał(a):

Motocykle pięknie odrestaurowane


Nie odrestaurowane, tylko "zrobione". Restauracja to przywrócenie pierwotnego wyglądu.
Rozumiem, że to może się podobać, ale jak dla mnie - "fajans".
Michał
M-10 1961
 
junak83
a tak z innej beczki czyja ta przejściówka ta wiśniowa rok chyba 1960 lakier nr 540 ?????
 
Krzysztof54
futurree napisał(a): ... http://www.pemixc...zcze_.html Motocykle pięknie odrestaurowane, ale nie do końca z kanonami fabryki...

Witam
Te Junaki nie są "odrestaurowane", tylko "wyszykowane" albo "wypicowane" jak kto woli. Ani malowanie, ani szparunki, ani chromy i wiele jeszcze rzeczy nie są zrobione w sposób "fabryczny". Ale wyglądają zabójczo i za to należą się brawa.
Pozdrawiam
K54
Wawka, warstacik, części, holowanie Smile
 
www.yalo.eu
futurree
WITAM,

Powoli demontuję blachy pod piaskowanie.
Czy ktoś z Was poddawał je po piaskowaniu zabezpieczeniu wstępnemu - fosforanowaniu?
Sprawdza się takie zabezpieczenie? Oczywiście potem podkład reaktywny, podkład właściwy i lakier.

POZDRAWIAM.
 
Przejdź do forum:

2,856,540 unikalne wizyty

Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2014 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.