23 April 2018 05:26
Translator
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Czarny
07.04.2018 07:43
Dzięki to już tylko zostaje gwintować albo dospawać nową tulejke jak się nie da. Smile

CZESIO1958
06.04.2018 18:29
Tak jest M8X1

Czarny
06.04.2018 18:20
Panowie jaki jest gwint śruby, która dokręca dekiel od akumulatora. Kupilem Wro i ten tego ciężko się wkręca. Podobno m8x1

CZESIO1958
06.04.2018 08:54
Pegaz

DZIKI
05.04.2018 23:44
No właśnie kto wie jaki gaźnik w Junaku M07 1958r. nr ramy 01773

Vicia
05.04.2018 21:47
nie Amal?

Junaktemple
05.04.2018 03:36
Jaki był gaźnik w M07 58r. Pegaz.

DZIKI
05.04.2018 01:18
Jaki był gaźnik w M07 58r.

Archiwum shoutboksa
Language Switcher
Przetłumacz stronę

Nawigacja
Naprawa karterka iskrownika.
Często jest tak , że mamy części z którymi tak naprawdę nie wiadomo co zrobić. Nie nadają sie do założenia , maja jakieś wady czy po prostu ząb czasu odgryzł się dosłownie . Takiej części nie wyrzucamy , czekamy aż przyjdzie na nią pora . Zwykle kupujemy nową (o ile jest dostępna ) Lub nabywamy jeszcze w pełni sprawny element . jako że tych elementów jest coraz mniej na rynku wtórnym ,dostęp będzie coraz trudniejszy .
W tym miejscu postaram się przedstawić szybką i prostą naprawę takiego właśnie elementu z którym nie wiadomo co zrobić . Każdy odrobinę utalentowany garażowy mechanik powinien dać sobie radę .
A więc do dzieła , na zdjęciu element który bedzie naprawiany Free Image Hosting at www.ImageShack.us
Można napawać element , nadać kształt .Ja zastosowałem kupione kiedyś na jednym z portali aukcyjnym "tajemnicze" druty do lutowania aluminium.
Przygotowałem element przed lutowaniem , pozbyłem sie po prostu brudu ,tlenków znajdujących sie na powierzchni metalu.Do tego celu użyłem miękkiej szczotki drucianej .
Free Image Hosting at www.ImageShack.us
Na temat techniki lutowania aluminium nie będę się rozpisywał , ponieważ do opakowania jest dołączona instrukcja. Wazne aby nie przetopic podgrzewanego elementu.
Aby lut nam sie nie rozlał należy dorobić małą blaszkę ( z miedzi , mosiądzu) którą wyginamy w kształt litery U , Następnie przykładamy do kartera w miejscu ubytku i zalewamy lutem . Lut powinien dobrze połączyc się z aluminium .
Free Image Hosting at www.ImageShack.usFree Image Hosting at www.ImageShack.us
Kształtem "nadlanego" metalu nie należy sie zbytnio przejmować ponieważ zostanie on i tak , oszlifowany, wyrównany .Powierzchnię styku karter silnika -karter iskrownika planujemy na płaskiej równej powierzchni . Należy sie przyłożyć do tej operacji ponieważ zbyt mocne splanowanie może w późniejszym okresie objawiać się wyciekami oleju w okolicach tego miejsca.
Free Image Hosting at www.ImageShack.us
Gdy już powierzchnia przylgni jest równa , należy wyznaczyć miejsce pod nowy otwór , należy pamiętać aby otwór był większy niż "zwykle " , ułatwi to nam później montaż całego iskrownika w silniku .Wiadomo jak w tym miejscu jest ciasno (rama!) .Ja zrobiłem otwór 7mm , nie było gimnastyki z montażem .
Free Image Hosting at www.ImageShack.us
I tak mamy własnoręcznie naprawiony element do naszego motocykla . Można oczywiście pokusić sie o lepsze wykończenie (szkielkowanie , polerowanie ) rzecz gustu .
Na koniec trzeba przyznać że lut sie trzyma nie odpada i ma sie dobrze w motocyklu , czyli w tym miejscu dał radę.
Komentarze
#1 | zibimec dnia 11.02.2010 07:15
I o to chodzi , właśnie dwie takie przystawki zaraz będę naprawiał ta metodą
zibimec
#2 | root dnia 11.02.2010 23:08
NIe zapomnij sie pochwalić jak poszłoSmile
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?

9,548,331 unikalne wizyty

Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2018 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.