29 Marzec 2017 11:05
Translator
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Marcin
24.03.2017 17:46
Dobre są ruskie łożyska Gpz w hurtowni stożek można je kupić bardzo tanio. U mnie w 350 ścigają bez problemu. Wulkan tez je zakładał do jakiegoś silnika.

Tomek Sz
23.03.2017 07:30
Tutaj mają komplet czeskich, i dużo innych gadżetów: https://www.mgs-te
chnics.pl/pl/p/JUN
AK-lozyska-walu-NJ
305E-HJ305E-2x-N30
5E/1229 Tylko trochę drogo, moim zdaniem te łożyska.

mprojekt
22.03.2017 21:58
dobre są FAG I SKF tylko drogie Tobie chodzi pewnie o ZVL słowackie, jak ich nie zniszczysz przy montażu to powinny być ok

CZESIO1958
22.03.2017 18:21
Jaak komplet za 100 zeta to guwnolit Nie stosuj. Szukaj echh kiedyś były FŁT

kamyk
22.03.2017 18:09
Witam, szukam lozysk do junaka nie bardzo orientuje sie gdzie moge kupic dobrej jakosci lozyska niestety wszedzie gdzie szukam sa to niestety chinskie. Slyszalam ze najlepsze sa lozyska to czeskie, je

walot1982
17.03.2017 16:23
Dziękuje Wam chłopaki za cenne rady Wink Pozdrowienia dla Was.

Tomek Sz
17.03.2017 13:04
Dobrze jest się pozbyć syfu z filtra siatkowego i szlamu, więc wymiana po dobrym rozgrzaniu silnika i zanim szlam opadnie szybki zrzut.

CZESIO1958
17.03.2017 12:48
Hmmm Wymiana oleju Grin Mój ciągle znaczy teren Pfft Więc dolewam Bo jak Junak nie cieknie to znaczy że brak oleju . . .

Archiwum shoutboksa
Language Switcher
Przetłumacz stronę

Nawigacja
Naprawa karterka iskrownika.
Często jest tak , że mamy części z którymi tak naprawdę nie wiadomo co zrobić. Nie nadają sie do założenia , maja jakieś wady czy po prostu ząb czasu odgryzł się dosłownie . Takiej części nie wyrzucamy , czekamy aż przyjdzie na nią pora . Zwykle kupujemy nową (o ile jest dostępna ) Lub nabywamy jeszcze w pełni sprawny element . jako że tych elementów jest coraz mniej na rynku wtórnym ,dostęp będzie coraz trudniejszy .
W tym miejscu postaram się przedstawić szybką i prostą naprawę takiego właśnie elementu z którym nie wiadomo co zrobić . Każdy odrobinę utalentowany garażowy mechanik powinien dać sobie radę .
A więc do dzieła , na zdjęciu element który bedzie naprawiany Free Image Hosting at www.ImageShack.us
Można napawać element , nadać kształt .Ja zastosowałem kupione kiedyś na jednym z portali aukcyjnym "tajemnicze" druty do lutowania aluminium.
Przygotowałem element przed lutowaniem , pozbyłem sie po prostu brudu ,tlenków znajdujących sie na powierzchni metalu.Do tego celu użyłem miękkiej szczotki drucianej .
Free Image Hosting at www.ImageShack.us
Na temat techniki lutowania aluminium nie będę się rozpisywał , ponieważ do opakowania jest dołączona instrukcja. Wazne aby nie przetopic podgrzewanego elementu.
Aby lut nam sie nie rozlał należy dorobić małą blaszkę ( z miedzi , mosiądzu) którą wyginamy w kształt litery U , Następnie przykładamy do kartera w miejscu ubytku i zalewamy lutem . Lut powinien dobrze połączyc się z aluminium .
Free Image Hosting at www.ImageShack.usFree Image Hosting at www.ImageShack.us
Kształtem "nadlanego" metalu nie należy sie zbytnio przejmować ponieważ zostanie on i tak , oszlifowany, wyrównany .Powierzchnię styku karter silnika -karter iskrownika planujemy na płaskiej równej powierzchni . Należy sie przyłożyć do tej operacji ponieważ zbyt mocne splanowanie może w późniejszym okresie objawiać się wyciekami oleju w okolicach tego miejsca.
Free Image Hosting at www.ImageShack.us
Gdy już powierzchnia przylgni jest równa , należy wyznaczyć miejsce pod nowy otwór , należy pamiętać aby otwór był większy niż "zwykle " , ułatwi to nam później montaż całego iskrownika w silniku .Wiadomo jak w tym miejscu jest ciasno (rama!) .Ja zrobiłem otwór 7mm , nie było gimnastyki z montażem .
Free Image Hosting at www.ImageShack.us
I tak mamy własnoręcznie naprawiony element do naszego motocykla . Można oczywiście pokusić sie o lepsze wykończenie (szkielkowanie , polerowanie ) rzecz gustu .
Na koniec trzeba przyznać że lut sie trzyma nie odpada i ma sie dobrze w motocyklu , czyli w tym miejscu dał radę.
Komentarze
#1 | zibimec dnia 11.02.2010 07:15
I o to chodzi , właśnie dwie takie przystawki zaraz będę naprawiał ta metodą
zibimec
#2 | root dnia 11.02.2010 23:08
NIe zapomnij sie pochwalić jak poszłoSmile
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?

7,132,909 unikalne wizyty

Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2017 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.